My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Monky

Voor de liefhebbers... Deel 2 van de Namibië reis staat in mijn boekje bij Buurthuis...

Groetjes,
Monky

Caroline

Ik heb meer dan genoten en kijk uit naar het volgende deel  :D

Bedankt en nog een fijne dag.

Liefs Caroline  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Nou... Helaas... Whooshy lijkt het me nog niet vergeven te hebben  :-\ Ze vertrouwt me veel minder nu. Komt nauwelijks meer kusjes geven en schrikt weg van mij hand.
Dat vind ik toch wel heel jammer. Maar goed, misschien heeft dat weer meer tijd nodig.

Het trio Dara, Neona en Grovertje doen het lekker in de kamer. Neona begint echt een kroeldoos te worden. Ik kroel haar steeds een beetje langer. Dara vindt het ook wel lekker, maar Neona zie je meer genieten.

Grovertje is gewoon Grovertje  :)

Doordat we de hond van mijn zus hebben, zijn we wel uit ons ritme geraakt. De voliere moet hoog nodig schoongemaakt worden en de kamer flink uitgesopt. Een leuk klusje voor morgen.
Vanavond wordt de hond weer opgehaald. Ik ga haar wel een beetje missen, maar ik zal het ook wel weer lekker vinden als onze eigen Zotty weer gewoon naar beneden kan en op schoot kan zitten. En dat ik weer makkelijk bij mijn andere vogels kan en bij de nijntjes.

Off topic:

Hmmm.... nog een kleine update over mijn moeder:
Haar open been lijkt te genezen, ze krijgt een onderzoek of ze gedotterd of stenten krijgt of dat ze het zo kunnen laten. Verder is er misschien nog artrose bijgekomen. Ze hebben een foto van haar heup gemaakt en kijken vervolgens of ze dat inderdaad heeft. Een deze dagen krijgt ze daar de uitslag van.

Mijn zus is ondertussen terug in Nederland. Ze heeft ontzettend veel voor mijn vader gedaan in de afgelopen 3 weken. De spierkracht gaat wel achteruit en hij heeft nu ook 's nachts  hulp nodig. Verder gaat het wel goed met zijn ademhaling. Die is in de afgelopen maanden nauwelijks achteruit gegaan  :) Hij is dus redelijk stabiel.

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Hey Monique,

Was ik gisteren voor het eerst sinds lang :-[ in je boekje aan het lezen... zie ik dat Disa en Jocko gestorven zijn! :o :'(

Het is misschien wat laat, maar ik wil je toch nog sterkte wensen met het verlies!

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Dank je wel Marc. Ja, het ging heel snel achter elkaar en ook de catharina parkiet Jani was overleden.

Het hoort bij het houden van huisdieren helaas  :-\

Leuk dat je trouwens weer even komt koekeloeren  :) Ik zag al dat je een stukje in je boekje had geschreven  ;D Gezellig, als je weer wat vaker voorbij fietst  ;D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Tja... we zullen het hier ook nog regelmatig meemaken vrees ik. Tuurke is er ook niet meer, maar dat wisten we dat het eitjes leggen vroeg of laat fataal zou worden.

Eh... eigenlijk voel ik nog weinig behoefte om veel in m'n dagboekje te schrijven, maar zo af en toe laten weten hoe het hier gaat doe ik nog wel. :)

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Fijn dat je in elk geval af en toe nog wat van jou en je valkjes laat horen  :)

Monky

Voor de liefhebbers, de hele reisverslag van Namibië staat in mijn reisboekje onder Buurthuis.

Groetjes,
Monky

Caroline

Ik heb het inmiddels 2 x helemaal bekeken en heb er ontzettend van genoten!!

Bedankt!!  :-*

Hoe is het nu met je moeder?? Heeft ze wat positieve uitslagen gekregen?? Fijn dat haar open been in ieder geval lijkt te genezen.

Sterkte met alle stressvolle dingen in je leven op dit moment.  :-*

Een heel fijn weekend.  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hey Caroline,

Fijn dat je genoten hebt. Daar doen we het voor, toch?  :D

Helaas gaat het niet goed met mijn moeder. Haar open is ontstoken geraakt aan beide benen. Daarna kreeg ze heel veel pijn in haar bovenbeen tot aan haar lies. Het blijkt hele ernstige artrose te zijn en ze krijgt nu een opiaat tegen de pijn. De onderzoeken voor haar aderen zijn gecanceld en nu moet ze maandag naar de orthopeed om een operatie te plannen. Wat voor haar niet zonder risico's is, want haar longen zijn slecht en ze gebruikt bloedverdunners voor haar hart.
Ze komt nauwelijks haar bed uit en eet bijna niets. Ze heeft zelfs ondanks de opiaat nog steeds pijn.

Het komt aan alle fronten tegelijk.

Ik hoop dat volgende maand een lief klein wit donsje geboren wordt bij je  :) Het zou fijn zijn om weer naar iets leuks uit te kunnen kijken.

Bedankt voor het informeren.

Groetjes,
Monky

Caroline

Jeetje Monique, heftig allemaal.  :-\

Sterkte meid, ik duim heel hard voor je moeder, hopelijk komt ze goed door de operatie.

Misschien een stomme vraag maar wat is een opiaat?? ???

Dikke knuffel :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hey Caroline,

Het is geen stomme vraag... die bestaan namelijk niet  :)
Een opiaat is een morfine-achtige pijn bestrijdingsmiddel.

Groetjes,
Monky

Sanna

Ach Monique,

Wat erg nou toch dat het met je moeder ook weer slechter gaat :-\. Jullie krijgen het wel voor je kiezen hoor. En wat is het dan vervelend dat jij hier in Nederland zit. Heel veel sterkte hoor. Ik hoop dat de orthopeed wat voor haar kan doen.

Groetjes, Sanna

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hey allemaal,

Sinds de laatste keer dat ik hier geschreven heb, is mijn moeder in het ziekenhuis geweest. Ze heeft daar 2 weken gelegen. Ze bleek ernstige bloedarmoede te hebben. Ze hebben haar 5 zakken bloed moeten geven. Haar HB waarde was 2,6 en die hoort eigenlijk tussen de 6 en 7 te liggen bij oudere mensen.
Ze is gelukkig weer helemaal opgeknapt.

Mijn vader heeft nieuwe hulp voor 24 uur die hem ook goed bevalt en zijn toestand lijkt nu redelijk stabiel. Alleen gaat zijn fysieke kracht achteruit. Zijn ademhaling is nog redelijk constant.
Dus het is nu rustig aan alle fronten en kan ik me weer op mijn hobby's concentreren.

Ik heb wat kiekjes gemaakt van de birdies.

Ik schrijf er dit keer even geen namen bij, want ik wil de tuin in... echt... ik heb het dit jaar enorm verwaarloosd door alle toestanden. Het is nu eindelijk weer mooi weer dus ik wil daar wel gebruik van maken.

Helaas zal het witte donsje op zich wachten heb ik van Caroline begrepen. Dit donsje zou bij Unique en Queenie vandaan komen, maar Unique moet na de rui weer even op krachten komen voor hij aan jongen mag beginnen dus krijgen ze later een blok...
Ik krijg er wel steeds meer zin in... Ik denk dat het ook heel goed zal zijn voor Neona. Ze hangt er toch wel een beetje bij dus ik hoop echt dat er een mooie bonte witmasker man geboren wordt dit jaar  :)

Ik ga gauw aan de slag... Fijn weekend allemaal!!!

Groetjes,
Monky