8 mei 2025, 17:39:25

Gewone Lutino?

Gestart door Davina, 12 september 2008, 10:33:34

« vorige - volgende »

Davina

Hallo!

Deze valkjes zitten in mijn voliere.  We hebben ze samen bij een vogelhandelaar gekocht en ze zijn absoluut niet tam. Als ik 2 meter van ze af ben, vliegen ze al naar de andere kant :-\  De ene is een bonte, dat is wel duidelijk (denk ik), maar de andere.  Is dit een gewone Lutino of komt er nog wat bij?  Hij is nl. niet echt wit, maar een beetje beige zoals je kan zien.

Even korterbij

Alvast bedankt voor meer uitleg/duidelijkheid!

Groetjes Davina

*Esther*

Ik denk een cinnamon lutino.
Zijn het mannen?

groetjes Esther

Tjerk

Hey,

Het is een gewone Lutino man, deze krijgen wanneer ze ouder worden een bruine waas over het verendek heen.

Groeten Tjerk

*Esther*

Citaat van: Tjerk op 12 september 2008, 11:26:24
Hey,

Het is een gewone Lutino man, deze krijgen wanneer ze ouder worden een bruine waas over het verendek heen.

Groeten Tjerk

Dat is toch niet altijd zo?

Tjerk

Mannen krijgen over het algemeen altijd deze waas, ik weet alleen niet of dit ook zo is wanneer de man Bont is.

Groeten Tjerk

*Yvon

Hoi hoi

Hoe oud zijn de valkjes ?
Als het nog een jong mannetje is is het denk ik toch een cinnamon lutino.
De lutino's zonder cinnamon krijgen volgens mij pas na een paar jaar een waas en dan ook een stukje lichter.
Ikzelf heb een lutino man zonder cinnamon van 5/6 jaar en die heeft een hele lichte waas als je goed kijkt.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Davina

Hallo!

Bedankt voor jullie reacties!  Het is inderdad een man; de bonte zou een pop zijn.

Citaat van: Tjerk op 12 september 2008, 11:26:24
Hey,

Groeten Tjerk

Wat bedoel je met ouder?  Ik heb nl. geen idee hoe oud hij is, we hebben hem juni 2007 gekocht, zo krijg ik mss toch een idee over zijn ouderdom.  In het begin was hij nl wel heel mooi wit, vandaar dat het mij opviel en ik dacht dat hij mss iets "speciaals"  ;D was, niet dus... :P
Maar maakt ook niet heel veel uit, ik kweek niet met mijn valkjes, heb ze gewoon als "gezelschap" en ik vind hem trouwens wel heel mooi hoor!

Groetjes Davina

Tjerk

Heeft hij een ring om, dan kun je daarop altijd het geboortejaar zien.

Groeten Tjerk

Davina

Nee hij heeft geen ring om... En als hij er al een had, zou ik hem niet vast krijgen om te kijken.  Ze zijn enorm wild, overlaatst ging ik het plafond in de voliere opnieuw verven en wilde ik ze in het binnenhok jagen, alle grasjes braaf naar binnen, valkjes dus niet...Proberen te vangen, maar dat zorgde voor zoveel stress dat ik het gelaten heb.

De man die ze ons verkocht, zei dat ze 10 à 12 weken waren, maar zoals ik al zei komen ze van bij een handelaar, geen kweker. Dus wat geloof je dan?  Weet dat het niet ideaal is om bij een handelaar te kopen, maar aangezien ik niet kweek en de valkjes hier alleen maar mooi en gelukkig moeten zitten wezen ;); liet ik mij dus toch verleiden...
Dus zou hij nu bijna anderhalf jaar oud zijn.

Davina

12 september 2008, 12:18:51 #9 Last Edit: 12 september 2008, 12:28:49 by Davina
Dit zijn foto's gemaakt de dag dat we hem gekocht hebben.  Ziet dit eruit als een valkje van 10 à 12 weken?

Je ziet ook duidelijk dat hij hier die beige of bruine waas nog niet heeft.
Groetjes

Quinten

Hééj mijn valkparkiet lutino man heeft dit ook . Dit is bij mij niet cinnamon want de babytjes die hij met een cinnamon pop krijgt hebben geen cinnamon.