20 juli 2025, 14:15:08

De Valkenburcht

Gestart door Suzanne, 10 november 2003, 20:36:58

« vorige - volgende »

Suzanne

11 maart 2004, 00:45:00 #105 Last Edit: 11 maart 2004, 00:45:20 by blozend_appeltje
Hoi Mandy,

Het zijn "gewone" bontjes. De ouders zijn een bonte man (ik denk split voor parels) en de pop is gepareld (en van die denk ik een split bont). Want dan krijg ik dit:

Mother: Pearl Split To Pied
Father: Pied Split To {X1:  Pearl}

male offspring:
25% Pied Pearl
25% Pied Split To {X2: Pearl}
25% Pearl Split To Pied
25% Grey Split To Pied {X2: Pearl}

female offspring:
25% Pied Pearl
25% Pied
25% Pearl Split To Pied
25% Grey Split To Pied

En daaruit blijkt ook meteen dat de bonte parel idd een man zou kunnen zijn, maar even goed een popje  ;)

ps: hij vertelde dat hij ook grijze jongen had gehad van dit nest, want was er verbaasd over dat die eerder verkocht waren dan de bonte. Dus ik denk dat ik zo goed zit met het ouderpaar.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

Dat heb je goed gezien, ik kan er anders ook niets van maken. Dan moet je er maar gewoon vanuit gaan en afwachten of het klopt.  :)
Ik had hier ook 2 bonte gekocht als poppen, ééntje zeker want daar had al eens een man op gezeten, maar beide bleken mannen te zijn.  :-/
En Wiske heb ik als pop gekocht, maar ondanks dat ze kippetje zit en niet als een man fluit en macho doet heb ik toch twijfels... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Hoi,

Nou, ik heb de foto's van mijn 2 nieuwe valkjes. Falco vind ik zelf het mooiste, hoewel Frodo qua bouw mooier is (die is forser). Op een van de foto's zien jullie op de achtergrond te broedblokken. Misschien kan 1 van jullie me vertellen of die te dicht op elkaar hangen?

Groetjes

Suzanne

Falco:

Frodo:

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Inger m

Hoi Suzanne,
Mooie valkjes heb je gekocht! Ik vind ze erg mooi bont (veel wit en weinig 'grijs').

De nestkasten hangen wel redelijk dicht bijelkaar, maar hangt van de valkparkieten af of ze wel of niet zo dicht bij elkaar willlen zitten. Bij mij hangen de nestkasten ook op ongeveer die afstand van elkaar en dat gaat wel goed.

Heb jij de nestkasten gelakt? Ik lak de nestkasten altijd helemaal (ook de binnenkant) en met name het dak. Mijn ervaring is dat de nestkasten dan gemakkelijker schoon te maken zijn en langer meegaan. Ik doe dit overigens wel een hele tijd voordat ik ga broeden.

Veel succes met je valkjes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Hoi Inger,

Dank je wel. Dat vind ik ook zo mooi aan deze valkjes, het vele wit.

Wat de nestkasten betreft, ik heb ze niet gelakt, maar 2 van deze kasten zijn van waterafstotend multiplex gemaakt, en dus al glad van zichzelf. Maar de andere 2 dus niet. Ik kan ze misschien het einde van het broedseizoen eens lakken. In ieder geval denk ik dat mijn man ze maar wat verder uit elkaar moet hangen als hij terug is, aangezien ik een heel dominant mannetje heb zitten (die heb ik dus nu ook apart gezet, omdat hij alle andere valkjes constant aanviel).

Groetjes

Suzanne

Stijn dc

hello

leuke valkjes heb je erbij zeg. ik vind ze inderdaad, zoals inger al zei, echt mooi bont.

Ik heb men nestkastjes ook niet gelakt, maar die hangen wel binnen, dus dat is een heel verschil overigens :)

SDC:D

Suzanne

Hoi,

Mijn nestkasten hangen buiten, maar wel onder een stuk golfplaat. De rest van de buitenvlucht krijgt in de loop van de tijd (lees als mijn man tijd heeft  :-/) een dak.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik ben ongeloofelijk stom geweest door Pikachu apart te zetten  >:(. Want sinds vandaag zit Breezer de hele tijd in een nestkast. Ik vermoed dus dat ze een ei heeft gelegd (heb voorzichtig geprobeerd te spieken, maar het enigste wat ik zie is een opgeblazen vogel die heen en weer zit te wiegen als een nijdige slang  :D). En aangezien ik haar van de week samen met Pikachu een nestkast in zag gaan, vermoed ik dat hij dus de eventuele vader is. Ik zeg eventueel omdat ik vermoed dat het ei onbevrucht is, aangezien ik ze nooit heb zien wipwappen. Nu ben ik natuurlijk niet 24 uur per dag bij de voliere, maar tot nu toe heb ik Pikachu alleen op een tak zien wipwappen. En als er een ander koppeltje aan het wipwappen was, dan bemoeide Snowy er zich wel weer mee. Maar goed, ik heb Pikachu onmiddelijk terug gezet in de voliere. Die ging alle nestkasten af, vond Breezer en begon zijn deuntje te fluiten om vervolgens bij haar in de nestkast te kruipen. Volgens mij ging hij even checken hoe het met haar ging :D. Daarna kroop hij er weer uit. Dus ik hoop dat ik de boel niet te veel verstoord heb  :-/. Ik heb wel mijn lesje geleerd: laat de valkjes het zelf maar uitzoeken. Ik kan alleen maar hopen dat hij de andere valkjes niet verwond, aangezien hij zo dominant en vechtlustig is.

Verder zat tot mijn stomme verbazing Kirlia vanmorgen iets van een merel na te doen. Ik heb altijd gedacht dat ze een popje is (de kweker ook), maar nu begin ik te twijfelen  :-/ Zit ik straks weer met te veel mannen. Maar goed, van de 2 nieuwe heb ik ook nog niet tekenen gezien dat het om mannen gaat, dus ik wacht maar af.

Tot slot is Loki vanaf vanmorgen vroeg 7:00u al aan het roepen. Dit gaat aan 1 stuk door, met af en toe een pauze van 5 minuten. Ik heb het idee dat hij naar Kiki en Gizmo roept (die zitten met z'n 2-en in de voliere in de garage), aangezien hij nogal close was met ze. Het probleem is alleen dat ik me nu druk loop te maken, omdat ik bij voorbaat al bang ben dat de buurt er last van heeft en komt klagen. Ik weet dat het niet slim is me al zorgen te gaan maken om dingen die nog helemaal niet spelen, maar zo zit ik helaas in elkaar.

Zo, dat was weer een heel verhaal.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Breezer was net uit de nestkast, dus heb ik de gelegenheid genomen om gelijk te gaan kijken. Tot mijn stomme verbazing lag er geen ei  :o. Dat was helemaal niet wat ik verwacht had. Ik vraag me nu wel af waarom ze dan een paar uur in die nestkast zat  ::). Zeker haar zonden overdenken  :D.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Toen ik vanochtend naar de voliere liep, schrokken de valkjes van mij. Ze zaten nog met z'n allen in het nachthok, en hadden me niet aan horen komen volgens mij. Toen ik het hok open deed zag ik een eitje liggen. Ik heb het gelijk opgepakt (het voelde nog warm, dus volgens mij heeft Breezer uit schrik het ei gelegd) en het in de nestkast gelegd waar ik Breezer telkens in zag. Daarna heb ik haar naar buiten gedirigeerd. Ze is samen met Pikachu het blok in gekropen. Ik kom net thuis, dus moet nog kijken of ze er nog steeds op zit. In ieder geval heeft ze een knik in haar staart, en een bobbel op haar stuitje (ik heb dit van Lique geleerd), dus er zit nog meer aan te komen lijkt me. Ben benieuwd of dit eitje bevrucht is, en of het uberhaupt nog wel goed komt, aangezien het volgens mij een stuk gevallen is, omdat Breezer op de stok zat. En ik weet niet hoe lang het mag liggen zonder dat er een vogel op zit.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Net nog even gekeken. Helaas, ze zitten er niet op...  :-/

Stijn dc

hoi

jammer dat ze er neit op broeden. Maar mss was het uit stress gelegd, en denkt ze daarom dat ze er geen heeft gelegd. Of ms swas het gewoon van een ander valkje.

CitaatEn ik weet niet hoe lang het mag liggen zonder dat er een vogel op zit

als het eitje nog niet bebroed is kan het wel een week zonder dat er een vogel op zit hoor, dan is het vruchtje namelijk nog niet aan het ontwikkelen. Er zit alleen een bevruchte kiem in.

SDC:D

Suzanne

Hoi Stijn,

Ik denk wel dat het eitje van Breezer is, aangezien die met een knik in haar staart zit en met een dik kontje. Maar verder is het maar afwachten. Maar als een eitje bijvoorbeeld de eerste week niet bebroed wordt, en daarna wel, kan het toch nog uitkomen?

Groetjes

Suzanne

Stijn dc

hooi

ja, dat kan zeker. veel succes nog.

SDc:D

Suzanne

Ja dank je. Ze zitten er nu weer wel op trouwens.