8 mei 2025, 20:50:02

geelwang

Gestart door remco1976, 16 september 2008, 10:51:12

« vorige - volgende »

remco1976

hallo allemaal,

wie kan dit verklaren,ik heb een koppel geelwang.man wildkleur geelwang,pop cinnamon opaline geelwang.nu heb ik jongen van dit koppel.en tot mijn verbazing.zijn de jongen wildkleur en cinnamon ??? .dus geen geelwang.maar er zouden toch geelwangen moeten uitkomen,

wie o wie kan dit verklaren.

groetjes remco

Rianne

Als dit koppel apart zit van de andere valken, en de pop dus niet vreemd is gegaan, zullen deze jongen het gevolg kunnen zijn van een crossover, OF een van de 2 is een bleekmasker.

*Yvon

Hoi hoi

Rian is me net voor.  :D
Ik dacht ook al dat de man miss een bleekmasker zou kunnen zijn.
Dan krijg je dit :

Vader:
Bleekmasker split voor {X1:Cinnamon}

Moeder:
Cinnamon Opaline Geelwang

Nageslacht man:
50% Cinnamon split voor Bleekmasker {X2:Opaline} {X2:Geelwang}
50% Wildkleur split voor Bleekmasker {X2:Cinnamon} {X2:Opaline} {X2:Geelwang}

Nageslacht pop:
50% Cinnamon split voor Bleekmasker
50% Wildkleur split voor Bleekmasker

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

remco1976

hoi,

ik heb dit koppel dit jaar als geelwang gekocht,maar dat zou dan wel de uitkomst kunnen zijn.dan moet ik dit koppel uit elkaar halen om daar achter tekomen.en koppel aan een andere pop en man.

gr.remco

♪ Marlies

Als ik dit mannetje zo zie zitten, denk ik ook aan een bleekmasker ipv en geelwang.

Het masker is nl ook heel licht van kleur, en hij heeft een zwarte snavel.

Groetjes Marlies ;)

I_Xyzyx_I

Ik zou een witmasker pop tegen de man zetten ;) als er dan geel en zwart dons uit komt is de kans al groot dat het een bleekmasker is. Komen er gele wangetjes uit dan is het een bleekmasker (waarschijnlijk enkele factor).

Bleekmasker(witmasker) is wel duurder als wildkleur geelwang, maar met een wildkleur geelwang heb je een zeldzamere mutatie, zeker als het een man is ;).

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

*Yvon

Citaat van: I_Xyzyx_I op 16 september 2008, 22:54:46
Ik zou een witmasker pop tegen de man zetten ;) als er dan geel en zwart dons uit komt is de kans al groot dat het een bleekmasker is.

Groetjes Jasper

Ik heb nog nooit een zwart donsje gezien !!  :o :P ;D ;D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

remco1976

hoi

jasper,de vererving van bleekmasker weet ik wel,maar het zou hier om een geelwang moeten gaan.ik heb zelf meedere bleekmaskers en kan ze niet tot bijna onderscheiden.

marlies,
ik ga om het tetesten volgendseizoen een witmasker pop er tegen aan zetten.dan moet er dan maarduidelijkheid komen.

gr.remco

*Esther*

geel en zwart dons??

Een hommel?? ;D
Geintje
Je bedoelt vast wit dons ;)

remco1976

hoi allemaal,

wie denkt dat dit een bleekmasker man is?

gr.remco

mariejj

Citaat van: remco1976 op 17 september 2008, 12:54:07
hoi allemaal,

wie denkt dat dit een bleekmasker man is?

gr.remco

Ik denk het ook. ;)

I_Xyzyx_I

Mijn fout, moest wit zijn natuurlijk :-[

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.