15 mei 2025, 00:33:11

wat heb jij in zwolle gekocht?

Gestart door remco1976, 21 september 2008, 15:24:11

« vorige - volgende »

remco1976

hallo,

d8 maak er even een topic van.

wie is er in zwolle geweest?en wat voor mutaties heb jij gekocht.

ik heb de volgende mutaties gekocht  ;)

2 lutino geelwang bronze fallows
2 dominant pastellen DF
1 dominant pastel geelwang
3 dominant pastel witmaskers

alleen jammer dat ik van de meeste het geslacht niet weet.ik heb ze van thierry gekocht.

mvg.remco ;D

Tjerk

Hey Remco,

Hoe zeker ben je er van dat het Lutino Geelwang Bronze Fallow's zijn en geen Cinnamon Geelwang Bronze Fallow's? Deze mutatie's hebben vrijwel dezelfde kleur.

Als je een Wildkleur pop op z'n man zou zetten zouden er dus volop Lutino Geelwang poppen uit moet komen. Misschien leuk om eens te proberen.

Ik heb zelf gehaald, een:
Witmasker Dominant Pastel EF
Wildkleur Dominant Pastel EF split Witmasker Bleekmasker
Lutino split Witmasker Bleekmasker

Groeten Tjerk

remco1976

hoi tjerk,

ik kweek al een tijdje hoor ;).dus ben ik niet gek.

gr.remco

mariejj

Citaat van: remco1976 op 21 september 2008, 16:33:29
hoi tjerk,

ik kweek al een tijdje hoor ;).dus ben ik niet gek.

gr.remco

Er zijn meerdere kwekers hier die ook al een tijd kweken maar twijfelen of er wel lutino in de fallow geelwangen uit Belgie zit en die zijn ook niet gek.  ;)

Tjerk

Goed, probeer het dan gewoon een jaar voor de lol desnoods. Dan weet je daadwerkelijk of het Lutino Geelwangen zijn. Want er zijn er nog meer die beweren dat het Cinnamon Bronze Fallow Geelwangen zijn dan Lutino Geelwangen.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

21 september 2008, 16:41:40 #5 Last Edit: 21 september 2008, 20:30:10 by -•=Bonnie=•-
Ik heb het kalm aan gedaan en maar één vogel gekocht :) Een kweekrijpe lutino bleekmasker pop van mooi formaat en zonder kale plek achter de kuif.  ;D Maar verder had ik ook niets nodig, dat scheelt.

Ze moet nog wel even in bad...

Tjerk

Daarbij is het wel erg toevallig dat er vrij veel Lutino Opaline Geelwang Bronze Fallow's zijn, maar amper Lutino Geelwangen. Vreemd??

Groeten Tjerk

remco1976

hoi tjerk,

heb ook Lutino Opaline Geelwang Bronze Fallow's ,maar die zie je hier nog niet veel.ik ben er iedergeval blij mee.had al 2 van deze koppels van ludo. :-X

hoi bonnie,

heb jij die vogel ook van thiery gehaald?nick heeft ook een bleekmasker lutino van hem.hij had keus genoeg. ;D.

gr.remco

Tjerk

Hey Remco,

Het is puur een manier op erachter te komen of het klopt. Ik zie ze geregeld te koop staan, maar nooit Lutino Geelwangen wat ik daarop op mijn beurt heel vreemd vind.

Groeten Tjerk

♪ Marlies

Wij zijn ook naar Zwolle geweest, maar hebben geen valkjes gekocht.
Wel 2 opaline roseicollies en een swift parkiet.

Groetjes Marlies ;)

Rob S

21 september 2008, 19:23:27 #10 Last Edit: 21 september 2008, 19:26:14 by Rob S
Ik heb ook geen valkparkieten gekocht, wel 3 roodbuik splendids ;D

En volgens mij heeft die Thierry heel erg goede zaken gedaan hier. Het is zowat een uitzondering als je geen vogels bij hem gekocht hebt :P

♪ Marlies

Toen ik hem rond half 11 sprak, had hij al 26 valken verkocht.

nick01

21 september 2008, 19:58:54 #12 Last Edit: 21 september 2008, 20:02:47 by nick01
de kans op een cinnamonbronzefallowgeelwang lijkt mij even groot zij t niet groter dan lutinogeelwangbronzefallow.

ik had t er ook al met je over op de markt maar toen was je volgens mij behoorlijk aan t genieten van je nieuwe aanwinsten hahaha liefde maakt blind en doof ;D.
ik heb t er ook over gehad met de verkoper en die dacht er tzelfde over , hij zei ook dat t een interessante discussie is of t nou meerendeel lutino's of cinnamons zijn.

maar goed dat maakt niks uit , t blijven mooie mutaties.
en misschien kun jij met de juiste partner erbij wel aantonen of t nou cinnamon is of lutino.

*Esther*

Zullen we de discussie over wel/niet lutino geelwang bronzefallow cinnamon enz in het andere toopic voortzetten?
Die was er al namelijk. ;)

Ik heb een bleekmasker dominant pastel man gekocht bij Thierry.
En nu iedereen maar sloten aanleggen op zijn volieres, voor zover dat nog niet gedaan was. ;)

nick01

21 september 2008, 21:46:42 #14 Last Edit: 21 september 2008, 21:50:06 by nick01
ik ben 7 vogels rijker , die waren van tevoren gereserveerd maar nu heb ik ze gelukkig hier zitten.
wat dominant pastellen , bleekmasker en wat split vogels.
gaat wat worden aankomend jaar hopelijk.
zit alleen nu nog met wat vogels over maar in de winter heb ik nog tijd zat om daar een goed tehuis voor te vinden.