## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline



Even een korte snelle update!!  ;)

Met de valkjes, jonkies en donsjes gaat het super!!!!

Ik heb inmiddels ook een berg leuke foto's gemaakt alleen het plaatsen .... moet even wachten.  :-\

Zoals ik al schreef eerder deze week heerst er hier een buikvirus ... je bent er niet heel erg ziek van maar een beetje diarree, een paar keer overgeven, rillelig, slap, gewoon niet lekker.  :-\

Vorige weekend zaterdagnacht begon onze Sanne, dinsdagnacht Thomas, donderdagavond onze Jasper, donderdagnacht kreeg onze Thomas in zijn slaap de diarree, tot 3 x toe zijn onderbroek en pyjama vol.  :-\ Terwijl hij gewoon zinderlijk is, hij werd er echt niet wakker van.  :P Afgelopen nacht was het Ed zijn beurt om over tegeven. Dit betekende dus de vierde nacht met schoonmaakbeurten dus niet lekker door slapen, daarnaast heb ik zelf een conditie van een goudvis door een verkoudheid. Dan ook nog tig keer per dag op neer rijden naar mijn ouders, wasjes brengen en wasjes halen ..... ik was de hele dag keikapot.  :-\

En net na het avondeten wordt ik rillerig, heb nu de diarree en mijn maag draait.

Kortom .... nu is het mijn beurt.  :-\ :-X :'(

Nu maar hopen dat ik het dubbelop krijg en Sophy deze zooi bespaard blijft.  ;)

Dusssssssssssssss .... foto's komen maar .... waarschijnlijk morgen.  ;)

PS> nog iets waar ik niet vrolijk van ben .... we kregen vandaag een bekeuring binnen.

26 nov. 2008 -16.24 uur in Almere 134 km gereden waar 120 km is toegestaan.  :o

Toen was ik thuis en de auto ook .... ik kwam om half 4 thuis van de zwemles .... Almere is zeker 2 uur rijden hier vandaan, we komen er nooooooit!!!!  :-\

Nu zullen we het waarschijnlijk wel niet hoeven te betalen maar je moet het toch weer allemaal regelen .... pffffh, heb ik echt zin in.  :-X

Fijne zondag allemaal.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi,
Oh.oh het buikgriepvirus ::)
Beterschap meis en succes met de drukte!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Voor het geval ik je ben vergeten te feliciteren met 1 van de donsjes :
GEFELICITEERD MET DE 5 OO'tjes !!  ;D
Helaas heeft Ozzy het niet mogen redden.  :-\
En nu jij aan de beurt met de buikgriep :-\ ,gelukkig wel iets waar je snel weer van opknapt.  :)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*~Jeanine~*

Hoi Caroline,

Wat vervelend dat jullie elkaar echt afwisselen.
Hoop dat kleine Sophy de dans ontspringt.

Voor jou een dikke beterschapsknuffel  :-*

Liefs Jeanine

Gerda

Hoi Caroline,



Neem alle rust die je kan nemen!

En wat een gedoe met die bekeuring.  ::)

Liefs, Gerda

Monky

Hi Caroline,

Fijn dat het allemaal super gaat met de berg donsjes  :)
Sneu dat Ozzy het niet heeft mogen redden  :-\

Ik wil jou en je gezin heel veel beterschap wensen. Ik hoop dat je er gauw vanaf bent.




Groetjes,
Monky

Wilma1

Je gunt jezelf nogal wat DUBBELOP ziek worden  :o maar ik begrijp je wel hoor. Je gunt je kleintje zoiets niet en draagt dat liever even een extra last voor haar  ;)


Ik hoop dat je je snel beter voelt!

Báááálen van die bekeuring, ik weet hoe dat voelt, kreeg er laatst ook één voor parkeren, stom maar ik dacht ff snel in amper 5 min. heen hen terug naar de winkel....domdomdom, maar we leren ervan ( hoop ik  ::) )

Toch kun je beter een bon hebben voor 134  ;D  ;D ipv 120 KM. dan 1 van 52 KM. waar 50 mag (incl corectie)  dat voelt zo lu.. :censuur

Fijne zondag!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

danielle

Hoi Caroline,
Heel erg beterschap gewenst!
Hopelijk zijn jullie er snel weer helemaal vanaf en blijft Sophy bespaart. Buikgriep is echt verschrikkelijk. Heb het ook eens gehad, brrr.

Je hebt echt prachtige foto's geplaatst!
Nog gefeliciteerd met de 5 gele O'tjes.
En nog sterkte met het verlies van Ozzy!

Groetjes Danielle

Caroline



* Inderdaad l*llig, Wilma de bekeuring maar .... zowel ik als mijn auto waren gewoon thuis en niet in Almere waar de overtreding is gemaakt en tevens gefotografeerd. Almere is 115 km van Veghel vandaan en komen we nooooooit!!!!

Dus of er rijdt iemand met ons kenteken of het kentekennr. was niet duidelijk op de foto te zien of er is een administratiefout gemaakt maar deze bekeuring is niet voor mij.  ;)

Hij kwam gisteren binnen en we kunnen ma-vrij 13-15 uur bellen dus morgen maar even bellen en vragen hoe en wat.  ???

* Ziek ben ik inderdaad dubbelop .... ik ben er nog steeds niet vanaf.  :-\ Dus hopelijk heb ik het ook voor Sophy.  ;D

* Iemand vroeg me op de naam Orphan nog een betekenis had .... het is Engels voor wees-ouderloos.  ;) Klopt dus niet helemaal maar ik vond de naam wel leuk en leuke Unisex-namen met een O waren schaars.  ::)

* Een uurtje geleden ben ik me helemaal wezenloos geschrokken, ik ging de O-tjes wegen en vond Amor & Diégah op 4 donsjes.  :o :o :o Na het zaagsel onderste boven te hebben gegooid kwam ik bij de ingang, 15 cm van de rest vandaan, Oceane ijs maar dan ook ijskoud tegen.  :'( :'( Er zat weinig leven meer in maar het was niet dood .... na een kwartiertje in mijn warme handen te hebben gelegen samen met Olympia voor extra warmte, was het nog niet lekker warm maar ook niet meer steenkoud. Echt het leek wel of ik een kiezeltje in mijn hand hield inplaats van een donsje. Toen heb ik ze allebei aan Sanne gegeven en heb even druivensuikerwater gemaakt van gekookt water .... hiervan heb ik een paar drupjes gegeven, het kropje was namelijk wel goed gevuld. Nu ligt het onder broertjes, zusjes en Amor bij te komen. Meer kan ik niet doen.  :-\ Hopelijk wordt het weer sterkt genoeg om te kunnen bedelen.  :) Ik houd het in de gaten natuurlijk.  ::)

Je ziet het wel eens vaker, gelukkig niet vaak, dat pa en ma het blok uitstuiven, ergens van geschrokken, en een donsje mee slepen van de rest vandaan, als ze dan ook nog op hun ruggetje liggen dan zijn ze dodelijk vermoeid om terug te draaien op hun pootjes, vaak te moe om de weg terug nog te vinden en gaan ze slapen. Als je niet op tijd zo'n jong vind sterft het van de kou.  :-\ :'(

Meer dan duimen kan ik niet doen. Het was net weer warm maar nog te zwak om zijn koppie om hoog te doen.  :-\ Het kroop wel lekker onder Olly en Omega, zijn 2 grootste broertjes en/of zusjes. En 5 minuten later lag papa Amor er ook op.  :D

Olly, Omega, Olympia en Orphan maken het goed.  :D

Straks plaats ik de foto's van vrijdag en zaterdag .... een hele berg.  ;) Vandaag heb ik geen foto's van ze gemaakt, ik vind het belangrijker dat Oceane er bovenop komt.  ;)

Ik hou jullie op de hoogte.

In een volgens bericht even een updeetje over de Ennetjes en Anaïs .... Jasper drukt namelijk graag op de knopjes van mijn laptop .... en ik wil deze updeet niet kwijt zijn.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Hermien

Dat virus is wel heftig, geloof ik. Half Nederland heeft er mee te maken en ook in Krimpen waart het rond als een briesende leeuw. Maar ik doe niet mee hoor! Pas ziek gewéést...

Sterkte en beterschap. Mijn jongens gillen hier dat ze je een ferme poot willen geven en een knuf enzo......

Slaafs als ik ben schrijf ik dat dus hier weer op. Je krijgt de warme beterschapswensen van Gabber, Goofy, Silvo en Boef Binky.

                    ;D   ;D   ;D   ;D

Hermien

Oeps, dat moet inderdaad schrikken geweest zijn zeg! Blij dat je er toch nog op tijd bij was. Tenminste, dat zullen we maar hopen, maar mijn gevoel zegt dat het wel gaat goedkomen. Met alle goede extra zorg van jou en Sanne is zo'n donsje toch wel in goede handen.

Knuf van hier..

Anke

Hoi Caroline,
Och arme Ocean. Gelukkig heb je het optijd ontdekt!
Hopelijk warmt hij/zij weer lekker op en gaat weer bedelen.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline



Deel 2 update zondag 14-12-2008.

* Dank je wel Hermien.  :-*

Geef je knullen maar een ferme knuffel van me terug.  ;D ;D

* Nick * Nathan * Migo alias Noodles * Neal *

Vanmorgen heb ik de knoop doorgehakt .... de Ennetjes zijn op zichzelf gaan wonen, samen met Anaïs in de lummelkooi.  :D ;)



Waarom??

Papa Eros kon niet van de ruggetjes van zijn zonen afblijven en bleef de pennetjes eraf plukken, gisteren heb ik Eros overdag al apart gezet en mama Perle alleen voor de jongen laten zorgen maar dit is natuurlijk geen optie aangezien ze nog een nestje mogen en dit natuurlijk niet gaat als ze gescheiden zitten.  :P

Normaal zeg ik balen, het is niet anders maar de Ennetjes zijn tussen de 5 - 5 1/2 week oud dus bijna zelfstandig en ze krijssen het echt uit als Eros de hele veren eruit trekt.  :'( :'(

Anaïs krijgt ook nog 2 x pap dus het is een kleine moeite om tevens de bekkies van de 4 Ennetjes te vullen.  ;) Vanmorgen hebben ze hun eerste hap pap gehad en er ging bij allemaal 3-4 ml. in, nog niet echt veel maar niet slecht voor de eerste keer.  :) Hun hele kooi hangt vol met rode en gele trosgierst, 5 bakken met grasparkietenzaadjes, een bak onkruidzaad en een snoepbak met brood, macaroni, gekiemd zaad, eivoer en groente, voldoende om te leren eten.  ;)

Op deze manier kunnen hun veertjes weer mooi aangroeien.  :D

* JOOP! & Jil zijn vermoedenlijk vannacht geschrokken door de rondfladderende jongen (de Ennetjes die nu dus uitgevlogen waren) in de kooi naast hun, er is paniek geweest in hun kooi en ik vond een afgebroken veer en bloedspetters.  :-\  Gelukkig viel de schade verder mee.

* In de tweede grote kooi in de huiskamer heb ik ook een probleem .... daarin zitten 2 jonge stelletjes die ik graag als koppeltje zie en een trouw koppel, die aan partner ruil doen.  :-\ Ik wist dat ik het risico liep maar hoopte dat het goed zou gaan, helaas.

De koppeltjes:

--> Pablo & Coco = al een paar jaar samen, kregen al 5 nestjes.

--> Unique & Queenie = nieuw koppel, Unique is weduwe, Queenie is 7 mnd, beide bonte witmaskers.

--> Kouros & Lou Lou = nieuw koppel, Kouros is 20 mnd, Lou Lou is 5 mnd, beide Primrose getekend.

Wat gebeurt er in de kooi:

~ Kouros is stapelgek op Queenie en kroelt met haar en wil meer ....
~ Queenie is gelukkig verliefd op Unique alleen ....
~ Unique is verliefd op Coco ....
~ Coco is trouw aan Pablo en wipt alleen met hem maar laat zich wel kroelen door Unique.
~ Lou Lou is toch wel gecharmeerd van haar eigen ventje Kouros alleen als hij haar kroelt gaat ze bedelen, dan is hij weg.
~ Giorgio het jonge geelwang ventje (4 mnd.) wat wacht tot Anaïs zelfstsndig is, zit ook in de kooi en als Lou Lou is afgewezen door Kouros vindt zij troost bij Griogio!!!!

Wat een zooitje dus.  :-\

Van de week ga ik het gedeeltelijk oplossen ....

Van Gils & Oilily, het wildkleurtje wat hier van de zomer is aankomen vliegen en een vrijgezelle dame, zitten al enkele maanden samen in een kweekkooi met blok. Er is nagenoeg geen interesse in het blok en ook weinig interesse in elkaar.  :-\ Zij gaan in de grote kooi in de huiskamer en mogen in de rust periode vanaf juli weer terug in de kweekkooi.

Unique & Queenie mogen in mei een nestje .... zij gaan nu alvast in de kweekkooi uiteraard zonder blok.  ;) Bij Queenie gaan nu zo'n beetje de hormoontjes opspelen en die kan ze dan alleen botvieren op Unique.  ;)

Over een paar weekjes mag Giorgio bij Anaïs in de kooi.

Wat blijft er dan over:

# Pablo & Coco die trouw zijn aan elkaar.

# Van Gils & Oilily, beide niet gek op andere valkjes.

# Kouros & Lou Lou die hopelijk dan alleen aandacht voor elkaar hebben.  ;)

Ik ga de foto's uploaden .... tot zo!!!!

PS> Ik heb net even gekeken bij de O-tjes en er staken 5 koppies keurig de lucht in, wat betekend dat ik echt net op tijd ben geweest voor kleine Oceane .... hopelijk blijft het goed gaan.  ::)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

bobbie

Hoi Caroline,

Om te geginnen, wat triest van het kleintje wat is overleden. :-\
En wat een schrik dat je een ijskoud kleintje vond. Hopelijk trekt het helemaal bij. :o

Gefeliciteerd met je Oooootjes ;D

en je hebt het wel druk zo. Het lijkt Peyton Place wel. ;)

Even over je bekeuring:

Een halfjaar geleden kreeg Herman ook een bekeuring. Hij reed daar toen wel, maar volgens hem onterecht bekeurd voor het door rood licht rijden.
Toen hebben we de foto's opgevraagd, hier moeten ze aan tegemoet komen en wel binnen 6 weken.

Wij kregen na 8 weken een brief dat de zaak geseponeerd ws omdat ze het niet binnen 6 weken hadden opgestuurd.

Op de bekeuring staat als het goed is hoe je een en ander aan moet pakken. Wij hebben niet betaald van te voren, eerst bezwaarschrift en opvraag van foto's gedaan. Alles goed afgelopen.

Dat zal in jouw geval zeker zo zijn want als je de foto's hebt zie je vast verschil met je eigen auto. Succes.

Groetjes, Nel :)

Caroline



* Papbekkie Anaïs *

Vrijdag 12 december.



In de huiskamer op de kooi.


Even de andere kant showen.  ;)


Achterkant laat ze niet graag zien, ze wil naar mij toe kijken.  :P


Lekker kroelen, gaat niet echt met al die opgedroogde pap.  :-\




Toch genieten.  :-*


Ook even het kuifje kroelen.


Netjes opgestapt om pap te gaan eten.  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.