My Cute Little Birdies, Part II... Sanya is vandaag 14 geworden :-)

Gestart door Monky, 25 september 2008, 22:53:20

« vorige - volgende »

Caroline

Wow!!!! Wat een lieverdjes.  :-* :-*

Mijn moeder heeft altijd Perzische katten gefokt ...  ben dus opgegroeid tussen de langharige katten en ik blijf een zwak houden voor die smoeltjes.  :D

Leuk nieuws, Richy & Neona samen zoals de bedoeling was. Ik ben benieuwd hoe ze elkaar gaan vinden.

Je mag ons best vaker vervelen met zulke foto's hoor.  ;)

Liefs en sterkte met de vervelende "dingen" die je nog te wachten staat, geniet van de voorpret voor jullie nieuwe huisgenootjes.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Wat een geweldige bekkies zeg!!!

:-* :-* :-*

Wanneer krijgen jullie ze? en heeft de blonde knapperd al een naam ondertussen??

Wat een schatjes zeg...

Monky

21 september 2011, 09:53:06 #812 Last Edit: 21 september 2011, 09:55:09 by Monky
Zo... Na weer even weer een dal te hebben gehad, zitten we nu weer op een top.

De operatie van mijn moeder is goed gegaan en ze is nu lekker thuis aan het revalideren. Het gaat ongelooflijk goed met haar. Ze is zo blij dat ze van de ergste pijn af is. Ze moet nu weer leren normaal te lopen.

Verder zijn de kittens ondertussen bij ons. Het zijn echt schatjes.

Nog even om het af te leren... nog een paar kiekjes van de eerste avond en ochtend.

Ik zei eerst dat de donkere Shia zou gaan heten, maar we hebben toch besloten dat we die naam voor een geheel zwarte poes bewaren zoals we in eerste instantie wilden.

Ik wil jullie voorstellen aan Yindi en Tusa:



Tusa




Yindi




Tusa & Yindi






Goed, weer terug naar de valkjes.

De valkjes maken het prima. Door de drukte van de laatste tijd, hebben ze iets minder aandacht gehad dan normaal en ik merk dat ze het me kwalijk nemen. Als ik hun kamer in ga dan beginnen ze allemaal tegelijk te roepen en fluiten.
Ik moet echt bijna oordoppen indoen.

Ik zag dat Dara een eitje heeft gelegd. Ze broed er verder niet op.

Komend weekend ga ik Richy en Neona bij Grovertje en Dara terug zetten. Ik hoop dat dat verder goed gaat.

Richy is heel erg gefixeerd op Neona. Hij ziet mij echt bijna niet meer staan... Ik had het kunnen weten, maar ja... ik ben blij dat hij een lief vriendinnetje heeft. Hij laat zich nog wel kroelen en zo, maar hij is gauw afgeleid door zijn vriendinnetje  :) Ach... ik ben blij dat hij blij is. Wat wil je nog meer? Ook merk ik dat Neona meer tot leven komt. Het is eigenlijk een win-win scenario  :D

Ik denk dat mijn valkengroep nu compleet is. Er heerst een rust in de groep.
Ondertussen zijn Isaura en Garath ook steeds meer naar elkaar toegetrokken. Het is eigenlijk een heel mooi koppeltje.

Verder laat ik de dominant pastel EF witmasker varen. Tenzij hij bij Valkcity alsnog geboren wordt, maar ik ga er niet meer van uit.

Het gaat dus allemaal okidoki  :)

Ik zal binnenkort weer eens wat kiekjes op de foto proberen te zetten. Het is met de spiegelreflex camera moeilijker mooie foto's te maken dan met de Olympus.

Groetjes,
Monky

animallovertje

ooooh wat zijn die 2 katjes moooooooooooi!
wauw! ik vind die kleur van Tusa prachtig!!!
en yindi heeft weer zo'n prachtige zoete kleur!!!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Sanna

Wouw! Wat een schitterende katjes zeg!! Hele mooie beestjes, fijn dat het zulke schatjes zijn. En wat ontzettend fijn dat het met je moeder zo goed gaat, daar maakte je je erg zorgen om he?

Wat leuk, dus alle valkjes hebben nu lekker hun plekje gevonden. Wel jammer voor jou dat je niet zo veel contact met Richy meer hebt, maar het gaat inderdaad ook om zijn geluk. Ik heb dat ook hoor, met Mika. Kon ik eerst alles mee doen.... totdat Sherry langskwam ;D. En nog een love-couple: Isaura en Garath ;). Ja, wel fijn als er een goed evenwicht in de groep is. En ze zitten ontzettend mooi daar bij jou. Doe ze maar gauw weer een beetje knuffelen, hebben ze wel verdiend ;).

Groetjes, Sanna

Monky

Hey Allemaal,

Richy en Neona zitten nu weer bij Grovertje en Dara. Het gaat eigenlijk verrassend goed. Nauwelijks gewenningsverschijnselen. Ik vind alleen het drinkflesje steeds op de grond als ik thuis kom...  ??? Ik heb een vermoeden dat Richy nog aan het leren is er van te drinken  :)
Ik ben er achter waarom Richy wat terug deinst als ik hem probeer te aaien... Het zijn mijn nagels. Ik heb de laatste tijd donkere kleuren op mijn nagels en daar worden ze bang van. Ze snappen niet wat het is  ;D
Toen ik Richy overzette van de ene naar de andere kooi, vond hij het prima als ik hem over zijn kop en rug aaide, maar zodra ik onder zijn snavel kwam en hij mijn vingers kon zien, vond hij het eng.
Toch wel een opluchting.
Neona genoot ook weer van de lekkere kroel. Wat een heerlijke beestjes toch  :)
Ik wilde foto's maken... echt waar, maar het is me niet gelukt. Wel balen, want het zal wel even duren voor het weer mooi weer is. De zon geeft altijd mooi en warm licht. De foto's worden dan mooier en je ziet niet met de schaduw van de flits.

De foto's komen wel een keer... ooit  ;D

Maar niet komend weekend. Dan geef ik Erwin een Surprise Party. Hij wordt morgen 40 jaar en hij wilt het zaterdag vieren. Hij denkt nu dus dat alleen zijn ouders, oma en mijn zus en zwager komen. Ondertussen heb ik zijn overige familie en vrienden gevraagd en staan ze straks met z'n allen voor de deur :) Volgens mij zal hij aangenaam verrast zijn  ;D

Met de kittens gaat het ook goed. Ze groeien als kool. Het zijn echt net duiveltjes in een engeljasje...
Als ze willen kunnen ze heel lief zijn hahaha...

Verder wordt Dormili (konijntje) vandaag geopereerd. Ze heeft kanker in haar baarmoeder. Ze is al 7,5 jaar, dus ik hoop dat ze hier goed doorheen komt. Ze heeft ook een verkoudheid opgelopen wat maar niet weg wil.

Duimen dat ze er goed doorheen komen. Vanmiddag om 15.00 uur wordt ze geholpen.

Dat was het weer even voor nu  :)

Groetjes,
Monky

animallovertje

jammer dat de foto's niet gelukt zijn.. maar dan houden we ze nog tegoed :) Wat super om zo'n suprise party te organiseren! heel veel plezier straks!! altijd leuk om iemand zo te verrassen! ik kan me voorstellen dat je al helemaal in de voorpret zit!!

Hopelijk gaat de operatie van jullie konijntje helemaal goed!! ik kan me voorstellen dat je je erg veel zorgen maakt.. toevallig moest 1 van onze honden vorige vrijdag ook onder narcose.. en ook ik maakte me super zorgen omdat ze al op leeftijd was (14,5 jaar) maar gelukkig is dat ook goedgekomen..

ik zal voor jullie duimen!
succes met afwachten!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Monky

Ik heb net te horen gekregen dat Neona is overleden.

Rust zacht, mijn lieve mooie Neona... Gelukkig ben je in Erwin's warme handen heen gegaan.

Monky

Sanna

Ach Monique, wat nu toch weer?? Arme jij, heel veel sterkte :'(.

Sanna

Monky

Het is toch wat...

Eerst Neona overleden, toen Dara die een bacterie bij zich droeg waardoor ze niet lekker was en nu een ring die voor beknelling zorgt bij Isaura.

Gisteren keek ik iets langer naar Isaura. Er zat me iets niet lekker van hoe ze erbij zat. Ik kon me vinger er niet helemaal op leggen wat het was. Misschien omdat ze redelijk bol zat? Of dat ik het gevoel had dat ze dagen niet van haar plek was gekomen?

Ik heb toen een stok door de tralies gestoken. Die stok was eigenlijk iets te kort en raakte haar bij lange na niet. Toch zou ze normaal gesproken opzij zijn gestapt.
Ik heb toen een langere stok gepakt om haar aan te raken en toen zag ik dat ze weg vloog in plaats van weg liep, wat de normale reactie voor haar zou zijn.
Haar landing was ook verre van perfect dus ik besloot haar wat nader te bekijken. Ze zat op de spiraal dus ik kon dat ding ronddraaien en haar van alle kanten bekijken. Ik schrok me dood toen ik het pootje zag. Door een zwelling zorgde de ring dat het voetje helemaal afgekneld werd.

Vandaag naar de dierenarts gegaan. Die heeft haar onder lichte verdoving/gas om haar rustig te houden, de ring eraf geknipt. Helaas kon het niet zonder bloeden.

Nu is de ring er dus af, maar we weten niet of het pootje nog zal genezen. Het kan ook zijn dat het pootje af zal sterven. De dierenarts was wel licht optimistisch want ze zag wel dat Isaura haar pootje gebruikte. Dan moet er ook nog doorbloeding zijn en de spieren leken het dus ook nog te doen. Ze kon het alleen niet met zekerheid zeggen.

Nu zit Isaura apart in een kooi met alleen 1 perdiperch.
Ik hoop echt dat ik er op tijd bij was en dat ze volledig geneest.

Duimen maar weer...

Groetjes,
Monky

Sanna

Jeetje Monique!! :o Had ze een wondje aan haar pootje dat hij opgezwollen was? Ik hoop ook dat je er op tijd bij was, laten we hopen dat de dierenarts gelijk krijgt. Wees maar lief voor haar (maar dat ben je toch vast wel ;D).

Groetjes, Sanna

Monky

Gelukkig lijkt het met een sisser af te lopen.

Isaura heb ik in een aparte kooi gezet zodat ik haar goed in de gaten kan houden. In het begin had ik het eten en drinken naast haar stokje geplaatst zodat haar pootje rust kon krijgen. Toen ik zag dat ze het pootje steeds meer begon te belasten, heb ik het eten aan de andere kant van de kooi geplaatst. Ook dat ging steeds beter. Ze is nu druk bezig het verband eraf te peuteren.
Ik zie dat ze steeds meer beide pootjes goed gebruikt om te klauteren. Het lijkt echt de goede kant op te gaan.

Ik ben echt wel een beetje opgelucht. Het lijkt dus dat haar pootje niet zal afsterven.

Fijne kerstdagen nog en voor straks een heel fijn 2012!!




Groetjes,
Monky

Sanna

Nou, gelukkig maar Monique. Een hele opluchting! Goed der maar een dikke knuffel (indien mogelijk ;D).

Groetjes, Sanna

Monky

Heyo,
Nou, dit is echt een hele tijd geleden...
Met de birdies gaat het allemaal prima. Even een klein updateje van alle valkjes:

Lulac:
Ze lijkt toch wel een oud taartje te worden met haar 13 jaar. Ik weet dat ze 20 kunnen worden, maar ik heb dat nog niet meegemaakt. Deze 13 jaar dat ik haar nu heb is het langs dat een van mijn valkjes ooit geleefd heeft. Ze is ook niet echt wild. Niet echt bang voor mijn handen als ik eten geef. Ze is echt wel een lieverd. Als zij ooit er niet meer is, zal ik haar enorm missen. Gelukkig is het nog niet zo ver  :)

Gizmo:
Ook alweer 7 jaar. Waar gaat de tijd heen?
Sinds Ilo overleden is, heeft hij geen vriendin meer gehad. Hij lijkt prima tevreden in zijn eentje. Het blijft een mooi ding  :)

Whooshy:
Zij wordt in Oktober 7 jaar. Met haar gaat het op zich ook goed. Al heb ik wel een klein knobbeltje op haar vleugel ontdenkt. Het groeit niet, dus ik laat het even voor wat het is tot ik er verandering in ontdenk. Ze lijkt er geen last van te hebben. Ze is nog altijd met Zowie.
Gisteren was ik me rot geschrokken. Ik had de etensbakjes terug gezet en wilde de deur van de voliere weer dicht doen, maar Whooshy was naar boven geklommen en haar kopje zat ertussen. Gelukkig drukte ik niet door en heeft ze er niets aan overgehouden, maar het had best anders af kunnen zijn gelopen.


Garath:
Dit ventje fluit met zijn 6,5 jaar nog altijd de sterren van de hemel in een strijd met Zowie en Yaro. Onvoorstelbaar. Hij houdt het het langst vol  ;D
Sinds het overlijden van Disa heeft hij nooit meer echt een vast maatje gehad. Hij papt af en toe aan met Isaura, maar het is niet zo hecht als het met Disa was.
Het blijft een heerlijk ventje... en het is nog steeds een beauty.

Vesna:
Zij is 6 jaar en niet echt een sterk vogeltje... of misschien juist wel dat ze deze leeftijd nog gehaald heeft. Ze was bij haar geboorte verstoten door haar ouders en bij Isaura gelegd. Ze had wel een achterstand opgelopen. Dat merk je nu nog wel. Haar veren zien er niet altijd even mooi uit en de staartveren breken heel snel of vallen helemaal uit. Ze hangt ook een beetje aan de rand van de groep alsof ze er eigenlijk niet helemaal bijhoort. Ze doet gewoon haar eigen ding. Verder is ze wel heel lief. Ik wou dat ik meer voor haar kon doen, maar het is zoals het is. Ze lijkt niet echt ongelukkig of zo.


Isaura:
Nestzusje van Vesna en ook 6 jaar oud.
Eind vorig jaar zat haar ringetje knel, maar dat is gelukkig helemaal goed afgelopen. Haar pootje is helemaal hersteld en heeft weer de normale formaat aangenomen. Ze kan er gewoon alles mee doen.
Zij zit af en toe met Garath, maar is over het algemeen ook meer op zichzelf. Ze is vrij fors, en laat de kaas duidelijk niet van de brood eten. Het blijft een schitterend mooi valkje.


Yaro & Yara:
Yaro is net jarig geweest en Yara is volgende week jarig. Ze zijn ook 6 jaar. Als je de ene noemt, moet je de ander meenemen, want ze zijn zo hecht.
Het zijn twee mooi sterke vogels die heel trouw aan elkaar zijn. Ze bemoeien zich niet zo heel veel met de anderen en zitten meestal in het eetgedeelte. Die ringen zijn eigenlijk echt van hun. Het zijn mooie forse valkjes.


Grovertje:
Hij wordt aan het eind van het jaar 6.
Hij deelt Dara samen met Richy  :) Hij blijft aan de iele kant, maar is net zo lief als in het begin. Komt altijd jaar je toe als je eten geeft. Het is en blijft een schatje. Hij is ook heel rustig en fluit af en toe.


Zowie:
Hij is ook alweer 5 jaar... Hij is zo ontzettend lief  :)
Hij verzorgt Whooshy zo goed. Hij wijkt nauwelijks van haar zijde. Daarnaast geeft hij Lulac ook af en toe een kroel die waar ze zo'n behoefte aan heeft. Zo lief.
Hij is ook zo ontzettend mooi. Ik hoop dat hij en Whooshy samen heel oud gaan worden.


Dara:
Wordt volgende maand 5 jaar.
Ze heeft een tijdje terug bij de dierenarts gezeten in Driebergen omdat haar darmen wat van slag waren. Er zaten bacterieen in die ervoor zorgde dat ze eigenlijk niet goed at en poepte... Ze werd echt broodmager. Gelukkig is ze daar helemaal bovenop gekomen en houdt ze de heren in haar kooi goed bezig  ;D Ze blijft een lieverd.


Sanya:
Zij is 4 jaar en is een stuk rustiger geworden. Ze moet nog steeds niet veel van mensen hebben, maar ze is niet zo paniekerig als in het begin. Ze is ook vaak op zichzelf. Trekt niet zo heel erg naar de andere vogels toe en doet haar eigen ding. Ze is nog steeds heel erg mooi met al haar pareltjes :)


Richy:
Hij is alweer 1,5 jaar.
Het is zo'n schatje. Hij is de baas van de kooi. Dus de baas over Grovertje en Dara. Hij is een mooi fors valkje geworden. Als ik eten geef wil hij altijd even een kroel of een kusje. Het is echt zo'n schatje. Hij heeft een speciale plek in mijn hart.


Zo dat was een update van alle vogels.
Het gaat goed met ze en ze zijn verder naar mijn weten happy en gezond  :)

Binnenkort krijg ik waarschijnlijk er een valkje bij.
Het is een Dominant Pastel EF Witmasker. Het is al een volwassen mannetje en hij komt uit een buitenvoliere. Ik heb heel lang nagedacht of ik hem zou nemen of niet, maar ik wacht al zo lang op een jong van hem, dat doen hij zelf vrij kwam, ik zoiets had, die moet ik hebben.
Hij is een paar jaar oud, dus hij past prima bij de andere vogels en leeftijden.

In principe schaf ik geen vogels meer aan. Dit is echt de laatste. Ik heb er dan 14 en dat vind ik wel mooi zo.

Zo... dat was even een hele update  ;D

Misschien dat ik weer eens wat foto's ga maken. Dat is wel een heel tijd geleden hahaha. Ik heb het wel af en toe geprobeerd, maar dan vind ik ze er niet mooi genoeg uitzien om te plaatsen 8)

Groetjes en tot de volgende keer...
Monky

Sanna

Hoi Monique,

Leuk weer een update te lezen. Ik zal me er binnenkort ook weer eens aan wagen, heb weer tijd over om te ademen  :P.
Ik moet zo lachen: "Dit is echt de laatste"... We zullen zien  ;).

Groetjes, Sanna