2 mei 2025, 23:09:10

Nachthok

Gestart door margo23, 5 september 2008, 09:53:25

« vorige - volgende »

margo23

Hoi allemaal,

Voor onze 5 valkjes hebben we een voliere gekocht (2 bij 1 bij 2). Deze komt tegen de schuur. In de schuur willen we een nachthok maken. Onze schuur is niet groot en vol. Hoe groot moet een nachthok zijn en waar kun je deze het beste van maken? Ik las ergens dat het vloeroppervlak 1m2 moet zijn maar dat halen we echt niet. Kan ik 1 kant met tralies openlaten of plexiglas zodat ik in de schuur de valkjes goed kan zien? Of is dit niet handig? Oja, moet er een lichtje in de schuur blijven branden of hoeft dit niet??

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Thnx!

Groetjes Margo en de valkjes

ps met Speedy gaat het weer goed gelukkig!
Speedy, Jacco en Pearl

mila

hoi

ik heb een nachthokje gemaakt van 50 cm hoog bij 50 cm breed en 50 cm diep dn heb ik een plaatje van 30 cm voor op het hok gedaan dat ze 20 cm hebben om erin te komen met 3 stokken erin.
zal er even foto's bij doen dat je een idee krijgt.

ik heb deze zelf gemaakt van plaatjes en balkjes en met 3 haakjes in de paneel gehangen.

ik heb ook een nacht hok bij de rode lori's in gedaan met een nestkast erin

als je nog vragen heb hoor ik het wel

groetjes mila

margo23

Hoi

Dank je wel voor je info! Ik zie dat we dezelfde voliere hebben (wij hebben panelen gekocht). 50 bij 50 dacht mijn vriend ook aan, heb jij hetzelfde aantal vogels in de voliere? Ik denk dat we het 75 breed doen (dat kan in de schuur), en 50 diep en 50 hoog. Voorkant 1 deel gaas zodat we ze kunnen zien en een houten deurtje zodat we het kunnen schoonmaken. Wat doe jij als het vriest? 
Hoe groot moet het invlieggat zijn voor het binnenhok? Een stok ervoor neem ik aan..
We hebben net ook een "dak"  voor het geheel gekocht, een golfplaat (doorzichtig), zodat de valkjes droog zitten in de voliere. Ook zie ik dat jij aan een kant (op je website zag ik het ook ;) ) rieten matten hebt opgehangen, om de wind en regen wat tegen te kunnen houden?

Alvast bedankt!

Groetjes Margo
Speedy, Jacco en Pearl

mila

hoi

ik weet niet hoeveel vogels jij in een voliere hebt van 2 meter lang 1 meter breed en 1,80 hoog.
ik heb er nu 2 koppels en vrijgezelle dames valken in zitten.
ik heb geen gaas aan de voorkant van het nachthokje hij is 50 breed en dan heb ik 30 cm dicht gemaakt en er een stok voor gehangen dat ze zo erin kunnen stappen.

ik heb die rieten matten om wind er regen tegenaan te gaan.
als het vriest kunnen ze in het nachthok gaan zitten de rode lori's zitten veel in het nachthok de valken maken er eigenlijk geen gebruik van maar het is er wel.

sorry dat ik zo laat reageer

groetjes