12 mei 2025, 16:26:50

zaadjes in ontlasting.

Gestart door bollebren, 8 september 2008, 15:28:34

« vorige - volgende »

bollebren

Hallo allemaal

Ben hier nieuw en ik heb een vraag. Ik heb sinds twee weken twee baby valkjes van ongeveer 8 a 9 weken oud. Heb ze eerst wat pap bijvoeding gegeven dit op aanraden van de fokster. Dat ging heel goed ze werden alleen een beetje teveel verwend. Na wat strubbelingen eten ze als gekken maar de jongste van de twee Toffie eet ook goed maar heeft bijna alleen zaadjes in zijn ontlasting. Kan dit kwaad of moet hij nog even wennen. Voor de rest is hij heel actief en super tam. Ze komen uit 1 nest maar er zit een week tussen. De jongste weegt nu 80 gram en de oudste 100 gram en dit blijft redelijk stabiel.

Hoop of iemand hier iets op weet.

groetjes

Kimm

hoi

het feit dat toffie zaadjes in zijn ontlasting heeft is niet goed. hij verteerd de zaadjes niet en kan zo ziek worden. het kan aan zijn spijsvertering liggen. houdt hem in de gaten en vooral het gewicht. ook als hij bol gaat zitten. is de ontlasting verder goed? toch zou ik persoonlijk toffie laten nakijken bij de da, ook omdat hij nog zo jong is. is toffie helemaal met de hand gevoed bij de kweker?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bollebren

ze zijn de eerste 3 weken bij de ouders gebleven.
hij slaapt meer als de oudste maar hij is wel de slimste van de twee.

Kimm

je moet hem niet onder de 80 gram laten komen. ik begrijp dus dat toffie de laatste weken alleen met de hand voeding heeft gehad. ik weet niet of dat nodig was, maar met papvalkjes kan je wat problemen krijgen. die ander heeft een mooi gewicht.

groetjes kim

bollebren

nee hor hij heeft maar 1 week 1 keer per dag pap gehad dus hij eet nu al een week zelfstandig. En hij is er dol op.

Kimm

ok, maar hou je toffie in de gaten ;)  ;)

sterkte en beterschap voor toffie!

groetjes kim

bollebren

bedankt voor de snelle reactie.

Lin

houd hem goed in de gaten want het kan ook zijn dat ie zaadjes hapt en dus niet pelt. Zie je wel schilfers liggen? en heb je ook wat maagkiezel in de kooi?

Citaat van: bollebren op  8 september 2008, 15:41:34
nee hor hij heeft maar 1 week 1 keer per dag pap gehad dus hij eet nu al een week zelfstandig. En hij is er dol op.

van jou waarschijnlijk 1 week en al vier weken van de kweekster. Eigenlijk zou die al zelfstandig moeten zijn als ie bij je komt op die leeftijd.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bollebren

hij pelt de zaadjes wel en ik heb ook maag kiezel in de kooi dus ik denk dat ik even moet af wachten want hij eet wel en komt ook de gelijk de kooi uit als hij open is.

Lin

veel mensen vergissen zich die hebben namelijk niet door dat ze hele zaadjes opeten, ipv wat pakken en dat pellen en dat dan doorslikken.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)