## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline



Dank je wel voor jullie lieve woorden en het mee leven ... Malou, bedankt voor de leuke foto.  :-*

Even een doggy-update, ik ben gisteren weer naar de dierenarts geweest. ;)

Onze Summer heeft zeker vorige week een hersenbloeding/tia gehad maar heeft daarnaast ook een overgevoelige nek. De uitvallen, het mank lopen, het slepen met haar voetjes en alle symptomen zijn in ieder geval zeker veroorzaakt voor een hersenbloeding omdat de medicatie via de enting heeft geholpen. Ze loopt weer redelijk normaal, maakt alweer wandelingetjes aan de riem van 20-25 minuten, al is het niet meer zo gecontroleerd. Ze zwabbert wat en loopt soms in telgang lijkt wel, niet meer haar benen gebruikend zoals het hoor. Haar coördinatie is weg. Ook haar gedrag is veranderd. Ze is angstiger, schrikt meer van vreemde geluiden en is nog steeds gedesoriënteerd, ze kan ons soms aankijken en dan zie je haar denken: "Wie ben jij nu weer??" Of ze ligt voor de vogelkooi en kijkt dan zeker een kwartier naar de kooi zonder eigenlijk iets te zien, ze staart dan echt. Soms is het de kooi maar het is ook wel eens een kast, een tafel of gewoon niks. :-\

Dit alles is jammer natuurlijk maar nog wel mee te leven. Het enige wat we wel jammer vinden en waarvan we hopen dat het nog verbeterd is dat ze op dit moment eigenlijk niet los kan lopen. In de wijk en langs de weg lopen onze honden  ALTIJD aan de riem maar aan het eind van de straat begint een natuurgebied waar ze dagelijks loslopen en we gaan meerdere keren per week naar de bossen en de honden lopen daar ook hun hele leven al los maar beiden gaat niet meer. Ze loopt doelloos rond, lijkt het niet meer te herkennen en als we haar roepen hoort ze ons wel maar kan het geluid niet meer traceren. :-\

Gisteren heeft ze nog een enting met dezelfde medicatie gekregen om een eventuele zwelling te doen verminderen, in de hoop dat al deze veranderingen in haar gedrag nog zullen verminderen maar de dierenarts vertelde er wel bij dat de kans klein was na zoveel dagen maar dat het wel de moeite waard was om het te proberen. Verder heeft ze t/m het weekend pijnstilling (rimadyl) meegekregen. Dit omdat ze duidelijk aan heeft gegeven dat ze er baat bij heeft maar ...

Na het weekend gaan we zonder proberen want met de pijnstilling doet ze meer dan goed voor haar nek is. Door de pijn die ze aangeeft bij oefeningen/bewegingen die de dierenarts met haar deed moeten we er namelijk ook vanuit gaan dat ze een lichte of beginnende nekhernia heeft. Onder invloed van de rimadyl springt ze weer op en van de bank en in en uit de auto e.d. als een jonge hond omdat ze geen pijn voelt en deze bewegingen zijn nu niet goed meer voor haar nek om die reden gaan we de rimadyl afbouwen naar 0.

Verder heeft ze sinds gisteren een tuigje i.p.v. een halsband aan tijdens de wandelingen. Summer heeft meerdere cursussen (t/m G&G1) gevolgd en loopt keurig aan de riem en zal nimmer trekken. Nu zij "de weg kwijt is" moeten we haar regelmatig corrigeren als we ergens afslaan e.d. ze houdt ons niet meer in de gaten, ze volgt ons niet meer, ze loopt doelloos rond. Omdat die correcties ook weer niet goed zijn voor haar nek hebben we in overleg met de dierenarts een borsttuigje voor haar aangeschaft en dit gaat goed. :)

Kippie was sinds donderdag terug gegaan op de helft (1 pilletje) van de prednison maar dit was te weinig, ze kwam weer meer aan de tumoren en om die reden is sinds vandaag de dosis verhoogd naar 1 ½ pilletje in de hoop dat dit wel voldoende is. Blijft ze eraan komen gaan we terug naar 2 pilletje, dit werkte immers prima. ;)

Voor beide honden hebben we afgesproken het een dag of 10 aan te kijken en dan heb ik weer contact met de dierenarts. :)

Kortom, er is veel veranderd in korte tijd maar voorlopig hobbelen die 2 oudjes nog even met ons mee, zolang het duurt en hun leventje geen kommer en kwel wordt.

Een fijne dag allemaal, het wordt heerlijk weer, wij gaan straks lekker fietsen en picknicken. :D




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Cherro

Wat fijn dat er enige verbetering te zien is bij Summer.
Dus toch een TIA. Hopen dat de 2e enting helpt tegen eventuele zwelling nog en dat het nog verbetering in doen en laten op mag leveren.

Wel heel vervelend dat ze zulke dingen er aan heeft overgehouden, helaas is dit iets waar je niet aan ontkomt :(
Ik hoop voor beide dames dat ze nog een zo lang mogelijke tijd een fijn en mooi leven mogen hebben bij jullie, en zoals het nu gaat moet dat gaan lukken.

Het is echt wel even hectisch allemaal voor jullie he  :-*

Maar wel ff lekker er op uit straks, ook heerlijk! ;D



Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

Een  dikke knuffel en  bewondering voor jullie allemaal...
Voor wat jullie allemaal  doen om het zo dragelijk en  goed mogelijk te maken  voor  de beessie's!!!  :-*


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Caroline 1569

Sorry hoor
Liep een beetje achter.
Wat een gedoe met Summer nu weer.
Hopelijk gaat het nu weer een beetje acceptabel met haar.
Jammer dat Kippie weer aan de tumoren zit.
Geniet met z'n allen nog maar van deze twee schatten.
Toch hoop ik ook dat jullie een fijne vakantie hebben ondanks alle vervelende dingen.

Caroline 1569

Anja

Jeetje Caroline,

Wat ik nu toch allemaal lees. Hoeveel kan iemand hebben zeg. Heel veel sterkte met alles en ik duim en heb de kaarsjes aan.

Dikke knuffies,

Anja

*Manon*


bobbie

 :o Jeetje Caroline  :o wat hebben jullie veel meegemaakt de laatste tijd, teveel voor 1 bord. :'(

Sterkte met alles, Nel

*Yvon

Hoi hoi

Ik kom even een groepsknufffffffel brengen !!




:-*

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Nynke

Hey meissie,

Heel veel sterkte met Summer bij de dierenarts.
Hopen dat de DA nog wat kan doen...

Liefs uit Sleen

Landiej

Hey Caroline, hoe is het nu daar? Het is alweer een poosje geleden dat je je update schreef. Vraag me af hoe het nu met de hondjes is? :)

Angel_Rob

Ze moest vandaag weer naar de dierenarts met Summer omdar ze waarschijnlijk weer een hersenbloeding heeft gehad en niet meer kon lopen. Ik weet verder ook nog geen nieuws  :'(
Liefs Angèl en Damian


*Esther*

Hey,

Ik dacht eerder al; geen bericht, goed bericht gaat hier vast niet op.  :'(

Sterkte Caroline.

gr Esther

Zyra

Jeetje wat een hoop narigheid weer zeg :(

Heel veel sterkte met Summer  :-*

Caroline

Even snel vanaf mijn I-phone ... later uitgebreider.

Summer is er nog maar is heel slecht, we proberen 5 dagen andere pijnstilling want ze heeft veel pijn.

Kippie 's tumoren gaan ook heel slecht ...

:'(
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

bobbie

Och och och  :'( :'( :'( Wat een triest bericht.

Ik weet dat wat ik nu ga schrijven overbodig is voor jou, maar ik zet het toch even neer:

Een dier heeft geen benul van jaren/leeftijd, wel van  kwaliteit van leven.

Heel heel veel sterkte, Nel :-\