20 juli 2025, 22:48:16

De Valkenburcht

Gestart door Suzanne, 10 november 2003, 20:36:58

« vorige - volgende »

Stijn dc

hij is anders toch duidelijk genoeg om te zein wat ze aan het doen zijn  :P :P

Suzanne

Ja, ze zijn aan het stapelen  :P ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

12 december 2003, 02:55:56 #77 Last Edit: 12 december 2003, 02:56:43 by Paul
Volgens mij zijn ze aan het oefenen voor een circusattractie  :D
Misschien zijn ze bezig met die piramide.
In elk geval wel een hele leuke foto :-)

Groetjes, Paul

Suzanne

Ik moest sowieso al ontzettend lachen om Gizmo, want zijn volgorde klopte niet helemaal. Hij klom eerst boven op Breezer, en toen begon hij pas met zijn balts gefluit   :D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Nes

Hoi Suzanne,

ik wist helemaal niet dat jij ook een dagboek had  ::)
Heb meteen even een kijkje genomen naar jouw valkjes.
Ze zijn echt mooi joh! En al flink aan het oefenen heb ik gezien  ;) Leuke foto's hoor!

Groetjes Nes.

Suzanne

Suzanne

Ik zat net eens naar Kazoo (mijn nieuwste valkje te kijken), en zag dat ze hoog op de borst een beetje een bult had zitten. Ik denk zelf dat dat de krop is, maar zeker weten doe ik het niet. Wel weet ik dat ze vlak daar voor gegeten heeft. Kun je dat bij sommige valkjes zien, dat ze een gevulde krop hebben?
Toevallig heb ik nog een foto van haar gemaakt vlak voordat ze ging eten, en volgens mij zie ik daar niks vreemds op. Waarschijnlijk zie ik spoken, maar ik raak ook zo ongerust door al die afschuwelijke verhalen. Ik vind het zo triest voor iedereen die valkjes kwijt geraakt is  :'( Hoop niet dat dat mij overkomt  :-/

Kazoo

Suzanne

Joepieeeeeeeeee, mijn grootste wens (op het gebied van valkjes) is in vervulling gegaan. Ik heb een bonte witmasker (man) en een bonte witmasker cinnamon gepareld (pop).  Dit koppeltje heb ik vandaag gekocht bij een kweker in België. We werden daar heel vriendelijk ontvangen, kregen koffie, thee, en koekjes. Daarna zijn we naar de volieres gegaan. De volieres zelf zijn erg oud, maar wel schoon. Als je ziet wat hij heeft zitten kijk je je ogen uit. Hij had van valkparkieten zo'n 70 koppels zitten, en volgens mij had hij ook alle mutaties. Ik had ruime keuze voor wat betreft de bonte witmaskers die ik zelf gekocht heb (37,50 per stuk). Daar had hij er zo wel 20 van zitten (gepareld, cinnamon, gewoon grijs). Verder heb ik gezien: wildkleur, lutino, cinnamon, geel, lutino gepareld, bont, zilver, fallow soorten, witmaskers, zwartkop, geelwang (naast wildkleur ook gepareld en bont), albino's. Ik weet niet of ik nu nog wat vergeten ben, maar volgens mij had hij toch bijna alle mutaties zitten, behalve de dubbele kuif. De vogels zagen er echt fantastisch uit, en ik kreeg uitgebreid de gelegenheid ze te bekijken, vragen te stellen enz. Vogels die er niet zo goed uitzagen (door gebroken veren e.d.) had hij apart zitten, en verkocht hij niet.  Ook heeft hij me gezegd dat ik een valkje mocht ruilen indien het geen man of pop zou zijn, en als 1 van mijn valkjes vroegtijdig zou sterven zou ik een nieuwe mogen komen halen (natuurlijk binnen redelijke grenzen). Dat mijn mannetje een man is was al duidelijk, want die zat met zijn vleugels wijd, en maakte sprongetjes. Het vrouwtje heeft parels, dus dat zegt ook al genoeg  ;D. Beide vogels zijn uit 2003.

Nu moet ik nog namen verzinnen. Ik vind zelf Pikachu best leuk (mijn man vindt het vreselijk), maar dan weet ik geen naam die er bij past.

Ik maak z.s.m. foto's van mijn 2 nieuwe lievelingen.

Groetjes van een super blije Suzanne

ps: ik ben al aan het zeuren bij mijn man om uitbreiding van de voliere  :D

Stijn dc

hello

wat leuk dat je er nieuwe vogels bij hebt. ik denk dat het vogelhouden is belgie meer doorgedrongen is dan in nederland? of ben i kverkeerd? in belgie zijn er heel veel kwekers van speciale mutaties, in nederland ook , maar minder geloof ik.

SDC:D

Suzanne

Hoi Stijn,

Volgens mij heb je daar gelijk in, want ik zie idd altijd de bijzondere mutatie advertenties in België zitten. Alleen was het tot nu toe telkens te ver weg, en mijn man was niet thuis (ik ben niet zo handig in de weg vinden, dus in België al helemaal niet ::)). Dit was op 85 km van Eindhoven. Nog niet dichtbij, maar te doen  :)

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Nou, ik heb wat foto's van ze geschoten. En ik heb ook gelijk beter foto's gemaakt van Snowy, mijn albino popje. De 2 nieuwe valkjes zijn een beetje verfromfraaid op het ogenblik, door het vangen en vervoeren. Maar dat zal weer snel bijtrekken, want dat had ik met Breezer ook, en die zit weer glad in de veren. Ik heb de bonte witmasker man Pikachu genoemd, en de geparelde bonte cinnamon witmasker pop noem ik Kirlia (ook van de Pokemon tekenfilm).

Kirlia

Kirlia

Pikachu (met blauwe stip op zijn kuif, om hem als man te markeren  :D)

Pikachu

Snowy (die niet meer zo spierwit is door het op de grond rondscharelen e.d.  ;))

Groetjes Suzanne :D

Inger m

Hoi Suzanne,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten! Echt heel mooi en inderdaad ook mutaties die je niet vaak ziet... Het is ook leuk om zo eens bij iemand te kijken die zoveel mooie mutaties heeft zitten, lijkt mij ook heel leuk (maar mijn voliere zit nu wel vol :(, helaas...)

Ik zag nog even een vraag staan over die 'bult', maar ik denk dat je inderdaad de krop bedoeld, die is juist best goed te zien als ze hebben gegeten. Als je eraan voelt, dan voel je ook echt allemaal zaden zitten. Ik kijk s'avonds vaak naar de vogels en ook even of ze een gevulde krop hebben.. (vogels eten vaak voordat het donker wordt en ze gaan slapen.

Het grappige van jouw nieuwe koppel vindt ik dat ik bijna net zo'n koppel heb aangeschaft dit jaar, echter de cinnamon geparelde pop is niet bont en heeft donkere slagpennen. Ik denk wel dat deze een koppel gaan vormen, dus ik ben benieuwd naar de jongen straks...

Veel succes met je (nieuwe) valkparkieten!

gr Inger

Hieronder nog een foto van mijn valkjes (meer bij verhalen: foto's van valken en andere beesten)

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Hoi Inger,

Ik ken het probleem van een voliere die te vol zit. De mijne is nu ook echt wel vol. Daarom dat ik probeer hem uit te laten breiden door mijn man  ;). Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag over de krop. Ik dacht al dat het dat was, maar was er niet zeker van.

Jij hebt zeker ook mooie valkjes, idd net zo'n koppeltje  ;) Ik hoop dat de mijne ook een koppeltje gaan vormen.

Groetjes

Suzanne

Inger m

Hoi Suzanne,
Ik heb voorheen altijd grasparkieten en twee koppels valkparkieten in mijn voliere gehad, totdat ik deze site ontdekte ;)!
Inmiddels is het aantal valken uitgebreid tot 10 (binnen een jaar) en het aantal grasparkieten gereduceerd tot 8 (waren er 16-20). Uitbreiding van de voliere zit er niet in, want als ik ga verhuizen (over hopelijk niet al te lange tijd, ben aan het afstuderen..) komt er een hele nieuwe voliere, dat wordt zeker een wat grotere.

De voliere die ik nu heb is al bijna 14 jaar oud, op zich in prima staat, maar niet te verhuizen, omdat deze tegen de schuur is gebouwd en uit veel verschillende onderdelen bestaat.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Hoi Inger,

Ik heb nu ook 10 valkjes (ook binnen een jaar tijd  ::)), en ik heb nog 4 catharina parkieten zitten. Dus vind ik ook wel genoeg. Ik heb gelukkig nog ruimte zat om uit te breiden, maar nu moet ik mijn man nog zo gek zien te krijgen. We willen nl. ook nog zoveel andere dingen doen in en om het huis, zoals een nieuwe badkamer, keuken, plavuizen leggen, tuin aanleggen. Kan niet alles tegelijk, of we moeten een prijs in de loterij winnen  :D

Groetjes

Suzanne