13 mei 2025, 02:22:34

bleekmasker

Gestart door Gerdy, 20 september 2008, 18:17:53

« vorige - volgende »

Gerdy

misschien een domme ..maar hoe kun je nou zien wat een bleekmasker is.

gr gerdy

Karin

20 september 2008, 18:44:00 #1 Last Edit: 20 september 2008, 21:03:31 by Karin
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden  ;D

Dit is mijn lutino bleekmasker. Het verschil tussen bleekmasker en geelwang is dat bij de geelwang de wangvlek feller geel is, bij de bleekmasker is de wangvlek zachter. En nu hoop ik dat ik geen dom antwoord gegeven heb  ;D ;D ;D 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

•=Bonnie=•

20 september 2008, 19:26:16 #2 Last Edit: 21 september 2008, 20:35:02 by -•=Bonnie=•-
Ook het geel in de kuif is meer pastel geel dan echt geel, mooi te zien op de foto van Karin.  :)

Hier nog wat foto's van mijn 4 bleekmaskers als voorbeeld. Allemaal aan het ruien op de geelwang na.

Cinnmon bonte bleekmasker EF. pop

Lutino bleekmasker EF pop.

Wildkleur bleekmasker EF man.

Wildkleur bleekmasker EF jonge man die nog op kleur moet komen.

En hieronder een cinnamon geelwang man. Zie  je het verschil in de diepte van het geel zowel in de wang als in de rest van het masker en de kuif?

Gerdy

bedankt voor het antwoord..ik begrijp hier dus uit dat een bleekmasker altijd de lichtere vorm van een geelwang is.

gr Gerdy

Karin

Niet "de lichtere vorm van", want het is gewoon een hele andere mutatie. Het vereft ook heel anders en bij bleekmaskers ook geen kweekproblemen als bij de geelwang.... Vandaar dat ik een bleekmasker genomen heb. Wel een stukkie duurder, maar dat is het me wel waard  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

•=Bonnie=•

Nog wat foto's toegevoegd ter illustratie.  :)

Gerdy

Hoi Karin en Bonnie..het is me nu wel duidelijker geworden..bedankt voor de uitleg

gr gerdy