Valkje gilt het uit van de pijn, ik kan niets vinden?? HELP!

Gestart door Lentemorgen, 25 september 2008, 19:04:21

« vorige - volgende »

Lentemorgen

Sterre, mijn 5 jaar oude popje is sinds vanmorgen van slag. Ik merkte het gisteren ook al een beetje, maar het is nu een stuk erger.
Wanneer ze rustig in de kooi zit, gilt ze het soms opeens uit van de pijn. Het lijkt uit haar rechtervleugel te komen. Het rare is dat ze hem niet laat hangen en dat ze er ook gewoon mee kan vliegen. Ze gebruikt hem verder dus ook 100% normaal. Verder vertoont ze ook geen bijzonder gedrag.

Ik dacht eerst dat ze een kreet slaakt omdat ze per ongeluk een veertje eruit trekt, maar dat is niet zo, omdat ze ook opeens gilt terwijl ze niet aan het poetsen is. Ze kijkt dan wel gelijk naar haar vleugel en ze zit er wel wat meer aan te plukken als normaal, maar ik kan niets vreemds ontdekken?

Ik heb haar al even in handen gehad (Ze is niet helemaal tam) maar toen ik overal voorzichtig overheen aaide of op drukte gaf ze ook geen krimp, dus ik snap er niets van? Ze eet voor de rest ook nog normaal.
Ondertussen gaat ze door met gillen, en het zijn ook echt pijnlijke gillen. Ik heb echt medelijden met haar want ik weet niet wat er mis is  :-\ Komt dit vaker voor? Ik heb dit nog nooit meegemaakt en maak me nogal zorgen om haar  :-\ Ze is trouwens niet aan het ruien op het moment.

♥Debby♥

Ik zou morgen even naar een vogelarts gaan.. die kan toch bepaalde dingen uitsluiten..

Heel veel sterkte voor Sterre!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Gerda

Het kan soms zijn dat er een vleugelpen op het punt staat om uit te vallen. Hij hangt dan een beetje los en beweegt. Dit is pijnlijk.
Mijn ventjes zitten ook vaak te gillen en hun vleugel te bewegen. En dan gaan ze vliegen en opeens valt er een pen naar beneden.
Het popje dat ik heb is slimmer, ze gaat echt zoeken naar de pen met haar snavel en haalt hem er dan uit (zonder hard te moeten trekken).
Je kunt Sterre even vasthouden, de vleugel strekken en met je vingers langs de aanzet van de pennen gaan om te controleren.
Als je dat niet durft zou ik naar een DA of VA gaan.

Maar ik moet zeggen, die mannen hier gillen alsof ze geslacht worden als er een veertje verkeerd zit. De eerste keer schrok ik ook enorm.

Maar nogmaals, kun je het niet zelf controleren, ga dan voor de zekerheid maar naar een DA of VA.

Succes, Gerda

Lentemorgen

Bedankt voor het reageren!

Ik ben na de reactie van Gerda weer een beetje gerust gesteld. Ik heb haar vandaag nog niet horen  gillen, dus het is waarschijnlijk idd een veer geweest die verkeerd heeft gezeten.

Nooit geweten dat ze daar zo'n last van kunnen hebben zeg  :-\ Arme meid bleef maar kermen en gillen met iedere beweging die ze maakte. Je voelt je dan zo machteloos.
Gelukkig lijkt ze nu geen last meer te hebben  :)
Ze hebben vandaag als extraatje wat roosvicee gekregen.