## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Monky

Meis, ik leef heel erg met je mee. Ik weet precies wat je doormaakt.

Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel van Richy en Zowie.
Richy is op dit ogenblik zijn stem aan het uit proberen. Hij klinkt zo vals als een kraai  ::)

Liefs,
Monky

Ida

:'( dat klinkt niet goed.............heel veel sterkte  :-*

Knuffel van Rico en ons

Cherro

Och Caroline :( Wat erg dat ze weer een hersenbloeding heeft gehad :(

Arme Summer, en Kippie's tumoren ook slechter, wat vreselijk vind ik dit voor jullie :(

Dikke  :-* en veel sterkte!

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Caroline

Dank je wel allemaal, voor jullie lieve berichtjes, interesse en steun.  :-*

Helaas gaat het hier helemaal niet goed met onze 2 oude viervoetertjes.  :'( :'(

* Kippie, voor degene die het niet allemaal hebben meegekregen, onze Jack Russell van bijna 13, heeft huidtumoren. Gradatie 3, wat betekend 100 % kans op uitzaaiingen en prognose enkele weken, tot maandjes.

17 juni werd ze geopereerd en alles werd opgestuurd naar de patholoog anatoom, ze had een jaap van 10-12 cm en rond de 30 hechtingen, deze laatste zaten er nog in toen de eerste tumoren er al weer kwamen.

Op dit moment gaat het met Kippie zelf eigenlijk heel erg goed. Ze loopt weer met gemak onze wandelroute in de bossen van 5 kwartier mee, rent, springt, zwemt en doet gek. Dit maakt het ook zo moeilijk want met haar huidtumoren gaat het heel erg slecht. :-\ Ze heeft er zeker zo'n 30-40 terug gekregen. De grootste is zeker 12 mm doorsnee. De tumoren doen geen pijn maar jeuken wel heel erg. Hiervoor krijgt Kippie Prednison en dit helpt goed. Ze blijft er eigenlijk heel goed af. Ondanks dat zijn enkele tumoren toch geïrriteerd. Ze lijken wat ontstoken en worden wat vochtig. Als ze straks echt weer grote etterende plakkaten onder haar oksel en op haar pootje en buikje heeft is dit het moment voor ons dat onze Kippie zal inslapen, dit kan en wil ik namelijk niet in de buurt van mijn kinderen hebben en met name Sophy blijft werkelijk geen seconde bij Kip uit de buurt. Dit is haar hondje en zij wil juist heel veel knuffelen want Kippie gaat heel snel weg en dan kan het meer ...

*  Summer, onze Nova Scotia Duck Tolling Retriever van 11 1/2 jaar, heeft 2 weken geleden een hersenbloeding/tia gehad en zoals het er nu uit ziet volgens de dierenarts daarna nog enkele bloedingen meer. :-\ Verder heeft ze ook een over gevoelige nek en moesten we haar gaan behandelen alsof ze een nekhernia heeft omdat deze er zeer waarschijnlijk ook eentje in lichte vorm aanwezig is.

Summer heeft 2 x een enting Voreen gekregen om de zwelling in haar hersentjes te doen slinken, tevens heeft zij 12 dagen Rimadyl als pijnstilling gehad. De eerste enting leek iets te helpen, de tweede helaas niet en kort daarna kreeg ze een volgende tia. Summer is eigenlijk up & down. Het ene moment is ze redelijk maar het volgende moment kan ze niet eens meer op haar pootjes staan en glijden deze onder haar kontje vandaan. Dan is het net Bambi op het ijs en valt ze in de spagaat op de grond. Als ik haar roept om te gaan plassen, hoort ze me goed, ze mankeert niks aan haar oren maar kan niet meer traceren waar het geluid vandaan komt en kan mij en dus ook de voordeur gewoon even niet meer vinden maar gooien we een snoepje naar haar vangt ze deze vlekkeloos op dus blind is ze zeker niet. Mede hierdoor is ze ook erg angstig en staart ze met grote bange ogen rond. Of ze is er helemaal niet meer bij en staart naar een muur, kast of iets dergelijks zonder het daadwerkelijk te zien. Zo kijkt ze soms ook naar ons, ze lijkt ons dan helemaal niet te herkennen ...

Sinds een dag of 5 ongeveer is ze nog slechter geworden. De eerdere symptomen zijn hetzelfde gebleven ondanks ze 2 Voreen-entingen, verder springt ze nu niet meer over het hekje, springt niet meer in de auto en niet meer op de bank. Ze loopt alleen nog maar als wij hierom vragen want anders blijft ze gewoon de hele dag liggen waar ze ligt. Als we in de keuken bezig zijn met eten loopt ze niet langer bedelend in de weg, ze blijft gewoon liggen waar ze ligt en verroerd zich niet. Staan en zitten kan ze niet, haar pootjes beginnen te trillen en ze zakt er doorheen. 3 weken geleden maakte we dagelijks wandelingen van anderhalf uur met onze hondjes. Summer kan nu nog net naar de overkant om zich te ontlasten. Hier in huis is het nu zo'n graad of 21, en toch ligt ze te hijgen. Volgens de dierenarts is dit niet van warmte of inspanning maar van pijn. :o

Eerder spraken Ed en ik al af, onze hondjes moeten in ieder geval genieten van het leven, het moet nog wel waarde hebben en heel belangrijk, ze mogen geen pijn lijden. Tevens moet Summer in ieder geval zelf kunnen opstaan en naar buiten kunnen lopen om zich te kunnen ontlasten. Zij weegt 20 kilo, ik kan haar niet de hele dag overal naar toe dragen, ik heb een hele slechte rug.

Vandaag bij de dierenarts bespraken we:

* Kippie geniet nog volop, zij kreeg weer een nieuw doosje Prednison mee tegen de jeuk. Het is werkelijk een genot om haar in de bossen te zien rennen, over omgevallen bomen te zien springen en te zien zwemmen samen met Fleurtje. We bekijken het van dag tot dag en worden de tumoren, groot, nat en etterig dan ... daar wil ik nu nog helemaal niet aan denken.  :'( :'(

* Summer heeft een andere pijnstilling gekregen, hopelijk gaat deze voor haar beter werken. Deze is tevens spierversterkend. We gaan dit 5 dagen proberen en in die 5 dagen moeten we echt verbetering gaan zien en moet ze in ieder geval pijnvrij zijn, is dit niet het geval dan ... :'( :'(

Kortom ... hoe is het hier??

Niet goed dus, dit geeft een behoorlijke verdrietige stempel op onze vakantie.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Tja meisie ti's gewoon Kl*TE en dan het monent kiezen...
Ja ik weet het heeeeeeeeeeel erg moeilijk over 2 dagen is het al weer 1 jaar geleden dat mijn Darco heb moeten loslaten.
Het slijt langzaam maar toch ik weet dat ik er goed aan heb gedaan ook al hebben we hier lang gehuild.
En loopt er een andere stouterd van bijna 1 jaar rond.
Mja wat wil ik eigenlijk tegen je zeggen? Stel het niet te lang uit meis ga niet rekken het moet leuk blijven voor de hondjes.
Ach meis je weet wat ik bedoel en voel je machteloosheid je wilt wat doen voor ze maar je kan niks doen...
Vandaar het woord KL*TE situatie.
Knuf van mij en heel veel sterkte...

bobbie

:'( :'( :'( :'( :'( :'(

Ik weet niets te zeggen,
moet ik nu uit gaan leggen
dat  het juist door LIEFDE zeer doet
als zo'n lieverd sterven moet?

Mijn hart huilt met jullie mee.
Ik heb ook honden verloren, twee.
Het voelt als een amputatie, verscheurend, zielepijn
als de lieverds er dan niet meer zijn.

Geniet van je honden.
Je ziel  zal verwonden
doordat ze heengaan,
de LIEFDE voor die dieren, de eenheid tezaam.

Juist omdat ze zo'n grote plek in je hart hebben ingenomen
doen de verscheuring bekomen.
Kroel met ze, vertel hoeveel je van ze houdt.
Helaas worden ze niet zo oud.

Nel

patty_dordtse valkjes

Hoi,

ik wens jullie heel veel sterkte...

het is wel geen leuke vakantie maar wel een vakantie om te genieten van wat jullie nu nog hebben en jullie zijn er nu heel de dag bij zo moet je ook denken hoor...

iedergeval heel veel sterkte :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Zyra

Jeetje wat rot allemaal Caroline. Je kijkt blij naar de vakantie uit en naar jullie nieuwe hondje wat dan zal komen en na het bericht dat hij een waterhoofdje had krijgen jullie alles achter elkaar :'( het is niet eerlijk dat zulke mensen die zoveel goeds doen voor hun dieren dat die nu zoveel verdriet moeten hebben.

Heel veel sterkte de aankomende tijd en geniet nog even van de 2 oude viervoetertjes, dit zullen ze zeker waarderen.

:-*

me1982

Verschrikkelijk  :'(
Weet niet zo goed wat ik moet zeggen.
Leef echt met jullie mee.

Dikke knuffel voor jullie en de lieverds
En geniet van jullie lieverds

Heel veel sterkte  :-*

Rianne

:'( Dit is een vakantie om gauw te vergeten... Nogmaals veel sterkte voor jou en je gezin.

Cherro

Lieve Caroline, man en kindjes, dit is zeker geen leuke vakantie voor jullie :(

Ik voel en leef zo met jullie mee, heb hier al wat tranen voor jullie gelaten, gehuild om de foto van Sophy met Kippie, het is zo verschrikkelijk om afscheid te moeten nemen van een vriendje dat jullie zo lief is, en jullie hebben er in korte tijd 1 moeten laten gaan, die lieve kleine Youp die zo gewenst was, en er staat jullie nog 2 maal afscheid te wachten.

De prognose van Kippie, ik duim heel hard dat die plekken niet gaan zweren nog, dat ze nog even een maandje of wat mag hebben, ze doet het verder zo goed nu.

Summer, Tollers hebben in mijn hart een speciaal plekje, ze zijn lief, leuk, mensgericht, houden van werken, mijn eerste ontmoeting met Tollers was toen ik bij mn tantes broer midden in de roedel werd geplempt, van alle kanten begroet, daar liep er destijds een stuk of 15 rond, en ik heb ze leren kennen als fantastisch lieve honden, doorzetters, vechters als het nodig is.

Daarom raakt het me zo dat Summer zo slecht gaat, zoiezo omdat het heel erg is, maar ook vooral omdat ik weet hoe die duckies zijn, ze gaan normaal maar door en maar door, en zijn niet uit het veld te slaan.

Jullie weten zelf wanneer de kwaliteit van leven voor haar  ophoud, en wanneer het genoeg is. Volg hierin jullie hart en blijf jullie hart volgens zoals jullie nu doen, meer dan dat kun je niet  :-*

Ik vind het echt super hoe jullie alles op alles zetten om ze het zo fijn mogelijk te maken nog, dat jullie kijken naar hoe lang haalbaar is, daar heb ik respect voor  :-*

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Landiej

Fijn dat Kippie nog zo van het leven geniet, dat maakt het allemaal iets minder vreselijk voor haar! Summer daarentegen :-\ Het ene moment ben je bang dat je Kippie moet laten inslapen, en het volgende moment moet je misschien wel beslissen om Summer nóg eerder te laten gaan! Ik kan me goed voorstellen dat het een negatief stempel op jullie vakantie drukt.

Ik hoop dat jullie toch nog een beetje mogen genieten met zijn allen, voordat er knopen doorgehakt moeten worden.
Heel veel sterkte!

Caroline

Summer had vandaag een betere dag sinds dagen, hopelijk komt het door de nieuwe medicatie.

Het is nog te vroeg om er iets over te zeggen maar ik heb toch stiekem hoop ...

Nel, bedankt voor het mooie gedicht.  :-*

Bedankt allemaal voor alle lieve woorden.  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

me1982

Wat een lieve foto

Mooi om te horen dat ze een betere dag had.
Ik hoop met jullie mee

:-*