Loekie en Lola > Nestje 2012 > Hercules is een man! + nieuwe foto's :)

Gestart door Landiej, 26 september 2008, 20:55:01

« vorige - volgende »

Landiej

Dank voor de complimentjes :)

Wat de opmerking van *Manon* over Loekie betreft:

Loekie heeft af en toe wel de neiging om op Lola te duiken, maar dat doet hij niet echt op een vriendelijke manier. En ook alleen als ze gewoon lekker rustig zit en wij in de buurt komen. Dat is echt meer agressief/jaloers/territoriaal gedrag :-\

Ik zeg wel eens tegen hem dat hij dat bespringen beter kan proberen als Lola weer druk is in haar bakje, maar dat snapt hij niet zo goed ;)

We zullen wel zien hoe het allemaal gaat lopen! Ze zijn nooit echt een koppeltje geweest, maar ik ben er altijd vanuit gegaan dat dat wel anders wordt als Lola wat ouder is. In augustus wordt ze een jaar. Als ze dan gewipt hebben en Lola aan het leggen gaat gaan we misschien overwegen om een blok aan de kooi te hangen. En als ze elkaar niet 'vinden' is het ook prima, ze hebben het best gezellig zonder verliefd te zijn ;)

Landiej

Het is vandaag lekker weer, dus hebben we de kooi lekker naar buiten gezet! De twee vermaken zich prima. Lola was heel erg op haar hoede met al die andere vogels boven in de lucht, maar daar is ze inmiddels wel aan gewend.
Ik had verwacht dat Loekie de hele buurt bij elkaar zou fluiten met al die geluiden om hem heen, maar hij geeft haast geen kick! Kunnen we best vaker doen dus, wel zo gezellig! :)

Landiej

Loekie lijkt eindelijk te snappen wat nou de bedoeling is als Lola kippetje zit! Gisteren zat Lola weer in het gritbakje met haar staart omhoog te kirren toen Loekie haar beklom. Helaas was Lola er absoluut niet van gedient en begon ze hard te schreeuwen  ;D
Gelukkig is Loekie van het stomme toekijken af en hebben de hormonen de overhand genomen. Misschien zullen ze dan ooit toch nog een koppeltje worden en donsjes krijgen! ;)

*Esther*

Hey,

Wie weet krijg je toch dit seizoen donsjes!

gr Esther

Landiej

Lola is nog wat jong om al aan donsjes te beginnen. Ze heeft nooit een ei gelegd, en is volgende maand pas negen maanden oud.
Na de zomer is Lola een jaar en zullen we misschien een broedblok ophangen, om te zien of ze daar interesse in hebben :)

KiP

11 mei 2010, 13:44:14 #200 Last Edit: 11 mei 2010, 16:20:25 by KiP
Wauw! Wat hebben jullie wondermooie vogels! 'k Vind Loekie echt één van de mooiste valkparkieten die ik heb gezien. Oy was ook al zo'n prachtbeest. En met Lola heb je het opnieuw getroffen! Ze zijn echt prachtig, en de foto's zijn zooooo leuk!!!!

Over dat kippetjezitten van Lola; Juci raakt helemaal in haar nopjes in de waterbak! Grappig dat ze zo hun eigen plekjes kiezen. De gritbak is hier Kiwi's lustterrein..

Landiej

Ik las inderdaad al dat Kiwi ook zo zijn favoriete plekje heeft 8) Loekie heb ik dat eigenlijk nog helemaal niet zien doen. Gek eigenlijk, want hij is toch al ruim anderhalf jaar oud.
Hij heeft Oy een paar keer besprongen (uiteraard zonder resultaat, behalve een vechtpartij), en gisteren Lola voor het eerst.
Hij kan zich blijkbaar redelijk beheersen ;)

Jel

Wat een leuke valkjes hebben jullie
ik kwam toevalg in je dagboekje uit met wat rond snuffelen op het forum

Groetjes Jel
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Landiej

Dankje! Ze zijn inderdaad erg leuk en gezellig :)

Afgelopen week zijn ze een ervaring rijker geworden: katten in de huiskamer! We hebben twee logees van vrienden op bezoek, en die mogen 's avonds beneden in de huiskamer ravotten. Overdag zitten ze (twee kittens) op zolder in hun eigen kamer, zodat de vogels én onze meubels even rust hebben ;)

Loekie was lekker naar ze aan het fluiten, maar Lola vertrouwde ze voor geen cent en hield ze nauwlettend in de gaten. De kittens hebben inmiddels geleerd dat ze niet bij de kooi mogen loeren, hoewel het poesje daar duidelijk wat meer moeite mee heeft dan de kater.

Verder weinig nieuws hier bij Loekie & Lola, behalve dan dat Lola 4 augustus haar eerste verjaardag heeft gevierd!

biene

haha ik kan me voorstellen dat de kitten er moeite mee had om niet naar ze te loeren, vooral als zo'n lekker uitziend vogeltje nietsvermoedend naar je gaat zitten fluiten! ;D

gefeliciteerd met Lola's verjaardag!!

Landiej

Lola heeft ergens tussen gisteravond laat en vanmorgen vroeg haar eerste eitje gelegd. Hij ligt in één van de voerbakjes, waar ze ook altijd kippetje zit :P
Lola is inmiddels anderhalf, en ik begon me al af te vragen of er ooit nog een eitje zou komen. Daar is ie dan!
Nu moeten we ons maar eens gaan verdiepen in de wereld van het broeden. Misschien moeten we haar bijvoeren om haar calciumniveau op peil te houden? Wel erg leuk in elk geval :D

Waarschijnlijk wel het eerste legsel even vervangen voor nepeitjes. Ik zie de kleine Lola nog niet helemaal een nestje groot brengen. Loekie en Lola zijn ook nog niet echt een koppel, op het paren na :P

Larissa

Hoi hoi

Super dat jullie een eerste eitje hebben, maar waarom het eerste legsel weg halen.
Je kunt het ook zien als goede oefening voor beide vogels
en misschien ontpoppen ze zich wel als super ouders.

Groetjes Larissa

Landiej

De eitjes zullen niet uitkomen, omdat Lola alleen overdag broedt. Ze gaat er overdag alleen af om te eten en te drinken. Loekie zit dan 2 minuten op de eitjes, en vindt het dan wel weer leuk geweest.
Het idee dat er afgewisseld moet worden heeft Loekie nog niet helemaal te pakken :P Loekie wil ook graag uit de kooi om bij ons te zitten, terwijl Lola al boos wordt als je in de buurt komt!

Denk dus dat het probleem uiteindelijk meer bij Loekie dan bij kleine Lola ligt :P Komende week wordt er als het goed is een broedblok bezorgd, samen met wat nepeitjes. Als ze het volgende nestje in het broedblok legt ipv in de voederbak mag ze ze uitbroeden, als het lukt en Loekie dus een beetje meewerkt ;)

Landiej

De eitjes zijn inmiddels verplaatst naar een broedblok dat we hebben aangeschaft en aan de kooi gehangen. Helaas hebben de valkjes al geen interesse meer in de eitjes :P
Ze broeden er in elk geval niet meer op, hoewel Loekie dat eigenlijk helemaal niet deed, en Lola alleen overdag.

Toch zijn we ons langzaam aan het voorbereiden op de mogelijkheid van jongen. Daarom de mutatiecalculator maar weer eens te voorschijn gehaald :)

Loekie
bont split voor witmasker {X1: cinnamon} {X2: lutino}
óf bont split voor witmasker {X1: opaline} {X2: lutino}

Lola
witmasker cinnamon opaline (splits onbekend)

Als Loekie split X1: cinnamon is
Nageslacht man:
25% Witmasker Cinnamon split voor Bont {X2:Opaline}
25% Witmasker split voor Bont {X2:Cinnamon} {X2:Opaline} {X1:Lutino}
25% Cinnamon split voor Witmasker Bont {X2:Opaline}
25% Wildkleur split voor Witmasker Bont {X2:Cinnamon} {X2:Opaline} {X1:Lutino}

Nageslacht pop:
25% Witmasker Cinnamon split voor Bont
25% Witmasker Lutino split voor Bont
25% Cinnamon split voor Witmasker Bont
25% Lutino split voor Witmasker Bont

Als Loekie split X1: opaline is