Loekie en Lola > Nestje 2012 > Hercules is een man! + nieuwe foto's :)

Gestart door Landiej, 26 september 2008, 20:55:01

« vorige - volgende »

Landiej

Wij zijn Laurens en Jolanda en zijn in de dierenwinkel om de hoek verliefd geworden op valkparkieten. Na een kleine speurtocht  zijn we terecht gekomen bij Esther (Flevovalkenhof). Loekie (bont) en Oy (bont witmasker) zijn onze eerste valkparkieten. Vandaag mochten ze eindelijk mee naar huis!
Na wat gewenning bij Esther thuis en een korte kortwieksessie mochten de jongens in hun transportbox mee in de auto.
Omdat er een streng trosgierst in de transportbox lag hebben ze zich de hele reis prima vermaakt. Eenmaal thuis mochten ze gelijk door naar hun eigen kamertje, met de spiksplinternieuwe kooi.

Vanavond hebben we ze een uurtje uit de kooi gehaald en met ze gekroeld en gekletst :) Loekie wil af en toe nog wel eens wegfladderen, maar Oy blijft gewoon lekker zitten en laat zich zelfs lekker aaien en kroelen! :o Loekie snapt dat gekroel nog niet helemaal, maar dat zal nog wel goedkomen ;)

Eten gaat prima, en ze klimmen al lekker rond in de kooi. Dit weekend zullen we wat foto's maken en posten :)

Kimm

hoi,

van harte gefeliciteerd met oy en loekie! leuk hoor!
geniet er maar lekker van en foto's willen wij wel zien dit weekend ;D ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Landiej

Dag 2 alweer!

Vanmorgen zijn de heren weer even de kooi uit geweest. Oy zat gezellig bij mij op mijn arm toen hij een poepje in mijn mouw liet vallen ::) Het poepje bleek waterig groen :-\

Is dit het gevolg van de stress? Loekie ga ik nog in de gaten houden, maar heeft er volgens mij geen last van. Oy lijkt sowieso wat meer te moeten wennen aan de nieuwe situatie dan Loekie.

Ze moeten allebei nog even hun weg proberen te vinden in de kooi. Als ze boven zijn duurt het even voor ze bedacht hebben hoe ze beneden moeten komen, en als ze beneden zijn moeten ze hard nadenken om een weg naar boven te verzinnen ::) ;D

Ik heb na de escapades buiten de kooi even foto's gemaakt. De foto's buiten de kooi zijn mislukt omdat ze allemaal bewogen zijn :P Hoewel ze niet wegfladderen willen ze toch ook niet echt stilzitten ;D






Kimm

wauw wat een mooie valkjes!

het waterige ontlasting kan van de stress komen en nog 1 tip, het rooster wat je onderin de kooi hebt zou ik eruit halen. dit is niet zo veilig ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Landiej

Citaat van: Kimm op 27 september 2008, 11:53:38
en nog 1 tip, het rooster wat je onderin de kooi hebt zou ik eruit halen. dit is niet zo veilig ;)


Dank voor de tip! Ik was al aan het twijfelen of ik die moest laten zitten. Ze leken het niet leuk te vinden om er op te lopen. Ik vraag me alleen af of ze niet uit de kooi kunnen glippen als het looprooster eruit is..

Kimm

nee hoor zo te zien niet. probeer het maar even. bij mij zijn de roosters er ook uit.

ze kunnen er met de pootjes in vast te komen zitten ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

heb jij een montana kooi? want dan kan er het zowieso uit.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

barberaprins

Hoihoi,

Mooie valkjes heb je! Ik wens je heel veel plezier met Oy (aparte mooie naam trouwens!) en Loekie.

Groetjesssss

Hermien

Gefeliciteerd met je valkjes. Over de poep zou ik me nog maar niet meteen druk maken, hoor! Het rooster inderdaad weghalen. Mijn vogels banjeren graag over de bodem en het is inderdaad veel veiliger. Veel plezer en ik ga proberen je te volgen. Maar eh.......er zij momenteel wel errug veel verhalen te volgen. Is een dagtaak aan het worden.....

                     ;D  ;D  ;D  ;D

Landiej

Het is inderdaad een Montana kooi :) Ik heb het rooster er inmiddels uitgehaald.
De klim van zitstokken naar zittouwen en andersom is soms nog wat teveel gevraagd. Daardoor zijn ze zojuist allebei op de bodem van de kooi geland ;D
Daar vermaken ze zich prima met het zoeken naar gevallen zaadjes nu het rooster lekker weg is !

De poep van Oy begint nu weer normale vormen aan te nemen, gelukkig  :)

KiP

Landiej! Ze zijn zo moooi! Gefeliciteerd met jullie aanwinst! :D

Bij mij hebben ze na bijvoorbeeld een autoritje ook diarreepoepjes. Is ook zo weer voorbij hoor :)

Leuk dat ze nu al willen kroelen! Dat worden echte knuffeldraakjes dus!

Je hebt een lekker grote kooi, dus misschien heb je nog ruimte voor extra zitstokken; dan weet ik nog hele leuke goedkope! :P In het park hier 'vond' ik een omgevallen wilg met van die grote kronkeltakken. Die doen het erg leuk in mijn volière! Vooral Quid schraapt er regelmatig zijn snaveltje aan en met die kronkels kunnen ze alle kanten op. En verse wilgentakjes eten ze heeeeeeeeeeeelemaal kaal! ;D

Ben benieuwd naar de foto's die nog komen gaan :D

*Esther*

Hoi,

Goed om te lezen hoe ze al aardig gewend raken.
Het zullen inderdaad stress poepjes geweest zijn.
Hier was Loekie juist degene die zich liet kroelen en Oy niet.....
Het laat zich niet voorspellen. ::)

groetjes Esther

Kimm

hoi,

fijn dat het allemaal gelukt is :D
ik dacht al dat jij een montana kooi had ;)

leuk dat het verder zo goed gaat!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Landiej

Het gaat inderdaad helemaal goed! Ze proberen samen hun kont in de voerbak te proppen, maar dat lukt niet altijd. Ze zitten op en onder elkaar ;D

Esther had gelijk wat hun eetgedrag betreft, ze eten zo goed als de hele dag door! :o Straks maar weer zien hoe ze de tweede nacht doorkomen.

Ik ga vroeg naar bed, want ben een beetje ziek :-[

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010