1 mei 2025, 02:47:21

Gerrie gewond

Gestart door Sjaak, 26 september 2008, 10:04:28

« vorige - volgende »

Sjaak

26 september 2008, 10:04:28 Last Edit: 26 september 2008, 10:07:48 by Sjaak
Vanmorgen trof ik een grote chaos onder aan. De kooi en de bodem lagen bezaaid met veren, hoofdzakelijk van de vleugel.

Inspectie van de kooi wees uit dat Gerrie behoorlijk gewond is. Ik weet bij god niet hoe dit gebeurd is. Het lijkt me sterk dat Tom zoiets heeft gedaan en de ratten zaten gewoon in de kooi. Maar de vraag is ook niet hoe komt ze eraan, maar hoe komt ze eraf. Wat kan ik hieraan doen?

Kimm

hoi,.

dit lijkt mij sterk op een schrik rui, maar je kan het bloeden even stelpen met wat bloem als je dat in huis hebt of pleisterspray.

ik heb dit zelf ook met happy gehad.

heeft ze verder erg last van de vleugel?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

auwie! Ziet er pijnlijk uit.
Waarschijnlijk is ze in paniek geraakt vannacht.
Omdat ze zoveel veren heeft verloren en je duidelijk het ´vlees´ ziet, zou ik er een afspraak voor maken bij een vogelarts. Toch even na laten kijken voor de zekerheid.
En dan is het gewoon afwachten tot de veren terugkomen..
Sterkte ermee
Groetjes Saar :-*

Hermien

Yak! Ik heb hier geen verstand van, maar in jouw plaats zou ik zeker naar een va gaan.

Houdt je ons nog op de hoogte?

Stertkte.

Sjaak

26 september 2008, 13:58:54 #4 Last Edit: 26 september 2008, 14:02:17 by Sjaak
De dichtbijzijnde vogelarts zit in nijmegen, tenminste hier in NLD. Ik heb mijn eigen dierenarts in Duitsland gebeld en het volgende met haar afgesproken. Ik maak de wond schoon met een dettoloplossing van 1,5% en zalf daarna en beetje in met vette zalf. Zij gaat intussen op zoek naar een vogelarts in Duitsland hier in de buurt, zodat, mocht het nodig zijn, ik daar meteen terecht kan.

Gerrie is redelijk monter en lijkt niet veel last te hebben, wel is ze redelijk geschrokken van het pakken en behandelen. Ze eet en drinkt en snoept maaaaaaaaaaaaaaaaaar ze dut ook op 2 pootjes. Ik hou haar in ieder geval als een havik in de gaten.

PS: Tom zit nu ook op 2 poten te dutten en daar is niets mee gebeurd????

Kimm

hoi sjaak,

ik denk dat tom ook flink is geschrokken en dat hij daarom nog op 2 pootjes zit. toch wat van slag hoor.

beterschap met gerrie. gaat het nog goed met hem?

groetjes kim

Sjaak

Zou het mogelijk kunnen zijn dat Tom hier verantwoordelijk voor is?

Kimm

het lijkt mij erg sterk hoor. meestal schrikt er eentje en dan schrikt de ander ook. toen het bij mij gebeurde had bemmie niets en happy had 15 veren verloren.

groetjes kim

Sjaak

Ik heb net met een kietjesvrouw gesproken en zij zei hetzelfde als jij.  Ze is waarschijnlijk ergens van geschrokken (misschien de ratten in hun kooi) en het kan dat ze daardoor is blijven hangen ergens met haar vleugeltje. Dat blijft toch gissen. Ze maakt het goed, heeft net ook gewoon gespeeld op het grote touw. Ze is alleen nu erg onrustig, ik heb ze net met bedtijd in de kooi gezet en ze zit nu constant te piepen, dat doet ze normaal nooit, ze sleept Tom mee dus die zit mee te bleren. Ze is dus duidelijk nog van slag af. Ik hoop dat morgen gewoon weer alles goed is. Arme Gerrie

Kimm

hoi sjaak,

die van mij waren ook een hele dag van slag.
hou wel ff inderdaad de vleugel in de gaten maar dat deed je al ;)

och arme gerrie, zit te piepen. dat is ook een hele schrik geweest hoor en ik snap dat jij ook een beetje van slag bent. het kan misschien het geluid zijn van de ratten, tja dat blijft gissen, maar ik hoop dat het vanacht een rustige nacht zal zijn en dat gerrie morgen weer een beetje de oude is.

Roxy

Hoi Sjaak,

Hoe is het nu met gerrie? Is ze al wat opgeknapt?
Ik heb het ook gehad met mijn valkparkiet Bailey. Ik was op vakantie geweest en toen ik terugkwam was ze ook haar vleugels kwijt en had allemaal bloed. Bij mij was het al opgedroogd. Ze was ook helemaal van slag en zat te bibberen.
Maar het is goedgekomen en ze kan weer vrolijk vliegen.
Met Gerrie zal het ook wel goedkomen.

Groetjes Roxanne

Paauwtje

Hoi,

Ik heb dit ook ooit gehad.
Ik heb het wel niet zo erg gehad als jouw volgels maar toch.
Ik lag rustig te slapen maar slaap nooit echt vast ik hoorde gerommel in de kamer en na enkele seconden wist ik wat het was...
De vogels waren in de nacht wild door de kooi aan het vliegen.
Ik rende naar beneden en probeerde ze te kalmeren door als eerste een lamp aante doen en rustig naar ze toe te lopen.
Onder dit alles sprak ik ze kalm toe.
toen iedereen een beetje rustig was zag ik een aantal bloed spetters op de muur zitten.
Star miste een aantal pen veren ik ben niet zeker of dit komt van het slaan van de vleugels tegen de rand van de kooi of iets anders.
Ik heb vanaf toen altijd een nachtlampje (zoiets als op een babykamer) bij de kooi aan.
daarnaast heb ik meteen gordijnen gekocht.
(had ik nog niet) geen licht van auto's ofzo meer in de kamer en ze hebben altijd een klein beetje zicht in de kamer zodat ze niet snel ergens van schrikken.

misschien heb je er wat aan groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer