## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Kimm

gefeliciteerd caroline!

oh wat spannend toch voor jou! ik ben zeer benieuwd verder! ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Esther*

♥Debby♥

Wat een gave foto's Caroline en Sanne.. wat leuk die meidenavonden van jullie!!

en gefeliciteerd met het eerste bevruchte eitje!!  :D

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Manon*

Hoi hoi Caroline,

Wat een prachtige fotos heb je geplaatst zeg, van al je meiden  ;)
Je dochters zijn ook echt plaatjes om te zien en je valkjes natuurlijk ook.

En wat lees ik... 2 bevruchte eitjes..... spannend.... ;D ;D ;D

Sharon

Hoi Caroline

zo, het eerste eitje is alweer bevrucht!  :o Wat gaat dat snel zeg! Echt super gewoon. Ik hoop voor jou dat er een prachtige getekende witmasker man bijzit van Anaïs!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Caroline

Dank je wel voor alle leuke lieve en enthousiaste reacties.  :-*

Sanne en ik hbben een super gezellige avond gehad. Heerlijk vind ze dat, alle aandacht van mama alleen, bijna alleen dan, Sophy kwam even een uurtje meegenieten.  ;) Nu moet ik zeggen dat Sanne sowieso graag in het kweekkamertje is en er ook vaak even alleen gaat zitten tekenen, schrijven of lezen bij de valkjes. :D Ze heeft er ook een eigen stoeltje gekregen en voor de oplettende lezer  :P misschien hadden jullie op de eerste pagina van dit nieuwe boekje wel gezien dat er ook een nieuw rood tafeltje staat i.p.v. het hogere tafeltje wat er eerst stond en waaraan ze niet goed kon schrijven.  ::)

De kweekkamer heeft geen aparte verwarming maar doordat de ruimte aan huis verbonden is en alle tussendeuren gewoon open staan blijft het er toch behagelijk, het is dan ook super geïsoleerd.  ;) Maar .... als je er helemaal stil zit is 18-19 ° C niet echt heel erg warm daarom hebben we van de week even een hallogeenkacheltje gehaald, is het net iets aangenamer.  ;)

De valkjes

* Amor & Diégah hebben dus gisteren hun tweede eitje gelegd en in het eerste eitje zag ik vandaag de eerste tekenen van adertjes .... weliswaar nog heel vaag maar ik zie het bij hun eitjes al heel vroeg.  ;) Ze broeden keurig netjes non-stop en Amor wisselt zijn dametje netjes af zodat zij zich kan ontlasten en kan gaan eten. Helemaal 50/50 broeden wil Diégah niet, als zij een keer op 3 per dag mag eten vind ze het best. Maar Amor is een erg trouw ventje en gaat regelmatig gezellig bij haar in het blok liggen.  :-*

* Eros & Perle wippen nu met grote regelmaat en sinds vandaag zijn ze ook regelmatig omstebeurt of samen voor langere tijd in het blok te vinden .... het zou me niks verbazen (mijn kinders kennende) dat ik bij hen ook snel het eerste eitje ga vinden.  :D
Gaaf .... weer kans op albinomeisjes.  :)

* Van Gils is nog steeds niet helemaal door de rui heen maar de meeste kleine veertjes heeft hij nu toch wel verwisseld, nu zijn de staartveren en slagpennen aan de beurt. Oilily gaat minder vaak kippetje zitten .... hopelijk maak ik het nog mee dat ze er saampies klaar voor zijn .... maar och .... ze hebben nog even de tijd.  ;)

* JOOP! en Queenie moet ik even in de gaten houden .... Queenie is wel erg gecharmeerd van JOOP! en doet erg lief tegen hem.  :-\ JOOP! daarentegen vind alle meisjes lief, hij is nu 8 maanden en de hormonen gieren door zijn kleine lijfje. Vannacht was Queenie lekker bij hem op de hoogste Pedi-perchstok gekropen, nu zitten ze gelukkig apart.

De bedoeling was eigenlijk om als Jil en Anaïs donderdag komen hun een weekje alleen in de kooi te laten wennen en vervolgens JOOP! erbij te plaatsen. Mocht het nu helemaal niet gaan en JOOP! en Queenie toch teveel naar mijn zin  naar elkaar toe trekken, gaat JOOP! een dagje nadat de dames er zijn overhuizen. Is die 5-6 dagen nu helemaal niet meer te overbruggen gaat ie even 2 weken op visite bij de vrijgezelle dames, hier zat ie al vaker, zonder problemen.  ;)

Waarom niet nu al in de lege klaar staande kooi?? --> Wel om te beginnen zit ie dan helemaal alleen en het is echt een gezelsschaps valkje, punt 2 .... daarnaast is hij best dominant en of het nu komt door zijn handicap dat ze rescept voor hem hebben maar de meeste valkjes gaan voor hem aan de kant, terwijl als ze een keer blazen dan valt ie om.  :o ;D De beide dames zijn nog erg jong, ik heb liever dat zij als eerste in de kooi zitten en dat JOOP! erbij komt, dan is de kooi voor hem nieuw. In deze situatie de meest logsiche oplossing.  ;)

Ik ga nog even overal dagboekjes lezen .... foto's heb ik even niet meer .... jullie moeten even teren op die van gisteren.  :P

Fijne zondag allemaal, hopelijk met net zo lekker weer als vandaag .... het was hier vanmiddag 20 ° C, niet te geloven toch??  :o Wij gaan samen met ons gezinnetje en met Ed zijn zus en haar vrouw  ;) wandelen. Heerlijk!!  :D

Groetjessssssssssssssss  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline , whaaaaaauuuuuuuuuw , super dat de valkjes zo in het blok weer veel zitten en dat Eros en Pearle weer langer het blok in zitten he ! Weer kans op albinootjes he ! Fijn zou dat zijn mocht er minstens eentje bij zitten toch ! Grtjs Ann ;D ;D

*~Jeanine~*

Hoi Caroline,

Jij hebt werkelijk een turbo op je boekje  :o ;D :D

Ik heb ontzettend genoten van de prachtige foto's.

Gaat het inmiddels met Sophy wat beter?

Onze duimen draaien alweer overuren.
1 eitje in ieder geval bevrucht :D

Fijne zondag over eventjes :-*

Liefs Jeanine

Caroline

Amor & Diégah, 3 eitjes  :D

Eerste twee zeker bevrucht!!  ;D ;D

~°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°~

Ei 1 --> 8 okt. gelegd = BEVRUCHT  ;D
Ei 2 --> 10 okt. gelegd = BEVRUCHT  ;D
Ei 3 --> 12 okt. gelegd = ??

Amor: bont cinnamon split voor witmasker {X1:  opaline} 
Diégah: bont opaline split voor witmasker   

Zonen:
13% bont witmasker opaline split voor {X1:  cinnamon}
13% bont witmasker split voor {X1:  cinnamon} {X2: opaline}
13% bont opaline split voor {X1:  cinnamon}
13% bont split voor {X1:  cinnamon} {X2: opaline}
25% bont opaline split voor witmasker {X1:  cinnamon}
25% bont split voor witmasker {X1:  cinnamon} {X2: opaline} 

Dochter:
13% bont witmasker cinnamon opaline
13% bont witmasker cinnamon
13% bont cinnamon opaline
13% bont cinnamon
25% bont cinnamon opaline split voor witmasker
25% bont cinnamon split voor witmasker

De meeste jongen zullen getekend zijn.

Vanmiddag was Diégah even eten .... Amor had broeddienst.  ;)

En dat neemt ie heel erg serieus.  ;D

Nadat hij met een pollepel vriendelijk verzocht is het blok eventjes te verlaten ....

.... vond ik vandaag het derde eitje.  :D Meteen even de tweede geschouwd en deze is .... ik had niet anders verwacht, ook BEVRUCHT.  :D

Ik was nog niet klaar of Diégah kwam er al weer
aangestoven.  :o

Om mteteen weer op de eitjes te gaan broeden.  :-*

Onder het toeziend oog van Amor.

Hopelijk hebben ze alemaal weer papa's mooie kuif.  :o

Groetjessssssss

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sharon

Ooooh, Caroline toch, wat zijn het toch weer prachtige, heerlijke foto's van je super koppel!  :-* :-* :-* Ik vind het echt zo ontzettend lief en schattig om valkjes te zien broeden, zo beschermend als ze zijn. Echt geweldig gewoon. (Eerlijk gezegd valt de prachtige kuif van Amor mij nu pas op  :-X :-X Maar hij is idd echt schitterend zeg! Daar zal menig valkje jaloers op zijn  ;)). Gaaf dat het tweede eitje ook bevrucht is, en er ook alweer een derde is! Ik ben zeer benieuwd welke prachtige jongen er deze keer weer geboren worden!

Jij was toch van plan om zelf een getekende witmasker (ventje) te houden van dit koppel als partner voor Anaïs, toch?

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Anke

Hoi Caroline,
Ik had weer leuke update's te lezen :)
Het is altijd zo gezellig om jouw verhalen over het kweek wel en wee te lezen :)

Wat goed dat er al twee eitjes bevrucht zijn!!!
Op naar leuke,lieve,gezellige donsjes ;D

En Eros en Perle aan het wippen en in het blok bezig....
Dorith verheugd zich al op broertjes en zusjes :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

hoi caroline,

wat super zeg! en wat zijn het lieve trouwe ouders :D
dat wordt nog erg spannend bij jou zeg.
en leuk hoor die foto's die je hebt gemaakt :D  :D  :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hey Caroline,

Ik heb weer genoten van je mooie foto's :)
Na al vele foto's in korte tijd te hebben gezien, blijft het me opvallen hoe mooi jouw Amor en Diégah zijn! 8)
Daar zullen zéker mooie jongen uitkomen :D
Leg nog maar een paar eitjes....en broed ze allebei! ;)

Groetjes, Marian

*~Jeanine~*

Hoi Caroline,

Super alweer een derde eitje en de eerste twee bevrucht. Echt super!!

En mijn Feline heeft in ieder geval de prachtige kuif van haar papa :D

Dikke knuffel van Feline, Gorgi en Vitani.
Tuurlijk ook van Amanny en mij :-*

Mijn duimen maken nog steeds overuren ;D

*Yvon

Hoi hoi

Yeahhhh,bevruchtte eitjes !!  ;D

Natuurlijk weer schitterende foto's !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >