6 mei 2025, 18:43:22

Voeren door grasparkiet

Gestart door senga_66, 25 september 2008, 08:30:53

« vorige - volgende »

senga_66

Wie kent dit gedrag.
Wij hebben  2 grasparkieten  van 1,5  en  2  valkparkieten van  ruim een half jaar.
Ze zitten sinds april  bij elkaar in een kamer foulliere en dat gaat goed.
Nu heeft een van de valkparkieten sinds een week of  4 een gedrag dat we niet kennen hij hangt een deel van de dag ( in totaal denk ik ongeveer 2 uur maar niet achter elkaar) aan de zijtralies van de kooi en hij laat zich meerdere malen per dag voeren door een van de grasparkieten.
Komt dit vaker voor?? Moet ik daar wat aan doen om dat af te wennen???

Het is in elk geval wel een heel apart gezicht hoe die grote zit te "smeken" bij die kleine om wat te krijgen.
Hij eet overigens OOK gewoon zelf.
groetjes Agnes

Gerda

Wij hebben twee grasparkietventjes en die voeren elkaar ook af en toe. Ze hebben geprobeerd de valkjes (ik heb er drie) te voeren, maar die snappen er niets van. Ze blijven liever uit de buurt van die druktemakers.

Ik zou het zelf niet teveel aanmoedigen. Maar zo af en toe wat laten voeren lijkt me geen kwaad te kunnen.
Vaak gebeurt het in een bepaalde periode wat meer dan andere periodes. Dat zie ik hier ook. Als de grasjes wat "hormonaal zijn" dan wordt het voeren steeds meer. Ze proberen dan ook mijn vingers en duim te voeren.

Groetjes, Gerda

senga_66

Het is alwel minder dan een week of 2 geleden  nu beperkt het zich  tot 's morgens als ik net de gordijnen open heb  en  's avonds als  het wat donkerder in de kamer begint te worden, verder laat hij  de valk wel met rust  op afentoe ff kroelen op het koppie na  wat hij eigenlijk al vanaf bijna het begin tollereerd.

Het hangen in de tralies is met vlagen ene keer langer dan de andere keer  de valk klemt zich dan met de snavel aan de tralies en hangt er dicht tegen aan.
Maar goed als het niet echt kwaad kan zal ik het de komende tijd zeker een poosje  aanzien.

Groetjes Agnes