## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Shannon

Caroline

Dank je wel allemaal, voor jullie lieve berichtjes, interesse en steun.  :-*

Ik schreef het al, met onze Kippie, de Jack Russell gaat het naar omstandigheden eigenlijk nog steeds best goed. Ze wandelt dagelijks de lange wandelingen met onze Fleurtje weer mee en heeft nog steeds geen moeite met een boswandeling van een uur/anderhalf uur. De huidtumoren groeien nog steeds en nemen ook in aantal aan maar ze blijven nog steeds redelijk droog. Tekenen dat de kanker is uitgezaaid naar ingewanden zien we gelukkig nog steeds niet. :)

Met onze Summer gaat het echt heel erg slecht ...

Ze heeft af en toe een beter moment dan kan ze iets beter opstaan en een klein stukje in huis lopen maar over het algemeen kan ze amper gaan staan, lopen of zitten. :-\ En dit alles ondanks het maximum wat ze nu aan pijnstilling mag krijgen. Ze ligt eigenlijk de hele dag in de gang op een kussen, de huiskamer vindt ze nu de kinderen de hele dag thuis zijn te druk. Ik heb de gang wat "verbouwd" en veranderd en daar voor haar het grote Hartman kussen van mijn tuinligbed op de grond gelegd, hier kan ze heerlijk languit op liggen zonder er op te moeten stappen want zelfs over de rand van de mand of over een stoeprand valt ze en ligt ze in split of spagaat languit op de grond. En ben nu eerlijk ... ik heb dat tuinkussen nu toch niet nodig, met dit weer ga ik niet in de tuin liggen. :(

Gisteren had Summer weer zo'n hele slechte dag, op een gegeven moment bleef ze gewoon vallen en vallen en vallen en vanmorgen hebben Ed en ik de knoop doorgehakt ... dit willen en kunnen we echt allebei niet meer aanzien.

Onderstaand filmpje maakte ik gisteren van haar, als je goed kijkt zie je dat ze helemaal geen controle meer heeft over haar linkerhelft, haar linker achterpootje bengelt er maar wat bij als ze op probeert te staan . Let er niet op hoe onvriendelijk ik tegen haar praat maar als ik het lief vraag of ze wil gaan staan blijft ze gewoon liggen en luistert ze helemaal niet meer. Ze wil namelijk NIET gaan staan. Kijk in haar arme oogjes, ons meisje heeft pijn ...

http://www.youtube.com/watch?v=vYNhF4boinI

Dit mag zo niet langer, dit heeft ze niet verdiend en dit heeft ze ook zeker niet gewild, dat weet ik 100 % zeker, onze Summer is een hele actieve hond, altijd geweest, uren lange wandelingen gemaakt, veel met Ed mee wezen hardlopen en geloof me, die loopt echt hard en voor Summer was zelfs 8-10 km meerdere malen per week geen enkel probleem. Pas na de zware ingreep een paar jaar geleden, een baarmoederverwijdering na een flinke ontsteking, ging ze alleen nog korte stukken mee hardlopen maar lekkere lange boswandelingen waren zelfs een maandje geleden nog geen enkel probleem.

Dit is ook hoe ik me onze Summer wil herinneren, genietend in haar favoriete bos, de Bedaf, een paar kilometer hier vandaan, waar we zeker 5 x per week kwamen en nu met Fleur en Kip nog steeds ...

Altijd in de weer met een stok.

Viespeuken in smerige slootjes.

En vervolgens heerlijk zwemmen met Fleurtje want ze gingen weer of geen weer altijd zwemmen om vervolgens nat maar wel weer schoon mee naar huis te gaan. ;)

Kip houdt niet van zwemmen, die doet alleen pootje baaien en brengt altijd de stokken aan wal. ;D

Deze foto's maakte ik een paar maandjes geleden, Summer was toen al 11 jaar. Dit is onze Summer, zo wil ik me haar herinneren, dit kan ik haar niet meer terug geven maar ik kan haar wel rust geven en zorgen dat ze geen pijn meer heeft.

Summer is nooit egoïstisch geweest, altijd heeft ze ons bovenaan gesteld, alles deed ze voor ons, ze was ons maatje, ons liefste meisje, we hebben samen een mooie tijd gehad ... ze was een knuffel voor onze kinderen, samen hebben Summer en ik met veel plezier cursussen gelopen, t/m G&G1, ringtraining gedaan en ook naar tentoonstellingen gingen we samen. Samen met Ed ging ze naar jachtwedstrijden en hardlopen ...

Aan deze tijd gaat nu een einde komen. Maandagochtend is mijn eerste telefoontje naar mijn dierenarts. Ik zal haar vragen om onze Summer zo zacht mogelijk in te laten slapen ...

Dit doet pijn ... mijn hart wordt verscheurd ...

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wendy..

Sterkte Caroline, dit soort dingen zijn vreselijk. Wat je al schreef een hond is nooit egoistisch en het is altijd een actieve en fantastische hond voor jullie geweest. Waar jullie heel veel plezier mee hebben gehad.

Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Jeroenw

Caroline 1569

patty_dordtse valkjes

heel veel sterkte ....

voor jullie allemaal....

dikke knuffels uit dordrecht en van zero en je kleinkinderen  :-*

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Ida

TheaV

Net wat je zegt... kijk in de oogjes .....en je weet dat je het goede doet!
Kijk nu vooral terug op een hele mooie tijd met haar,  zij was zoooo goed voor jullie, nu zijn jullie goed voor haar!!!
De herinneringen  blijven en  die neemt niemand jullie af.
Jullie allemaal heel, heel  veel  sterkte  nu, morgen, en verder....
:-*

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Mijn hart breekt bij t zien van Summer in het filmpje :'(.
Ik weet hoe de tollers zijn, de broer van mn aangetrouwd tante fokt Tollers, en mijn eerste ontmoeting was in zijn complete roedel, daar werd ik als jonge meid tussen gezet, en gelijk met open pootjes ontvangen en het is een superleuk ras, en zo super voor het gezin en anderen, ze zijn levenslustig, lekker maf, actief, altijd mee willen, altijd bij de baas zijn..

In Summers ogen lees ik vermoeidheid, op zijn, onzekerheid/angst wanneer ze zo haar best doet naar jullie toe te komen.. Ze is echt op :(

Jullie kiezen nu voor haar, een moeilijk, maar dapper besluit.
Want niemand wil afscheid nemen, en ik weet als geen ander hoe zwaar dit voor jullie is.

Ontzettend veel sterkte, en een hele dikke knuffel voor jullie allen  :'( :-*

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

bobbie

:'( :'( :'( :'( :'( :'(
Ik heb het gedicht iets aangepast Caroline.

Ik weet niets te zeggen,
moet ik nu uit gaan leggen
dat  het juist door LIEFDE zeer doet
als zo'n lieverd sterven moet?

Mijn hart huilt met jullie mee.
Ik heb ook honden verloren, twee.
Het voelt als een amputatie, verscheurend, zielepijn
als de lieverds er dan niet meer zijn.

Geniet van Summer, je lieve hond.
Je ziel  verwondt
doordat ze heengaat,
de LIEFDE voor Summer zorgt dat die pijn bestaat.

Juist omdat ze zo'n grote plek in je hart heeft ingenomen
doet de verscheuring bekomen.
Kroel met haar, vertel hoeveel je van haar houdt
en dat ze altijd die grote plek in jouw hart behoud.

Nel

Heel veel sterkte .......
:'( :'( :'(

Anja

Kaatje

Heel erg veel sterkte Caroline, ik zal maandag zeker aan jullie denken en ik leef met jullie mee.

Landiej

Tranen in mijn ogen bij het zien van Summer op het filmpje :'(
Heel veel sterkte morgen, en de moeilijke tijd daarna!

Hermien

Heel veel sterkte, morgen. Heel goed van je om slechts de mooie tijden met Summer in herinnering te houden. Bovendien vind ik het ontzettend moedig van je om haar uit haar lijden te laten verlossen. Summer heeft zeker weten prachtige jaren bij jullie gehad. Ze is moe en wil nu vast heel graag naar de regenboogbrug, waar ze weer de Summer kan zijn die ze altijd is geweest.

Weet, dat ik aan juliie en Summer denk. Zéker morgen!!

Dikke knuf!!

Rianne