My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Monky

Dank je wel voor de leuke reacties.

Vandaag ben ik heerlijk een dagje vrij en morgen ook. Ik kan dus lekker veel tijd steken in Richy. Al moeten huishoudelijke klusjes ook nog gedaan worden. Dat scheelt dit weekend, want dan hoeven we het niet te doen als Erwin ook vrij heeft.

Gisteren toen ik thuis kwam was ik lekker vroeg. Ik was vroeg begonnen dus ook eerder naar huis. Ik heb Richy mee de gang in genomen en ik heb even gekeken hoe hij buiten zijn kooi op mij reageerde. Het was zo schattig. Hij begon aan mijn neus te knabbelen en vervolgens aan mijn wang. Hij vond het niet altijd even lekker om gekroeld te worden, maar liet het wel toe... tot hij door had dat het toch wel lekker was.
Ik hoefde hem ook verder niet vast te houden om bij me te blijven. Dat deed hij echt uit zichzelf. Dan ging hij met zijn koppie tegen mijn wang aan leunen. Alsof hij lekker dicht bij me wilde zijn. Knuffelen.
Toen hij daarmee klaar was, vond hij het blijkbaar tijd om zich ook nog eens even te wassen. Dus daar nam hij ook even zijn tijd voor. Vervolgens ging hij lekker knarsetandend zitten met zijn snavelveren omhoog en lekker te zitten.

Hij lijkt dus al vrij relaxt. Het enige moment dat hij in zijn kooi wat onrustig wordt, is als hij de vogels boven hoort. Dat is natuurlijk wel te begrijpen. Verder vindt hij onze robotstofzuiger ook niet zo denderend  ;D

Nou, ik ga nu even wat in mijn tuinboekje schrijven. Het was mijn intentie om dat al eerder te doen, maar het kwam er steeds niet van.

Fijne dag nog allemaal en geniet van het mooie weer!!!

Groetjes,
Monky

Monky

Drie weken geleden constateerden we een ontsteking in de bovenkaak van Zotty. De dierenarts zei dat het een gezwel was en dat het er niet goed uitzag. Ze verwees ons door naar Dierengeneeskunde in Utrecht.

We hebben daar van 10 uur 's ochtends tot kwart over 5 's avonds gezeten en allerlei onderzoeken laten doen. Het bleek dat ze een kwaadaardige kanker had in haar kaak en een tumor in haar hersenen. Onze wereld stortte in.
Toen we thuis kwamen ging ze langzaam achteruit. Ze kreeg dagelijks pijnstilling, maar het eten ging steeds moeilijker. Tot ze gisteren helemaal niet meer kon eten en drinken... dat was voor ons het moment om haar in te laten slapen. De dierenarts is bij ons thuis geweest dus Zotty had niet de stress van de rit naar de dierenarts. Ze lag op gegeven moment met haar achterpoten op Erwin's schoot en met haar koppie op de mijne. Ze is heel vredig ingeslapen.

Ik heb echt pijn in mijn hart. Ook al weet ik dat we het beste voor haar gedaan hebben, toch is het een heel gemis. Ze is 16 jaar geworden.

2011 is niet ons jaar.


Rust zacht, Lieve Zotty...



Liefs,
Monique

Caroline

Ach Monique, wat een ontzettend verdrieitg nieuws.  :'(

Heel veel sterkte voor jullie allebei meid.  :-*

Rust zacht, lieve Zotty.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Sanna

Heel veel sterkte ermee Monique :'(. Wat waardeloos dat het nou toch zo snel is gegaan. Ik ben blij voor jullie dat de dierenarts aan huis kon komen.

Liefs, Sanna

Gerda

Lieve Monique,

Veel sterkte. Zotty heeft mooie jaren bij jullie gehad. 16 jaar is een mooie leeftijd, maar dat maakt het verdriet er niet minder om.

Liefs, Gerda

Saar


cals

Heel veel sterkte met het verlies van lieve Zotty.
Groetjes van Carla

Cherro


Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Kaatje

Hoi Monique,

Jeetje, ik reageer wel erg laat, maar ben niet veel online geweest en zie je bericht nu pas  :-[

2011 is inderdaad een droevig jaar tot nu toe .... heb ook erg met je te doen als ik dit weer lees.

Ik wil je ondanks de late reactie nog even zeggen dat ik hoop dat je het inmiddels een klein plekje hebt kunnen geven, al zijn dat ook niet echt de juiste woorden want het gemis zal nog heel erg lang duren.

Sterkte meid  :-*

*Manon*

Hoi Monique,

Ik ben ook niet zoveel aanwezig geweest en had dit ook nog niet gelezen!

Verdrietig dat het zo is gelopen, 16 jaar een maatje om je heen is niet niks en die wordt gemist als ie er op een dag niet meer is!

Sterkte  :-*

Groetjes Manon

Monky

Hey Allemaal,

Bedankt voor jullie lieve woorden en meeleven. Het heeft best een grote impact als een maatje 16 jaar lang in je leven is geweest en er dan ineens niet meer is.

We zijn ondertussen met vakantie geweest en wat nieuwe energie opgedaan. Het is tot nu toe een vermoeid jaar geweest en het is nog niet voorbij. Dit jaar wordt mijn moeder nog geopereerd aan haar heup... Voor haar een hele risicovolle operatie waar ze misschien niet levend uit komt.
Verder moet ik zelf ook onder het mes en bij een goede oom is kanker in zijn nier en slokdarm geconstateerd. Ook hij heeft een lange weg te gaan waarbij de kansen van overleving niet zo heel groot zijn.

We moeten dus nog even volhouden.
Om toch ook voor wat lichtpuntjes te zorgen, zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe kat... het worden uiteindelijk 2 poesjes uit hetzelfde nestje. We gaan dit keer voor een raskat... de Maine Coon. Eigenlijk was dat in eerste instantie omdat mijn vader heel veel tijd en energie in het uitzoeken van dit ras gestoken heeft. Het zou de kat zijn die hij zou aanschaffen, maar hij werd andere kaarten toebedeeld. Hij heeft me toen veel over die katten verteld en zijn overwegingen. Ik heb toen besloten dat als Zotty er niet meer zou zijn, dat het een Maine Coon zou worden... Niet wetende dat dat moment zo snel zou komen  :'(

Na 5 Catteries te hebben bezocht, zijn we erachter gekomen dat Maine Coons ontzettend mooi, lief, aanhankelijk en speels zijn.

Eind september komen de kittens ons huis terroriseren  :) Misschien dat ik bij "andere dieren" een topic over hun ga openen.




Nu de valkjes.
Het gaat prima met ze allemaal. De lamp in de vogelkamer die in de nacht altijd aan heb staan was stuk gegaan... natuurlijk midden in de nacht. Het heeft een hele tijd geduurd voor ik de vogels weer tot bedaren heb kunnen krijgen.
Meteen een nieuwe lamp gekocht en de vogels zijn weer helemaal happy  :)

Richy is nog steeds een lieverd. Hij vindt kroelen met mij de allerleukste bezigheid. Ik had hem in de vakantie bij de buren gestald, want het meisje vond het zo leuk om hem ook te kroelen. Richy had daar geen problemen mee, al merkte ik wel dat hij blij was weer thuis te zijn.

Een paar weken later hebben we Neona bij hem in de kooi gezet. Hij begon meteen te fluiten en macho gedrag te vertonen. Neona wist niet goed wat ze er mee aan moest.
Ze zitten op dit moment niet echt naast elkaar, maar ze vechten ook niet. En tot mijn grote verbazing kan ik Richy nog steeds gewoon lekker kroelen en mijn verbazing was nog groter dat Neona gewoon rustig toekijkt en niet hysterisch gaat zitten fladderen omdat ik mijn hand in de kooi steek.
Het lijkt gewoon super goed te gaan. Ik hoop dat ze elkaar ook echt zullen vinden.

Als ik zeker weet dat ze goede vrienden worden, zet ik ze weer terug bij Grovertje en Dara.

Dat was het voor nu eventjes...

Groetjes,
Monky

Sanna

Hoi Monique,

Nou nou, het houdt maar niet op hè? :-\ Sterkte maar weer de komende tijd, jullie zullen het nodig hebben. Wel fijn dat jullie nou zoiets leuks hebben om naar uit te kijken. Die twee kittens zullen jullie beslist prettig afleiden ;). Leuk dat je toch voor 2 gegaan bent.

Dus Richy en Neona zitten nu bij elkaar? Fijn dat dat allemaal goedgegaan is. En dat Richy nog steeds lekker kroelt met jou ;). Ben benieuwd, als ze straks naar de "grote-vogels-kamer" gaan... ;D

Groetjes, Sanna

*Manon*

Hoi Monique,

Jeetje wat krijgen jullie veel voor de kiezen zeg!
Ik wens jullie dan ook heel veel sterkte de komende tijd.

heel leuk dat jullie twee main coons gaan krijgen... ze zijn erg mooi en lief.. vroeger had ik twee perzen.. ook van die lieverds.
Wat een mooi gebaar ook naar je vader toe dat jullie dit ras gaan aanschaffen.

Groetjes Manon

Monky

Hey Sanna,

Ik zal je eerlijk vertellen dat ik blij zal zijn als dit jaar voorbij is. Ik hoop dat 2012 meer leuke dingen met zich meebrengt  :)

Richy stond vrij snel boven nadat jij je vogels had opgehaald. Hij was zijn zang aan het oefenen, maar hij had duidelijk de baard in de keel, want het klonk nergens naar.
Het begon Erwin enorm op zijn zenuwen te werken, dus hebben we besloten om hem in de vogelkamer te zetten.
Ik heb hem daar even laten wennen en toen Neona erbij gezet.

De volgende stap is om ze beide bij Grovertje en Dara te zetten. Ben benieuwd hoe dat zal gaan  :)






Hey Manon,
Dank je wel voor je steun.

We tellen echt de dagen af. Eerst was de keuze er dus vanwege mijn vader om een Maine Coon te nemen, maar nu we die katten in het echt gezien hebben. Ze zijn zo lief, sociaal en relatief rustig (op het dolle uurtje na). En ze zijn heel erg mooi.

Ik kan het toch niet laten even wat kiekjes te tonen  :-[


Naam: Shia
Kleur: Black-tortie-tabby-silver-white


Naam: Nog niet bekend (ideeen zijn welkom :) )
Kleur: Cream-silver-white

Groetjes,
Monky

Sanna