My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Monky

Nou, gisteren heb ik een deel van de vogels los gelaten.
Eerst heb ik de kamer voliere van Grovertje, Neona en Dara open gezet. Grovertje en Dara waren er zo uit. Neona moest nog even de moed bij elkaar rapen. Grovertje vloog af en toe een rondje, maar Neona en Dara waren te druk bezig met de soortgenoten te bewonderen in de grote voliere.

Ik zag Whooshy en Zowie alleen in de eetkamer van de voliere zitten, dus ik had de vlieggat dicht gemaakt en de deur open gezet. Zowie was er zo uit, maar Whooshy had wat meer moeite.
Ik heb mijn  vinger uitgestoken naar Whooshy en ze stapte keurig op. En dat is echt een hele lange tijd geleden dat ze dat voor het laatst gedaan had. Toen ik haar eenmaal uit de voliere had, ging ze een rondje vliegen en aan de tralies hangen. Het duurde even voor ze boven op de voliere zat met de andere valkjes. Ik heb ze een uur of zo los gelaten. Zowie en Grovertje waren het meest geinteresseerd in het vliegen. De dames vonden scharrelen veel leuker. Op gegeven moment gingen ze zicht wassen en een beetje dutten.

Toen kwam de tijd daar dat ze weer de kooi in moesten. Ik dacht, als ik nou eerst Zowie doe, dan zal Whooshy makkelijker gaan... en ik dacht dat het veel tijd zou kosten om hem in de voliere terug te krijgen. Nou daar had ik me in vergist... Hij zat er het snelst in. Hij stapte keurig op de stok en ik kon hem zo wegzetten.
Whooshy had duidelijk helemaal geen zin om terug te gaan. We kregen visite, dus ze moest wel. Ze bleef maar over de stok heen springen... echt ze is volgens mij wereldkampioene hordelopen. Ze vloog een paar keer op en toen ze aan de tralies hing heb ik haar in mijn handen genomen. Ze vond het niet leuk, maar ze beet niet. Ze vond het kroelen wel een beetje lekker, maar eigenlijk vond ze het niks. Ik hoop dat dit geen blijvende schade veroorzaakt voor de toekomst. Ik bedacht me later pas dat ik haar altijd op mijn hand heb laten stappen met trosgierst. Dus dat doe ik weer de volgende keer.

Neona is geen vliegwonder. Ik probeerde haar op het stokje te laten stappen, maar ze vloog op en stortte neer op de grond in een hoek. Ik heb haar voorzichtig opgepakt en even bij me gehouden en even gekroeld. Ze vond dat echt heerlijk. Ik denk niet dat ze zover is dat ze dan ook bij me zou blijven zitten, maar ze is het kroelen nog niet verleerd  :)

Bij Dara ging het eigenlijk precies hetzelfde... ik vraag me af in hoeverre het met de rode ogen te maken heeft.
Ook haar even lekker gekroeld en ook zij vond het heerlijk. Dat deed me enorm goed.

Grovertje... tja... die had al gewoontes voordat hij bij ons kwam. Van stokken wilde hij niets weten... van vingers ook niet... nee... het moest met de vlakke hand met de rug van de hand naar boven. Hij wilde een aantal keren opstappen, maar leek net niet te durven of zo. Tot hij het ineens wel deed en ik hij liep van mijn hand naar mijn elleboog. Ik kon hem zo naar de voliere brengen terwijl ik tegen hem praatte. Ik kon hem rustig in zijn kooi plaatsen.

Zoals jullie kunnen lezen ging het allemaal redelijk goed. Het meest verrassende was de onwillendheid van Whooshy. Ze is de tamste vogel die ik heb en metwie ik de grootste band heb en ze was zo nukkig als wat. Nou ja... volgende keer met een stukje trosgierst proberen. Misschien dat het dan wel makkelijk gaat.

Ik was ontzettend trots op mijn birdies. Ze hadden het stuk voor stuk allemaal zo goed gedaan. Het gaf me ook weer enorm veel vertrouwen en ik werd gewoon warm van binnen.

Ik heb wat foto's gemaakt en die zal ik als ik thuis ben nog even plaatsen. Ik hoop dat het droog blijft, want ik zie hele donkere wolken aan komen drijven.

Groetjes,
Monky

hilde

ik wacht geduldig op de foto's   ;D

Sanna

Fijn dat het overall toch zo goed ging ;). Ik denk dat de schade bij Whooshy best mee zal vallen hoor. Gewoon volgende keer weer met trosgierst proberen. Ik heb het hier ook wel eens, dan denk ik: "Ik pak Mika effe gauw in m'n handen...". Uiteraard is dat altijd mis ::) en dan denk ik weer: STOM STOM STOM!! Maar als ik hem daarna met een boterham lok zit hij zo weer op m'n handen hoor ;D.

Groetjes, Sanna

Monky

Sorry Hilde, het is me gisteren niet meer gelukt  :-\ Veel telefoontjes gepleegd en visite gehad  :P
Ik hoop ze vanavond te kunnen plaatsen. Nog eventjes geduld dus  :)

Sanna, ik hoop dat je gelijk hebt... dat de schade beperkt blijft bij Whooshy. Ik merk dat elk valkje op zijn eigen manier behandeld wil worden. Grappig eigenlijk, hè?

Vanavond wil ik ze weer laten vliegen. Ik probeer er echt regelmaat in te krijgen. Ik laat dan ook de vogels los die op dat moment in de eetkamer van de voliere zitten.
Ik ben benieuwd of als ik dat zo volhoud, ze doorkrijgen dat als ze daar zitten, dat ze dan even los mogen... Tijd zal het leren  :)

Helaas is er ook weer off topic wat te vertellen... nu niet over mijn vader, maar mijn moeder  ::) Die twee wisselen elkaar keurig af heb ik gemerkt...

Ze heeft een open been. Dat is een wond aan haar onderbeen die niet geneest en dus open blijft doordat de doorbloeding niet goed is. Ze loopt te weinig doordat ze last heeft van haar andere knie. Ze had zo'n pijn aan haar been dat ze er toch maar mee naar de dokter is gegaan... die heeft dus de open been geconstateerd en meteen de hele been van lies tot voet ingezwachteld. Ik hoop dat ze vandaag minder pijn heeft. De dokter heeft gezegd dat ze in elk geval meer moet lopen.

Ik hoop echt voor haar dat de wond geneest. Het laatste wat ze kan gebruiken is een flinke ontsteking.

Goed... jullie zijn weer op de hoogte  :P
Vanavond probeer ik dus die foto's te plaatsen.

Groetjes,
Monky

Sanna

Hè gets, wat vervelend nou weer van je moeder Monique :-\. M'n oma heeft het ook gauw. Dan stoot ze haar scheenbeen ergens aan en omdat haar huid zo dun is heeft ze al gauw een hele jaap en dat geneest dan haast niet meer. Ja, vervelend dat de enige therapie voor je moeder iets is wat ze zo moeilijk kan. En normaal zou je zeggen, kan ze niet aquagym doen ofzo, maar nou ze met zo'n wond zit... Sterkte maar weer ermee.

Groetjes, Sanna

hilde

de wonde van je mama zal wel genezen hoor

ik wacht nog geduldig op foto's  je moet je niet haasten   ;)

Gerda

Jeetje Monique,

Een open been is niet zo maar over. Heeft je moeder vaatproblemen of diabetes?
Wat wel helpt bij mensen die slecht kunnen lopen, maar toch moeten bewegen is een soort apparaat waar fietstrappers aan zitten. Dat trapt heel losjes, maar zorgt toch voor spierbeweging waardoor de afvoer van kwalijke stoffen en de aanvoer van "vers bloed" wordt bevorderd. Maar ik weet niet in hoeverre haar knie dat aan kan. Het geeft in elk geval geen echte belasting. De fysio kan haar er wel aan helpen.

Ik kom vanavond wel even terug voor je foto's!
Rustig aan!

Liefs, G

Monky

27 juli 2010, 22:15:18 #697 Last Edit: 27 juli 2010, 23:02:10 by Monky
Zo... de foto's die ik beloofd heb  :)

Zowie

Whooshy en Neona

Whooshy

Neona

Grovertje, Neona en Dara

Grovertje en Dara

Grovertje

Groepsfoto : Whooshy, Dara, Neona, Zowie en Grovertje

Dara

Ik ga even lekker bij mijn eigen ventje zitten  :)

Fijne avond!!

Groetjes,
Monky

Caroline

Jeetje meis, wat verschrikkelijk, nu je moeder weer in de lappenmand.  :-\

Ik weet uit verhalen van mijn oom dat een open been niet zomaar genezen is.

Hopelijk heeft je moeder nu wat verlichting en heeft ze een spoedig herstel.

Liefs Caroline

Hey .... je hebt ondertussen foto's geplaatst!!!!

Wat zijn ze mooi!!!!  :o

Wat een stelletje knappertjes heb je toch zitten.

Super om Zowie weer eens te zien.  8)

Nog een fijne avond, samen met je ventje.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sanna

*Yvon

Hoi hoi

Wooow,het zit je ook allemaal niet mee wat de zorgen van je pa en ma betreft.  :-\
Jullie vakanties en je valkjes geeft je toch nog wat ontspanning.  ;)
Als ze weer wat vaker los kunnen en je blijft weer een beetje met ze oefenen,hele grote kans dat het weer helemaal goed komt.  :D
Je foto's heb je weer prachtig gemaakt.
De mooie valkjes staan er schitterend op !!  :-*

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Dank je Sanna  :) Helaas is aquagym niet geschikt voor mijn moeder... ze is ook nog eens overal allergisch voor... en dus ook voor chloor  ::)

Hilde, de foto's staan er hoor  :) Helaas is een van de kenmerken van een open been juist dat de wond niet geneest doordat het niet goed doorbloed is. Het huid wordt zwart en sterft af.

Hey Gerda,
Mijn moeder heeft op zich geen vaatproblemen of diabetes. Ze rookt wel weer veel de laatste tijd en ik heb begrepen dat dat ook niet goed is voor zo'n open been. Ik heb haar van jouw idee verteld over dat licht fietsen en ze zou het met haar huisarts bespreken of dat een optie is ook met het oog op haar andere knie. Bedankt in elk geval voor het meedenken  :)

Hey Caroline,
Ja, inderdaad, zoiets geneest niet zomaar... helaas  :-\ Ze heeft nu twee nachten slecht geslapen en gaat kijken of ze morgen in plaatst van vrijdag naar de huisarts kan. Als ze loopt gaat het allemaal weer een beetje, maar je kan niet zo makkelijk lopend slapen  ::)

Zowie is inderdaad een enorme knapperd. Hij is mooi fors en past perfect bij Whooshy en hij is heel lief voor Lulac. Wat wil je nog meer  :)

Dank je wel Yvon  :D

Ik zat zo eens naar de foto's van Grovertje en Zowie te kijken... Wat me opvalt is dat ze geen egale kleur veren hebben. Het zijn bijna wolkjes wat je bij geparelde cinnamons zou verwachten. Nou klopt dat helemaal bij Grovertje, al heeft hij het minder dan Zowie, maar bij Zowie zou je egale veren verwachten, toch? Garath heeft trouwens  weer nauwelijks wolkjes en hij is zeker weten gepareld  ::)

Ik klaag verder niet hoor, want ik vind het wel mooi, maar was nieuwsgierig naar jullie ervaring en mening.

Ik ga weer even aan de slag  :)

Groetjes,
Monky

hilde

wat een mooie en heldere fotoooosssssss

vind dara een plaatje  ;) maar al je valkjes mogen er zijn hoor

Monky

Dank je wel Hilde  :)

Hey allemaal...

Het is weer eventjes geleden, maar het gaat allemaal zijn gangetje. De laatste tijd slaap ik slecht, maar ik heb wat van de huisarts gekregen en het lijkt te helpen.

De birdies doen heel hard hun best om me op te vrolijken, de lieverds. De laatste weken heb ik vooral Grovertje, Dara en Neona laten los vliegen. Ze genieten er duidelijk van. Grovertje komt wel af en toe naar me toe vliegen, maar als hij wil landen, bedenkt hij zich toch weer en gaat dan weer snel bij zijn dametjes zitten.

Wat een heerlijke beestjes zijn het toch, hè.

Zoals sommigen van jullie misschien in de buurtcafé hebben gelezen, heb ik een logee hond, Imani. Ze is van mijn zus die op dit moment in de VS is om voor mijn vader te zorgen. Het is wel een handenbindertje  :) (de hond dan, hè  :P ) Maar toch ook wel een lieverd. Ik weet wel dat in mijn huidige leefstijl geen hond past. Ik denk dat Imani blij zal zijn als haar baasjes weer terug zijn.

De vogels hebben geen last van de hond. Alleen de kat durft nu niet beneden te komen. Tja... Het is niet anders. Nog 1,5 week.

Ik ga weer aan de slag, want we gaan vanmiddag BBQ-en met de buren  :)

Groetjes,
Monky

hilde