Loekie en Lola > Nestje 2012 > Hercules is een man! + nieuwe foto's :)

Gestart door Landiej, 26 september 2008, 20:55:01

« vorige - volgende »

Landiej

Nieuw foto'tje van vandaag. Het kropje was aardig gevuld, dus volgens mij gaat het tot nu toe allemaal prima!

Nog geen teken van broertjes of zusjes. Wel een eitje wat wat donkerder kleurt, maar ik weet niet zeker of dat kan zijn omdat er een kleintje op uitkomen staat?
Heeft iemand misschien een voorbeeldfoto van een eitje wat bijna uit gaat komen? Als het ei niet goed meer is lijkt het me namelijk wel zo handig om hem even weg te halen :)

*Esther*

Hey,

Je kunt het eitje ook pakken en tegen je partners ;) oor houden of hij het nog hoort tikken of ander geluid hoort maken.
Met een schouwlampje kun je beweging zien in het ei, maar je had geen lampje toch?

gr Esther

Landiej

Ik heb inderdaad geen schouwlampje, en ook geen goede oren :P Laurens had al even geluisterd, maar die hoorde op dat moment niets.

We kijken/luisteren morgen nog wel een keertje, thanks!

Landiej

Ik heb net even in het blok gegluurd. Ik zag op de bodem van de kooi al een half eierdopje liggen.
Toen er in het blok ook twee halve dopjes lagen dacht ik verder niet na. Toen ik weer wegliep bedacht ik me opeens dat er dan nog een eitje uitgekomen moet zijn! Omdat Loekie en Lola allebei erg waaks zijn en de kleintjes aan de kant schoppen tijdens het verdedigen van het nest heb ik verder niet gekeken.
Eind van de middag probeer ik het nog eens als Laurens ook thuis is, dan kan hij het ook gelijk zien :)

Caroline

Oooh, wat gaaf!!!!

Ik loop overal een beetje achter met lezen dus lees nu pas over jullie eerste donsje en misschien zelfs al 2.  :D

Gefeliciteerd!!!!

Een hele fijne tijd.  :)

Groetjesssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Landiej

Citaat van: *Esther* op  2 juni 2011, 11:30:51
En??

Jaaaa ik had gelijk :)

Bahco is ook geboren. Nog een wit donsje met zwarte oogjes. Vanmiddag komt mijn broertje langs om onze klus (nieuwe tv-kast) af te maken. Hij heeft ons de afgelopen week geholpen, vandaar de naam Bahco (is een gereedschapsmerk :P )

Als ik de twee vanmiddag even uit het blok haal om het te verschonen zal ik weer foto's maken.

Citaat van: Caroline op  2 juni 2011, 09:32:29
Oooh, wat gaaf!!!!

Ik loop overal een beetje achter met lezen dus lees nu pas over jullie eerste donsje en misschien zelfs al 2.  :D

Gefeliciteerd!!!!

Een hele fijne tijd.  :)

Groetjesssssssss

Dankjewel! Het is allemaal erg spannend, ondanks dat het allemaal min of meer vanzelf gaat :D

*Esther*

Oja,

je hoeft niet lid te zijn ven een vereniging om aan ringen te komen.

Ik ben alleen lid vd bond    NBvV en EuroParrot. Ze noemen dat een verspreidlid.

NBvV heeft ringmaat 5,4 en glimt meer dan de EP is 5,5 en is mat van kleur. Het verschil in ring geeft mij de mogelijkheid om toch nog te ringen als ik te laat ben.
Ik ring dus inprincipe met die van de NBvV.

Je kunt wel wat ringen krijgen van EP? Daar heb ik dit jaar nog niks mee geringd.

gr Esther

Landiej

Dat zou wel heel fijn zijn :)
Ik stuur je wel even een mailtje met ons adres.

Laat dan even weten wat je ervoor wilt hebben, naast de verzendkosten natuurlijk!

*Esther*

:D
Ze komen morgen binnen.

gr Esther

Landiej

Landiej

Zojuist even bij Alpha en Bahco gekeken. Bahco heeft gewoon een normaal kropje, maar Alpha zit echt prop- en propvol!

Is dit erg? En kan ik er iets aan doen?

*Esther*

Heel normaal.
Evt leg je ook wat oud brood of soepgroente in de kooi. Dat is wat minder grof dan alleen zaad.
Maar de kropjes kunnen nog voller hoor.  ;)

gr Esther

Landiej

Ik vond het er zo zielig uitzien. Zijn kop blijft overeind omdat hij zo'n volle krop heeft, en hij heeft ook al een flinke kont!
Bahco is nog wat bescheidener, maar die is nog een dagje jonger natuurlijk.
Ik zal volgende week zorgen voor bruin brood, dat heb ik momenteel niet in huis. Dank voor de snelle reactie! :)

Landiej

Vandaag Alpha en Bahco weer eventjes uit het blok gehaald toen paps en mams druk waren met eten & drinken :)