16 mei 2024, 23:13:38

kleine valkjes

Gestart door Suzanne3007, 2 september 2008, 00:11:03

« vorige - volgende »

Suzanne3007

Hoi allemaal,

Ik heb sinds zondag mijn valkjes gekregen. Ze zijn nu ongeveer 7 weken en eten al zelfstandig, geef ze nog wel 1 x per dag eivoer met warm water... Ze zijn al aardig gewend en super handtam. Nu zie ik dat 1 vogeltje op 1 poot slaapt en de ander nog op 2. Die nog op 2 poten slaapt is ook 5 dagen jonger dan de ander die wel op 1 poot slaapt... Nu maak ik me zorgen omdat ik heb gelezen dat valkjes die op 2 poten slapen ziek zijn. Verder is hij juist heel levendig en vliegt naar me toe en eet goed. Kan het zijn dat ze nog jong is en nog moet wennen om op stokken te zitten?

Ik hoor graag jullie reactie...

kenay86

het is niet dat ze moeten wennen aan op stok zitten.. het is meer dan ze nog jong zijn en allemaal nieuwe indrukken om zich heen hebben.. valkjes hoeven niet perse ziek te wezen om op 2 pootjes te slapen.. somigen blijven het doen terwijl ze kern gezond zijn, maar het is soms ook een teken dat ze zich nog niet helemaal op z'n gemakkie voelt.. ik denk dat dit eerder aan de hand is bij jou in combinatie met de wat jongere leeftijd :)

hou het natuurlijk wel in de gaten, maar geef ze wat langer de tijd om te wennen aan het nieuwe huis, kooi, mensen, geluiden etc.. soms duurt het echt een aantal weken wil je nieuwe valkje op 1 pootje gaan slapen :)

Suzanne3007

Dank je wel voor je berichtje, gelukkig maar! Ik zal het zeker in de gaten houden, helemaal nadat ik alles heb gelezen over handopvoeden. Deze zijn na 4 weken uit het broedhok gehaald en met de hand gevoerd... dus was gelijk al bang dat er van alles mis was :-S.