10 mei 2025, 23:27:59

Agressie tegen speeltjes

Gestart door BenB, 25 september 2008, 22:46:35

« vorige - volgende »

BenB

Onze valk is al zijn hele leven (jaar of 5) agressief tegen elk speeltje in zijn kooi en gaat hierin zo ver dat hij bijna van zijn stokje valt omdat hij er zo mee bezig is. Alleen een eenvoudig schommeltje mag in zijn kooi hangen zonder dat het aangevallen wordt. Zelfs als we een stok met eten ophangen wordt hij agressief na een halve minuut gegeten te hebben.
We halen hem elke dag een paar uur uit zijn kooi en zijn lievelingsplek is dan bovenop de kooi van onze ageponis en vindt het dan leuk om de speeltjes in die kooi te laten bewegen en geluid te laten maken. Als de ageponis te dichtbij komt krijgt die een hap in zijn pootjes. Het is zielig om niets in zijn kooi te hangen maar we vinden het ook zielig als hij daardoor zo ontzettend boos wordt. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een oplossing?

chantal mol

Onze valkparkiet doet dit tegen nieuwe speeltjes. Ik had gelezen dat je af en toe een nieuw speeltje moet geven tegen de verveling, maar dat gaat echt niet. Hij maakt met alles wat nieuw is, echt ruzie. Heel gek. Hij is voor de rest ook wel erg agressief. Hij wil altijd zijn zin doen en als hij nog maar denkt dat je iets gaat doen wat hij niet leuk vindt, doet hij zijn bekje al open om te bijten. Wij vinden dat heel jammer, want wij houden zoveel van hem. Misschien willen wij te veel knuffelen?

Kimm

ik denk dat als hij niet wil knuffelen dat hij daarom zijn snaveltje opendoet. en hij is blijkbaar toch wel erg gesteld op zijn vertrouwde speeltjes.

en misschien dat je er een valkje bij kan halen voor hem?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Vreemd. Mijn valkenmannen spelen ook wel wild met hun speeltjes, maar ik betitel dat niet zo zeer als agressief. Eén speeltje moet het sowieso ontgelden: een parkietenkopje uit een nestkastje. Daar wordt nogal eens mee gevochten, maar of ik dat nou agressie moet noemen. Iedereen die mij en mijn 'Vliegtuig' van het forum kent wéét dat ik gewoon vier hele lieve, supercoole tamme valkparkietmannen heb. Nee, agressief met speeltjes, nee. Wild met speeltjes:ja, beslist.....

Silvo's favoriete 'knok'maatje....

;D   ;D   ;D   ;D