16 mei 2025, 19:41:51

buiten spelen?

Gestart door Loesjenr13, 25 september 2008, 13:04:33

« vorige - volgende »

Loesjenr13

Hallo lieve mensen,

Ik heb een vraag, vandaag is het bijvoorbeeld heel mooi weer en ik ga dan graag naar buiten. Ik ben een echt buitenmens. Normaalgesproken wanneer ik binnen werk dan laat ik mijn valkjes uit de kooi, ik zou graag ook mee naar buiten willen nemen.

Weet iemand hoe ik mijn valkjes mee naar buiten kan nemen zonder dat ik bang hoef te zijn dat ze weg vliegen? Zonder ze kort te wieken? Zijn er een soort van vogeltuigjes ofzo?

Groetjes Loes

Hermien

Over vogeltuigjes is al heel veel geschreven. Ik zou het niet, niet, niet, maar dan ook nooit doen! Laat je valkjes lekker binnen zitten of zet de kooi buiten...

dannblom

Hoi,

Ik heb het volgende aangekocht : http://www.valkparkiet.net/N_frame.html?http://www.valkparkiet.net/Tuigje_N_grp_49_26-1.html

Maar het tuigje aan mijn valkje aandoen is wat anders.
Oefenen oefenen oefenen

Groetjes !

Kimm

hoi,

ik zou gewoon de kooi mee naar buiten nemen als het mooi weer is.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

De kooi mee naar buiten lijkt mij ook een prima oplossing.
Uit de wind en niet helemaal in de zon zetten.
Mijn valkjes genieten daar ontzettend van... dat gedoe met tuigjes... ik weet het niet, zou het doodeng vinden.

Succes!

Groetjes Manon

bobbie

Hallo,

Als ik ga wandelen gaan mijn papegaaien mee in een rugzak, die ik overigens aan de voorkant draag, niet op mijn rug.
Zelf heb ik er een verdieping in gemaakt, die ik nog wel wil gaan veranderen, maar goed, het gaat om het idee.

Deze tassen zijn er in 4 modellen, dus als je ze echt mee wilt nemen, dan is dit een optie.

Op de fiets doe ik de gaaien in een kooi/bench voorop de fiets. Ik heb een voordrager op de fiets gemonteerd en dit gaat prima. De gaaien genieten. Is dus ook een optie voor je.

Succes, Nel :)

Kimm

hoi nel,

wat een mooie tas! waar koop je dat?

groetjes kim

bobbie

Hoi Kim,

Ik schijn de eerste in Europa te zijn volgens de verkoper. Hij had de tassen uit Amerika en adverteerde ermee op MP.

Ik heb op andere sites (waar veel papegaaieneigenaren zitten) ook al veel positieve reacties gehad en de vraag om een e-mailadres.

Ik zal zo nog een foto plaatsen van de zijkant, daar zit ook gaas. Onderin de rugzak zit ook standaard een zitstok.

Ben zo terug, Nel ;)

bobbie

Zo zie je de rugzak ook aan de zijkant.

Ondertussen heb ik de "verdieping " er uit gehaald, zal nog even een verse foto maken zoals tie echt is.

bobbie

28 september 2008, 16:57:36 #9 Last Edit: 28 september 2008, 16:59:37 by bobbie

En nee, ik heb geen aandelen  ;D ;D ;D

groetjes, Nel :)

Kimm

ik vind hem helemaal geweldig zeg. en hij lijkt mij ook makkelijk als je een keer naar de da moet ofzo.

groetjes kim

Hermien

28 september 2008, 21:57:53 #11 Last Edit: 29 september 2008, 10:01:46 by Hermien
Hahah Kimm. Naar de da lijkt het me juist helemáál niet handig. Valkje in de stress, zie maar hoe je hem dan vangt. Voor papapegaaien lijkt deze tas me inderdaad geweldig, maar voor valkjes nog steeds niet hoor. Ik heb vier valkjes en die zouden in zo'n kleine ruimte alleen maar aan het knokken slaan. Maar met één valkjes, tja............

Kaatje

Zelf ben ik ook geen voorstander voor tuigjes. Mocht het heerlijk weer zijn dan kan ik de montana kooi van zolder halen en deze lekker in de tuin zetten, maar wel onder toezicht !

De tas is prachtig, maar voor mij geen optie omdat ik weet dat ik mijn valkjes daar geen plezier mee doe.

Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk  :D

De tuigjes zouden ze wat mij betreft uit de handel mogen halen  ::)

Groetjes, Karin