8 mei 2025, 17:21:48

Vervoer

Gestart door Gerdaaaa, 9 september 2008, 17:14:41

« vorige - volgende »

Gerdaaaa

Hoi allemaal,

Als ik het valkje wil vervoeren wat kan ik dan het beste gebruiken hiervoor?
Ik kan me zo voorstellen, dat het, zeker in de winter, niet slim is hem in de kooi te laten en deze zo vanuit huis in de auto te plaatsen.

Mandy - Noa&Mango

Hoi Gerda,

Je kan van die speciale transportkooien kopen in de winkel, maar ik vind deze zelf nogal prijzig. Sommige mensen gebruiken daarom een transportkooitje dat eigenlijk voor knaagdieren is bedoeld, maar deze kun je ook makkelijk gebruiken voor je valkje!

Wat ik zelf altijd doe:
Ik neem een grote doos, maak daar voldoende gaatjes in en een groter kijkgat voor de lichtinval. Ik leg een lekkere handdoek op de bodem en leg een stukje trosgierst en een klein schaaltje water erin. Zo zitten ze mooi droog en warm en hebben ze alle ruimte van de wereld.

Goedkoop en makkelijk  ;D

Groetjes!

Mijn twee schatten: Noa en Mango :D

Gerda

9 september 2008, 23:02:48 #2 Last Edit: 9 september 2008, 23:04:21 by Gerda
Hoi,

Ik zou absoluut geen doos aanraden voor onze knagertjes. Ook moet je een doos tillen, het deksel kan opengaan, en in de winter is het erg koud.

Voor 10 euro heb je een mooi transportkoffertje, wat je ook kan gebruiken als je onverhoopt een keer naar de dierenarts moet.

Te koop bij De Valk (www.valkparkiet.net  Dan klikken op bijzonderheden en dan vervoerskoffertjes)

Een kleine investering in iets dat je misschien wel vaker kunt gebruiken. Je kunt het zelfs gebruiken als ziekenkooi in geval van nood.

Groetjes, Gerda