11 mei 2025, 03:37:30

Heeft Juulke zijn poot gebroken?

Gestart door Soiske, 13 september 2008, 02:09:39

« vorige - volgende »

Soiske

Mijn parkiet is 2 dagen geleden gevallen van zijn stokje en in eerste instantie was hij alleen wat geschrokken. Sinds gisteren probeert hij zijn rechterpootje zoveel mogelijk te ontzien. Hij zit heel zielig in een hoekje en probeert wel in het rond te huppelen. Ook wanneer hij op mijn hand zit, gebruikt hij zijn rechterpootje niet. Ik heb niet het idee dat het pootje dik of rood is, echter wel dat het warm is. Zou zijn pootje gebroken kunnen zijn en wat kan ik hier dan het beste mee doen?

Ik hoop op een snelle reactie.

Soiske

Oh jah, misschien ook wel nuttige informatie is dat als ik tegen zijn pootje duw dat hij geen teken van pijn geeft, maar hij duwt ook niet terug, alleen wanneer ik zijn pootje naar achteren duw haalt hij hem wel weer vanzelf naar voren en als hij op mijn vinger zit kan hij zijn tenen niet om mijn vinger klemmen, hij probeert het wel maar het gaat niet

Groetjes,
Soiske

Kimm

hoi

het lijkt mij verstandig dat je vandaag even naar de dierenarts toe gaat en er naar laat kijken voor de zekerheid.

beterschap,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bobbie

Citaat van: Kimm op 13 september 2008, 07:17:08
hoi

het lijkt mij verstandig dat je vandaag even naar de dierenarts toe gaat en er naar laat kijken voor de zekerheid.

beterschap,

groetjes kim

Mee eens! Ben je al geweest? Ik ben benieuwd wat ie zei. Wil je ons op de hoogte houden?  Succes.

Groetjes, Nel :)

Soiske

Ik ga voor dinsdag een afspraak maken bij een DA in Belgiƫ. Schijnt eer zeer goede DA te zijn. Het gaat gelukkig wel al iets beter aangezien hij nu wel zijn teentjes om mijn vinger klemt. Weliswaar nog niet zoals het moet, maar een begin is er gelukkig al!
Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Soiske

Hermien

??? ::) :o Waarom dinsdag pas...... ???

Soiske

Omdat ik moet werken en geen vrij krijg voor een parkiet en omdat de dierenarts sowieso niet eerder plaats had....

Soiske

Ik ben met Juul vanmorgen bij de DA geweest, maar helaas was er niets meer aan te doen. Zijn pootje was niet gebroken of gekneusd, maar door zijn hersenbloeding negeerde hij zijn rechterkant van zijn lichaam...(komt ook bij mensen voor). Dit zou op den duur alleen maar erger worden en doordat hij die kant negeert, maakt hij zich daar ook niet meer schoon enz enz en zou hij dus allerlei infecties e.d. kunen oplopen waardoor hij dus alleen maar onnodig veel pijn zou lijden. Samen met de DA heb ik dus maar besloten om hem in te laten slapen zodat hij geen onnodige pijn hoeft te hebben :'(
Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Soiske

Kimm

ach meid, dit had ik niet verwacht :'( wat verdrietig voor je zeg. ik wens je ontzettend veel sterkte met het verlies van je lieve juulke :'(  :'(  :'(

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Soiske

Nee, dit had ik ook absoluut niet verwacht. Was echt enorm geschrokken en mis 'm ook echt. 't liever beestje was pas 2 jaar oud...maar we gaan deze keer bij een andere kweker want ik hoor meer en meer problemen met vogels bij die kweker. Weet iemand een goede kweker in Zuid-limburg misschien?

Groetjes,
Soiske

Lin

zijn hele rechterkant? jeetje. ik heb ook een valkje gehad die de poot introk, maar die gelukig niet ingeslapen hoefde te worden. die had gewoon een kalktekort.

Je kan links bij Kwekers misschien een nieuwe valk vinden, of bij Te koop of bij Mutaties in het forum. Wij moegen eigenlijk niet een voorkeur uitspreken. let wel op dat je een zelfstandig valkje koopt. succes!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Dierenfreackske

Hoi , heel veel sterkte hoor met het verlies van je lieve valkje ! Grtjs Ann