Wij willen graag 1 a 2 valkjes, aub advies :)

Gestart door dolphin, 7 september 2008, 15:06:04

« vorige - volgende »

dolphin

 :) lieve iedereen,

Mijn partner en ik willen erg graag 2 valkparkietjes (eenkoppel en later eventueel nestjes), maar we weten niet wat verstandig is...

Nou hier komt de vragenlijst:
- Apart aanschaffen of niet?
- We willen ze graag tam maken, wat is dan verstandig?
- Welke leeftijd is het handigst?
- welke kwekers of dierenwinkels kunnen jullie écht adviseren in omgeven alkmaar (strekking van 25 km is niet erg)?

Ik lees heeeel van jullie, we willen komende week de diertjes aan gaan schaffen  :D


Anke

Hoi,
Wat leuk dat jullie valkjes willen aanschaffen :)
Goed dat je eerst informatie inwint!

Citaat van: dolphin op  7 september 2008, 15:06:04
:) lieve iedereen,

Mijn partner en ik willen erg graag 2 valkparkietjes (eenkoppel en later eventueel nestjes), maar we weten niet wat verstandig is...

Nou hier komt de vragenlijst:
- Apart aanschaffen of niet?

Als je een valkje tam wilt maken, is het handiger om er eerst 1 te nemen, dan kan hij goed aan je wennen. En dan later een tweede.

Maar er zijn ook kwekers die op verzoek de valkjes al handtam maken. Dan kan je er wel meteen 2 nemen.

- We willen ze graag tam maken, wat is dan verstandig?
- Welke leeftijd is het handigst?

Een jong valkje wordt het makkelijst tam. Valkjes zijn zelfstandig tussen de 7 en 9 weken.
Zo'n valkje kan je bij een kweker kopen
-

welke kwekers of dierenwinkels kunnen jullie écht adviseren in omgeven alkmaar (strekking van 25 km is niet erg)?

Ik zou je adviseren om je valkje bij een kweker te kopen. Dan weet je waar het vandaan komt en wie de ouders zijn.
Dierenwinkels kopen vaak via handelaars en weten niks van het valkje.

Hier op het forum zijn diverse kwekers actief. Je vind ze in de kwekerslijst.
Die staat onder het topic kweken. En links bij de plaatjes.

Ik lees heeeel van jullie, we willen komende week de diertjes aan gaan schaffen  :D




Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

dolphin

Bedankt voor je lieve en duidleijk reactie,

Heb zojuist 1 Lutino gereerveerd en ga dan in de llop van de tijd (voorjaar bijv) een tweede aanschaffen.

Zijn er nog attributen die ik absoluut in huis moet hebben ?

Landiej

Een mooie grote kooi, valkparkietbestendige speeltjes en een heleboel lekkers ;)

Ik ben nu ook alles aan het uitzoeken voor onze kleine jongens (we gaan ze over 2 weken halen). Ik heb ontdekt dat de webshop van Valkparkietenkwekerij de Valk (valkparkiet.net) een heleboel dingetjes verkoopt waarmee je zelf speeltjes kan maken.
Dat scheelt een hoop geld als je het vergelijkt met houten valkparkietbestendige speeltjes die kant en klaar te koop zijn.

Op het forum vind je nog vééél meer tips over de aanschaf van een valkparkiet en alles wat er bij huisvesting, voeding e.d. komt kijken! :)