20 juli 2025, 01:33:57

Het begin ...

Gestart door Marianneke, 8 september 2008, 22:59:01

« vorige - volgende »

danielle

9 september 2008, 23:37:36 #15 Last Edit: 9 september 2008, 23:39:25 by danielle
Hoi Marianne,
Gefeliciteerd met je twee nieuwe valkjes  :D . Ze zijn echt heel erg mooi!
Wanneer zijn ze bij je gekomen?

Het is inderdaad leuk als een valkje mee gaat douchen, maar ik zal ze niet zo mee nemen, maar eerst wat meer geleidelijk aan water laten wennen. Een jong valkje die nog niet in zijn eerste rui is gekomen, heeft er veel moeite mee om zelf zijn veertjes goed droog te krijgen. Je moet er dus op letten dat ze niet te nat zijn en anders evt. helpen met een handdoek. Als je je valkje laat douchen/ badderen moet je dat ook in de ochtend doen,'s avonds kunnen ze niet meer goed opdrogen tot ze gaan slapen.

Misschien kun je ze eerst laten wennen aan een plantenspuit? Als je ze dwingt om onder de douche te gaan, worden ze denk ik veel sneller bang voor water en het zal ook geen goed doen voor hun tamheid.

Misschien is het een idee voordat je ze de volgende keer mee wil nemen onder de douche, dat je de kooi al een keer daar neer zet, zo kunnen ze de omgeving al in zich opnemen en zullen ze minder snel ergens tegen aan knallen. Een botsing kan heel vaak goed gaan, maar kan helaas ook nare gevolgen hebben voor een valkje.

Geniet van je twee nieuwe valkjes!

Groetjes Danielle

Marc van de Kuifjes

Douchen met de valkjes is best leuk... als ze het willen! ;D

Een natte valkparkiet is echter niet om aan te zien! ;D ;D

Je hebt trouwens een leuke manier van schrijven, een beetje "vlaamser". Dat ben ik niet gewend hier, ik zal me moeten aanpassen! ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marianneke

een beetje vlaamser, ... zal ik dat opnemen als een compliment ? .. :-)

Marc van de Kuifjes

Tuurlijk! Maar ik ben hier meer "hollands" gewoon! ;) ;D

Oei... seffens heb ik hier met iedereen zever! :o

Marianneke

hehe, .. ieder zijn ding eh :-)

danielle

En weer nieuwe avonturen beleefd met Ticca en Franky?
Je hebt ook 2 grasjes als ik het goed heb gelezen? Dat is wel leuk he! Ik heb namelijk ook 2 valkjes en 2 grasjes  :D

Groetjes Danielle

Dierenfreackske

Hoi , whaaaaaaauuuuuuuuwie , een heerlijk frisse douche ! Grtjs Ann

Marianneke

11 september 2008, 22:47:57 #22 Last Edit: 11 september 2008, 23:00:29 by Marianneke
JA !!! JA !! JAJAAAAAAAAAA....

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ons ticca heeft EINDELIJK voor de eerste keer haar kuif plat gelegd !!!
Straf eh, ik zag ze hier ineens zitten, op en plantje,
uiteraard was ze het plantje aan het afbreken,MAAR .. met haar kuif plat :-) super eh !

stom he, dat ik er zo geweldig blij van word, dat zij blijkbaar toch een moment van ontspanning vindt bij het eten van een plantje, .. nu vraag ik me alleen af of het plantje niet giftig is  :-\ het is zo een vetplantje ?

Vandaag ben ik naar de fokster geweest, en heb ik ze gevraagd van wanneer ze nu eigenlijk zijn .. aangezien ik dat nooit had opgeschreven wist ik het niet meer ..
Blijkt dat ze van midden mei zijn, dus nog heel jong he, ik ben ze gaan halen begin juli dus heb ze nu twee maanden :-)

Vandaag scheen de zon zo geweldig en was het super weer, dat ik de vogeltjes met hun kotje in het zonneke heb gezet. Natuurlijk ook met een plekje schaduw.
GENOOOOTEN hebben ze :-) Ondanks dat ticca in huis zelden baadt gaat ze wel direct badderen als ze in het zonneke staat.

Toen ik ze terug naar binnen deed liet ik ze los zodat ze hun vleugeltjes zouden kunnen openslaan en een vliegske doen, maar het begint me wel echt tegen te steken dat ik ze nadien nooit meer in hun kot krijg ...
Onze Franky wel, die is wel zo stom om op mijn vinger te komen zitten en naar zijn kot te gaan, maar de ticca ... zucht .. Daar zit ik bijna een kwartier, twintig minuten achter voor ik ze kan vangen. Als het moment komt dat ze in hun kot moeten, is ze als eerste weg en kan je ze NIET vangen.
HELP !

Voor de rest was de dag vrij gewoon vandaag ware het niet dat ik eens ben gaan kijken naar een nieuw valkje bij Caroline ... pfff, .. twas weer een schoneke ze !
Maar vandaag heeft mijn verstand gewonnen, .. ik moet er zeker van zijn dat het een popje is, en dit lutino gepareld valkje kon je natuurlijk op deze leeftijd niet seksen he ... en om mezelf de pijn te besparen die ik zou hebben als ze niet zouden overeen komen, heb ik hem of haar maar laten zitten :-( ...   Ik zal maar al eens eerst zien dat ik een nieuw kot vind dat aan mijn eisen voldoet zodat ze genoeg plaats hebben voor nog een extra vriendje ..
Dus, vandaag niet ...

Ondertussen zitten ze hier met z'n tweeen van de planten te eten .. grappig ze ... ;-) K'zal er is een foto van trekken se ..

Gerda

Deze plant is wel giftig:

en ik dacht het vetplantje ook, maar dat weet ik niet zeker.

Wat je kunt geven om aan te knagen is kattegras, bieslook of basilicum.

Leuke valkjes heb je!

Groetjes, Gerda

Marianneke

11 september 2008, 23:08:48 #24 Last Edit: 11 september 2008, 23:14:37 by Marianneke
Heel erg bedankt, ik zal onmiddellijk deze plantjes verwijderen ... damn, nu kan ik een hele nieuwe collectie planten gaan kopen :-(
Alles voor onze valkjes he :-)

Marc van de Kuifjes

Heb je geen krulwilg in de tuin staan? Daar kun je de takken van geven om op te knagen. Vinden ze heerlijk!

Marianneke

ik ken absoluut NIKs van bomen en planten en bloemekes  :-[

Marc van de Kuifjes

Een krulwilg is ook bekend als "paasboom".
Je hebt het zeker al eens gezien. Rond de paasperiode vind je ze zeker in de winkel.

Enkele afbeeldingen...

Marianneke

mercie  ;D  ik ga op zoek !

*Manon*

Hoi hoi,

Prachtige valkjes heb je zeg!
Mooie foto's ook..
Ik herken het geworstel met plantjes en wat ze wel en niet mogen... maar geloof me... het komt allemaal goed en voor je het weet heb je echt verstand van planten en bomen ;)

Groetjes Manon