## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Anja


Roxy


Monky

Hi Caroline,

Jij ook de beste wensen voor het nieuwe jaar  :D

Wat zien de jongen er weer schitterend uit  :) Ze zitten nu echt in zo'n tussen stadium... ze mogen nu wel helemaal in de veren zitten hahaha. Wel schitterend hoor al die gele kuifjes  :D

Groetjes,
Monky

Gerdy



Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010


Little Cockatoo

Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Caroline



Even het laatste berichtje vanuit de kraamkamer.  ;)

Vanavond het vierde eitjes gevonden bij Eros & Perle en in eitje 2 ook adertjes gezien.  :D

Morgenochtend worden Nathan & Neal opgehaald, beide broertjes mogen samen gelukkig worden/blijven.  ;)

Super dus!!

En ik heb al leuke berichtjes gekregen van Linda, ook met Migo gaat het erg goed.  :D

De jaarwisseling is rustig verlopen hier onder de valkjes, op een enkel mannetje na die de boel aan het versieren was doordat er meer licht aan was, zaten de meeste lekker te dutten terwijl het buiten flink te keer ging.  ;)

Ook met de O-tjes gaat het goed .... ik beloof beterschap .... als volgende week de kids weer gewoon naar school gaan zal ik een serie mooie foto's van ze maken en tevens de geslachten en mutaties bekend maken.

Nu ga ik naar mijn bedje .... morgen gaan we naar de ijsbaan.  :D

Trusten allemaal!!!!

PS> bedankt voor jullie lieve wensen, SMSjes en kaartjes die ik mocht ontvangen.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



Goeiemorgen!!!!

Nog net zie ik op mijn klokje.  ;)

Een kwartiertje geleden zijn Nathan en Neal opgehaald door Jurriaan. Zij mogen elkaars maatjes zijn zodat één van beide niet alleen zit als Jurriaan is werken.  ;)

En ook kweektegenvaller 1 van het jaar 2009 is hier weer een feit .... het blijft gewoon doorgaan lijkt wel.  :'(

Eergisteren had ik al een klein vermoeden maar ik dacht nog even dat hij/zij hetzelfde als Olympia had. Helaas het is net zo.

Even een korte uitleg .... Olympia is het donsje (met scheve bekke) wat ik min of meer dood voor het ingang van het blok vond, 15 cm van haar ouders, broertjes en zusjes. Haar leventje lijkt echt een beetje stil te hebben gestaan, op de plek waar de pennetjes/veertjes uit haar lijfje kwamen toen, zitten nu bibbertjes/kanteltjes, zo ziet het er uit, het wordt ook wel armoede veertjes genoemd.  :-\

Maar goed .... eergisteren zag ik ook iets afwijkend aan de veertjes bij Olly.  :-\ Omdat ik bij Amor & Diégah al 2 x een jong heb gehad wat door een achterstand een huidinfectie kreeg, nam ik het zekere voor het onzekere en inmiddels heeft hij al 5 x een Biotex-badje gehad.  ;)

Mijn eerste gevoel was onjuist  :-[ het waren geen armoedeveertjes, net als Olympia heeft, het was inderdaad weer de Stafylokok-bacterie.  :'( :'(  De bacterie die bij J'adore toen zij 2 weken was een zware huidinfectie veroorzaakte.  :-\

Gelukkig was ik er nu mee bekend, herkende ik het heel erg vroeg en wist ik dat het beste medicijn een Biotex-badje is.

Olly heeft het dan ook in een hele lichte mate gehad en heeft vandaag zijn laatste badje gehad. Het heeft namelijk niet doorgezet. J'adore zat helemaal vol met etterende bulten waar echt het etter echt uit liep, Olly heeft hier en daar wat pukkeltjes die meteen indrogen.

--->> Wat is het precies en waarom steeds weer bij Amor &  Diégah?? <<---

Dit was de vraag die ik ook mijn vogelarts vroeg. Toen (Dr. v.d. Horst, verbonden aan het NOP) en nu weer. Ik belde vanmorgen al met Kliniek Broerdijk in Nijmegen.

Stafylokok is een lichaamseigen bacterie, wat betekend dat iedereen hem bij zich draagt zowel de mens als de meeste dieren. Bij een verminderde weerstand kan het de kop op steken, bij mensen is dit ook de veroorzaker van de wel bekende "krentenbaard" bij valkjes (vogels) dus deze huidinfectie.  :-\

Mijn vraag natuurlijk meteen, Olly heeft op het moment helemaal geen verminderde weerstand, hij doet het hartstikke goed en ik vertelde wel van Olympia hoe ik die had gevonden maar dat die het niet heeft. Het antwoord wat ik daarop kreeg is dat het niet nu maar ook bijv. al in het ei kan zijn gebeurt en ik vertelde dat Olly niet uit het ei kon komen en dat ik geholpen had maar dat het 2 dagen te zwak was om te bedelen.  :-\ Toen heeft vermoedenlijk de bacterie al vrijspel gehad.  :o

Mijn volgende vraag was, waarom steeds bij hetzelfde koppel??

Waarschijnlijk geeft één van beide ouders dit lichaamseigen bacterie in hogere mate door aan hun jongen. Bij een trauma krijgt deze bacterie de overhand. Bij de jongen die gewoon opgroeien zal ik hier niks aan merken.

Even terug bekeken, inderdaad zowel J'adore als Beauty heb ik net als Olympia koud aan de andere kant van het blok gevonden. Dat Olympia het niet heeft is gewoon geluk hebben.

Kan ik het voorkomen .... nee.  ::)

Zonder mijn hulp hadden deze jongen het niet eens overleeft, zo vertelde hij me. In een buitenvolière of in de natuur sterven deze jongen.

Toekomst!!

Gelukkig ís J'adore Sanne's valkje en woont ze hier, ik weet dus dat het met Olly helemaal goed gaat komen. Misschien voor de eerste rui hier een daar wat beschadigde veertjes maar deze zullen na de eerste rui weer als nieuw terug komen.  :D

Het blijft balen en uiteraard doodzonde .... bij elk donsje is dit balen, begrijp me niet verkeerd maar het gebeurt weer precies bij Olly, een Clear piad op 1 grijs veertje achter de kuif en 1 onder zijn oksel na.  :-\

Hoe het verder gaat verlopen met Olly .... is even afwachten. Ik weet nog niet wat het geslacht is maar ik denk een ventje.  ;)

Ik hou jullie op de hoogte.

PS> De andere 4 O-tjes hebben het niet.  ;) :D

Olly = een Clear pied opaline MAN of POP

Omega = een getekend wildkleur MAN

Olympia = een bonte cinnamon POP clear pied op 3-4 veertjes op de rechterschouder na

Oceane = een getekend cinnamon opaline POP

Orphan = een getekend cinnamon opaline POP



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

danielle


Kimm

hoi caroline,

jee dat is ook wat zeg. wel een goede uitleg heb je erbij gegeven. maar wat is clearpead???

en ik ben blij dat het verder goed gaat!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline



Dank je, Kim.

Een Clear pied is een een mutatie, een bont valkje zonder grijs.

Wat krijg je dan?? Qua uiterlijk een geel valkje.

Lijkt op een lutino maar dan geen rode maar gewoon zwarte ogen. Daarom ook wel gele zwartoog genoemd.  8)

Snappie??

Best apart nog dus.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerdy

hoi Caroline,

jeetje wat is dit balen zeg..het klinkt allemaal wel een beetje eng ,maar wel fijn..nou ja fijn..dat je door eerdere ervaring weet wat het is en hoe je er mee om moet gaan.

ik ben blij dat het met de rest goed gaat.

gr gerdy

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010