14 mei 2025, 15:06:23

Snel gewichtsverlies

Gestart door Sunniesannie, 1 september 2008, 09:34:30

« vorige - volgende »

Sunniesannie

Ik heb een valkparkiet van 1,5 jaar. Een tijdje geleden was hij een beetje ziek en ben toen ook naar de dierenarts geweest. Hij heeft antibiotica gehad en het ging steeds beter. Alleen werd mij verteld dat hij te licht is. 76 gram. Nu een maand later is hij 3 gram afgevallen en weegt hij nog maar 73 gram. We hebben een andere valkparkiet erbij genomen, omdat we dachten dat hij eenzaam was. Ze zitten in aparte kooien, maar mogen er 's avonds gezellig uit. De nieuwe valkparkiet wil graag vriendjes worden met onze eerste valkparkiet. Deze vind dit echter niks en ik denk dat hij erg gestressed is. De dierenarts zei dat hij niet onder de 72 gram mag komen. Wat moet ik doen om hem meer te laten eten. Want hij lijkt wel goed te eten. Misschien pap. (Ik heb brinta geprobeerd als pap, en door zijn voer, maar dat vind hij niks.)
Ik ben bang dat zijn weerstand erg slecht gaat worden. Dus wie kan mij helpen.
Alvast bedankt.

Groetjes Sandra

*Yvon

Hoi hoi

Heb je je valkje na zijn ab kuurtje ook een aantal dagen extra vitamienen gegeven door zijn water bv. ?
Vaak hebben ze dat wel nodig na zo'n kuur.
Is de ontlasting toen ook getest op wormen/parasieten ?
Zo niet,dan kan je dat alsnog laten doen.
Misschien heeft je valkje last van wormpjes.
76gr. is niet veel,maar het kan ook wezen dat hij niet zo groot is.
Anders zou je hem ook wat extra zonnepitten,eivoer,trosgierst kunnen geven. ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerda

Met mijn valkje heb ik hetzelfde meegemaakt. Hij woog altijd 78 gram, maar na een verblijf van een week bij een vogelarts en antibiotica, woog hij nog maar 67 gram.

Ik heb toen wat extra zonnebloempitten gegeven en een paar keer per week een flink stuk gierst (nadat hij eerst flink van het zaad had gegeten). Daarnaast eivoer, melbatoast, stukjes bruinbrood etc.

Groetjes, Gerda

Sunniesannie

Hoi, bedankt voor jullie reacties.
Zijn ontlasting is getest en daar kwam alleen uit dat hij iets te veel bacteriën in zijn ontlasting heeft. Ik moest het water verzuren (met appelazijn). Dit heb ik gedaan, maar toen heeft hij een hele dag niet gedronken, dus ben ik maar weer overgegaan naar water met vitamine. Hij lijkt de hele dag te eten. Al denk ik soms dat hij een klein acteurtje is en net doet alsof. Trosgierst eet hij wel maar hij vind het leuker om ze af te pellen en op de grond te gooien.
Ik blijf hem voorlopig maar regelmatig wegen. En hopen dat hij niet te licht wordt.

Kirsten

Hoi,

Misschien zou je zijn ontlasting toch nog een keertje na kunnen laten kijken. In ieder geval om er zeker van te zijn dat er geen bacteriën meer in zitten. Weet je ook toevallig wat voor bacteriën het waren? En ziet zijn ontlasting er verder wel goed uit?

Verder zou ik hem inderdaad een beetje verwennen naast zijn gewone voeding met de tips die eerder gegeven zijn.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

lynette

11 september 2008, 12:57:58 #5 Last Edit: 11 september 2008, 13:02:10 by lynette
Hallo Sandra

Hoe gaat het met met je valkje blijft hij al op gewicht?
Eet hij overdreven veel zaadjes? en heb je nog onverteerde zaadjes in zijn ontlasting gevonden?

Ik hoop dat hij is opgeknapt

Helaas heb ik pas ook een ziek valkje gehad met de zelfde symptomen als jij heb beschreven. Helaas was dit bij mij de Megabacterie ik hoop dat dit niet bij jou zo is.

Je kan trouwens ook Biogarde Yoghurt proberen door het zachtvoer heen ipv de appelciderazijn door het water.
Of het water met de appelcider wat aanmengen met druivensuiker. Dit maakt het water wat zoeter.

"Biogarde  bevat levende melkzuurbacterien die een rol kunnen spelen bij het verlagen van de zuurgraad in het maagdarmkanaal en waarbij de bacterien ongunstige bacterien kunnen verdringen"

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen