4 juni 2024, 04:56:42

voedertijden

Gestart door Saskia, 31 augustus 2008, 15:10:25

« vorige - volgende »

Saskia

31 augustus 2008, 15:10:25 Last Edit: 31 augustus 2008, 17:20:27 by Saskia
Zoals jullie kunnen lezen in ons dagboek (van kwekerij Lupa), hebben we op dit moment 2 jongen van 4 weken oud die we noodgedwongen met de hand moeten voeren. Echter hebben beide een flinke achterstand. Vooral de kleinste is erg klein en ziet eruit alsof hij een week of twee/drie is. Dit heeft ook te maken met het fijt dat ik ze pas voerde als de krop helemaal leeg is, maar ik ben er achter gekomen dat de krop maar eens in de 24 uur leeg moet zijn. De grote woog vanochtend 55 gram en de kleine 31 gram. Er zit regelmatig bij beide jongen 's ochtends nog een beetje voer in de krop. Wat kan ik hier aan doen? Kan ik de tijden van een jong van 2 weken aanhouden (aangezien de kleinste daar het dichtst bij in de buurt komt) en ze van 7 tot 7 elke drie uur voeren zodat ze 's avonds wat langer de tijd hebben om het voer te verteren? Wat raden jullie aan? Het zijn onze eerste handopfok valkjes. Ik heb hier veel gelezen op de site over handopfok, maar informatie is altijd welkom.

*Yvon

Hoi hoi

Ik weet niet hoelaat je de laatste voeding geeft.   ::)
Je zou ze dan idd de laatste voeding wat vroeger kunnen geven.
Zodat er wat meer tijd zit tussen de laatste en de eerste voeding.  :)

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saskia

Ik geef ze om tien uur voor het laatst.

kenay86

en hoelaat is dan de eerste voeding? opzich is 10 uur savonds wel een goede tijd hoor, ligt er dan ook even aan hoelaat je ze smorgens geeft :)

monica

Je kan eens proberen de laatste voeding aan te maken met jacult i.p.v. water.
De eerste voedingen de volgende dag doe je half water half jacult, tot de krop weer op een normaal tempo leegt.
Lukt dit niet, is er iets anders aan de hand waardoor het kropje langzaam leegt.

Groetjes Monica.