Loekie en Lola > Nestje 2012 > Hercules is een man! + nieuwe foto's :)

Gestart door Landiej, 26 september 2008, 20:55:01

« vorige - volgende »

Caroline

Citaat van: Bert_85 op  9 juli 2011, 23:38:51
Citaat van: Caroline op  8 juli 2011, 20:03:33
Ja klopt, zover was ik ook maar een crossing over is altijd een pop ... zo leerde ik eerder van Bonnie en Kirsten en later van Bert op een Valkparkietenbijeenkomst.

Daarom sta ik hier voor een raadsel, het zijn beide MANNEN!!!!  ???

Dat klopt niet, heb ik dan toch niet duidelijk overgebracht in mijn presentatie.
Een crossing-over tussen geslachtsgebonden mutaties vindt altijd plaats IN het lichaam van een mannelijke vogel, bij de vorming van de zaadcellen. Daar heeft de pop dus niets mee te maken. Een mannelijk jong kan echter wel het resultaat zijn van een crossing-over, en dus een mutatie meer of minder vertonen dan je zou verwachten.

Voorbeeld
man: wildkleur split [X1: opaline] [X2: cinnamon]
pop: opalinecinnamon

De mannen die hieruit komen zouden ofwel opaline split cinnamon moeten zijn ofwel cinnamon split opaline.
Door crossing-over kan je echter uit dit koppel opalinecinnamon mannen kweken alsook wildkleur mannen split voor [X2: opalinecinnamon]
De geslachtsgebonden mutaties die worden geërfd van de moeder blijven dus altijd onveranderd, die komen van de vader daar kan een crossing-over mee gebeuren.

Groeten,

Bert

Dan heb ik het eerder ook verkeerd begrepen van Kirsten en Bonnie. ???

Het zal dan wel aan mij liggen, Bert, je presentaties zijn altijd erg duidelijk.  ;)

Bedankt voor het corrigeren.  :)

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Landiej

Wat een mutatiediscussie opeens hier!

Ik had zelf al zo mijn vermoedens over de crossing-over (dat die ergens bij Loekie plaatsgevonden moet hebben), maar omdat ik vrijdag en zaterdag werk heb ik niet in de gaten gehad wat hier allemaal gepost werd ;)

Waarschijnlijk is in het zaadcelletje waar Bahco uit voortkwam een crossing-over opgetreden, anders kunnen we inderdaad niet verklaren dat zowel Bahco als Alpha mannen zijn.

De veren zijn trouwens getrokken door een vrouw, maar dat zou aardig overeenkomen. De geslachtschromosomen bij mensen zijn namelijk XX voor vrouwen en XY voor mannen. Bij vogels is dit andersom! (volgens mij worden voor vogels ook officieel andere letters gebruikt?)

Bert_85

Citaat van: Landiej op 10 juli 2011, 14:47:27
De geslachtschromosomen bij mensen zijn namelijk XX voor vrouwen en XY voor mannen. Bij vogels is dit andersom! (volgens mij worden voor vogels ook officieel andere letters gebruikt?)

Inderdaad, en de geslachtschromosomen bij vogels noemen eigenlijk Z in plaats van X en W in plaats van Y.
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Bert_85

Citaat van: Caroline op 10 juli 2011, 09:53:15
Dan heb ik het eerder ook verkeerd begrepen van Kirsten en Bonnie. ???

Het zal dan wel aan mij liggen, Bert, je presentaties zijn altijd erg duidelijk.  ;)

Bedankt voor het corrigeren.  :)

Groetjes van Caroline

Wel bedankt voor het compliment  ;)

Het is wel zo dat je een crossing-over sneller opmerkt bij een nakomeling als het een pop is dan bij een man.
Omdat een pop altijd alle geslachtsgebonden mutaties toont die ze in zich heeft en een man kan ze ook onzichtbaar mee dragen als split.
Je komt er dan bij de nakweek pas uit dat er een crossing-over heeft plaatsgevonden ... zoals in dit geval.

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Landiej

De mutatiediscussie is inmiddels verder gegaan in het Mutaties forum onder het meldpunt voor crossing-overs :)

Hier vinden we vandaag, als alles meewerkt, foto's van Alpha en Bahco die ik voor het weekend al had willen plaatsen. Door gedoe met internet wilde dat niet lukken :-\

Lola heeft inmiddels het vijfde eitje gelegd. Ik denk niet dat ze allemaal bevrucht zullen zijn, maar dat wachten we gewoon even af. Ze is erg beschermend, dus ik wil liever niet steeds gaan kijken of er al iets in de eitjes te zien is. Het eerste ei is 28 juni gelegd, dus aankomend weekend zou er alweer een nieuw jong bij kunnen komen!
Waarschijnlijk zijn Alpha en Bahco dan nog niet eens verhuisd, maar dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn :)

*Esther*

Dat wordt dus ook een verrassingsnestje.
Ik ben benieuwd wat er voor mutaties bij zullen zijn.

gr Esther

Landiej

Nieuwe foto's! Zijn alweer een paar daagjes oud, vanavond hopelijk weer nieuwe maken :)

Alpha

Bahco

Bahco

Alpha

Bahco & Alpha

Alpha & Bahco

Loekie, Alpha & Bahco

Wendy..

Ze zijn leuk Jolanda!!
Ik ben ook benieuwd naar je nieuwe jonkies.

Groetjes
Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Landiej

Wij zijn ook zeer benieuwd! Sowieso of ze überhaupt gaan uitkomen, want we hebben niet geschouwd.
Donderdag gaat Alpha alweer verhuizen :-\ Voor Bahco moeten we nog een afspraak maken. Wat gaat dat snel allemaal! We zullen ze wel missen :-[

Wendy..

Ja dat is alweer snel. Vervelend ook wel als ze weer gaan verhuizen. Ik heb daar stiekem altijd een beetje moeite mee  :-[. Ga je nog schouwen? Ben eigenlijk wel benieuwd of ze bevrucht zijn  ;D

Groetjes
Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Landiej

Wij vinden het afscheid ook niet leuk :( Denk ook niet dat ik eraan zal kunnen wennen. Gelukkig blijft Bahco nog iets langer bij ons :)

Ik heb niet echt een schouwlampje, en Loekie en Lola zijn nogal agressief als we in de buurt van het blok komen.
Áls er iets bevrucht is zullen het de eerste eitjes zijn. Die zijn vanaf 28 juni gelegd, dus dan kunnen we alweer héél snel donsjes verwachten! Volgens de kweekkalender zou zaterdag de eerste moeten komen.
We werken allebei op zaterdag, dus misschien wacht ons dan een verrassing als we thuis komen ;) :)

Landiej

Oh, ik lees net een mail van het nieuwe baasje van Bahco.
Die komt ook morgenavond!

Toch nog dubbel afscheid dus :-\

Maar wel fijn dat we voor beide een nieuw thuis hebben gevonden natuurlijk :D

Tamireya

jeetje wat gaat dat snel zeg.

Ik schrijf dan wel niet regelmatig in alle dagboekjes maar vervolg alle verhalen met veel plezier  ;)

Ik hoop dat het afscheid niet te erg zal zijn (voor jullie maar ook voor Alpha en Bahco) en ze snel wennen aan hun nieuwe baasjes.

Ben benieuwt hoe het met de eitjes verder gaat en of er weer een (of meer) verrassingsdonsjes uit komen  :D

*Manon*

Sterkte met afscheid nemen Landiej  :)

Groetjes Manon

Landiej

Vanavond zijn ze allebei opgehaald. De kleintjes even uit de kooi gehaald, maar dat resulteerde in het eerste half uurtje vooral in een hoop gefladder en gevlieg ::) :P Uiteindelijk toch een beetje uitgeput, dus toen wilden ze wel bij iedereen zitten :)

Nieuwe baasjes blij met hun nieuwe aanwinst, wij blij met leuke nieuwe baasjes ;)

Net toch wel even erg stil huis, zo zonder kleintjes, maar Loekie fluit de sterren alweer van de hemel (wat hij net met bezoek niet wilde doen! ::) ).

Vanaf zaterdag kunnen we alweer een nieuwe lichting kleintjes verwachten, dus misschien moeten we gewoon even genieten van de rust ;)

------------------------------------

Als de nieuwe baasjes dit lezen: laat hier even weten hoe het allemaal gaat thuis! :)