7 mei 2025, 15:42:27

ringen

Gestart door kenay86, 25 augustus 2008, 10:57:01

« vorige - volgende »

kenay86

ik vroeg me af waarom jullie voor een speciale bond hebben gekozen waar jullie je ringen bestellen..

omdat ik met tailey wil gaan kweken wil ik me nu alvast orienteren op een bond, maar vindt dit echt lastig, want hoe weet je nu of de bond goed is..

ik vindt het heel belangrijk dat zo'n bond een gevonden valkparkietje goed en vooral snel terug helpt aan de kweker zodat de kweker weer contact op kan nemen met de baasjes.. ik heb wel eens verhalen gehoord dat dit bij somige bonden niet zo heel erg goed is ingesteld en dat er dus vaak fouten werden gemaakt, of dit waar is weet ik natuurlijk niet..

kunnen jullie mij vertellen welke bond jullie hebben gekozen en waarom juist die?

ben erg benieuwd, ozu graag een poll hierover willen maken, maar ik ken de namen van de bonden niet zo goed :-[

I_Xyzyx_I

Ik heb zelf euro-parrot en daar ben ik zeer tevreden over, dit is volgensmij de meest gebruikte bond onder valkparkiet kwekers dus dat was de reden dat ik hem gekozen had.

Ik heb alleen geen idee hoe ze het doen met het terugvinden van de kweker, maar ik denk dat dat wel goed geregeld is omdat het 1 van de grotere bonden is.

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

kenay86

verders niemand die lid is van een bond?:D

mariejj

euro parrot,  omdat enkel bij hun de informatie op internet goed vermeld stond,,   ::)
ik weet niet of dat nu nog steeds zo is,

♪ Marlies

Wij zitten bij de Nederlandse Bond voor Vogels ( NBvV).

http://www.nbvv.nl/content.asp?page=8

Er is ook nog een Algemene Bond voor Vogels ( ABvV ).

En je hebt de Parkietensociëteit.

http://www.parkietensocieteit.nl/index.php

Groetjes Marlies ;)

Caroline

Inmiddels al zo'n 6 jaar lid van NBvV .... de reden .... ik ben lid geworden via de vogelverenging in mijn woonplaats, zij zijn verbonden met de NBvV.

Ik ben dus lid hier in mijn woonplaats van de vogelvereniging, ik krijg van hen een maandblaadje, via hen ben ik lid van NBvV en ontvang het maandblad, onze vogels en via hen kan ik ook ringen bestellen bij de NBvV.

Ik ben erg tevreden over deze volgens mij oudste vereniging.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kirsten

Hoi,

Ben lid van twee, namelijk Euro parrot en Parkietensociëteit

Via Euro parrot bestel ik mijn ringen. Eigenlijk vanwege de goede service en de ringmaat die 1mm groter is dan bij andere bonden.
De Parkietensociëteit ben ik lid van geworden omdat ik dit een erg leuk en leerzaam blad vind.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

kenay86

inmiddels heb ik via de website van europarrot mij aangemeld, maar heb hier nog helemaal niks over gehoord, duurt dit altijd zo lang of moet ik andere stappen ondernemen (geld over maken of iets dergelijks?) ik had begrepen namelijk dat als je je aanmeld via de website je een proefblad krijgt met daarin een acceptgiro ofzo en na betaling ben je echt lid van de bond...

ik ga ook eens kijken bij parkietensocieteit, dank je wel kirsten ;)

kenay86

alsof je er met de duvel om speelt :D nog geen 5 minuten geleden viel de post op de mat en daar zat het blad tussen :D ik ga nu dus snel lezen en kijken wat ik verder moet doen om lid te worden :)