5 mei 2025, 00:44:34

pijn snavel???

Gestart door sofie, 20 augustus 2008, 18:40:26

« vorige - volgende »

sofie

hallo,

hier ben ik weer met mijn probleemvalkje.
Toen ik vandaag thuiskwam merkte ik op dat tattoo niks gegeten had. Heb hem onmiddelijk gewogen en hij is zijn pas aangewonnen gewicht terug kwijt.
Toen ik thuiswas is hij wel beginnen eten in zijn potje. Heb hem ook een papje gemaakt en dit at hij wel.
Ik zie nu dat hij wel wil eten maar het gaat volgens mij niet,hij gaat om de 10 minuten naar zijn potje,probeerd wat eten en keert dan terug op stok. geprobeerd met een paar meelwormpjes en dat lukt wel,maar dat is ook zacht.
Voor de rest doet hij redelijk normaal. Zou het kunnen dat hij pijn heeft aan zijn bekje? Hij zit nochthans te knarsen zoals hij zoveel doet? Had ook wel gezien dat zijn kropje nog niet helemaal leeg was nadat hij de ganse dag niet gegeten had,heb hem hiervoor wel al iets gegeven wat ik van de vogelkweker gekocht heb om de spijsvertering te bevorderen. Ik zie wel niks aan zijn snaveltje behalve op t puntje is er een schilfertje af maar dat had hij eergisteren ook al. Het is echt een sukkeltje,elke keer het begint goed te gaan,is er weer iets anders.

Groetjes sofie

trienke

Hoe gaat het nu met je valkje?
Ik denk niet dat we hier weg kunnen zien dat je valkje pijn heeft, anders zou je beter naar een vogelarts kunnen gaan.

Groetjes Trienke

sofie

hallo,

ik weet niet wat er aan de hand is ofdat er wel iets aan de hand is?  Tattoo doet zoals ervoor,juist dat hij niet eet als ik ga werken,vandaag was het hetzelfde.
Het is echter wel raar want als ik hem eten aangeef dan eet hij wel en als ik naar hem kijk in de kooi dan eet hij ook????
En dat papje dat ik hem nu weer geef dat gaat er ook in geen tijd in???
Ik heb alleszinds een afspraak bij de vogelarts voor morgen,vandaag kon ook in de voormiddag maar dan was ik op mijn werk.

Groetjes sofie

sofie

hallo,

ik ben er nu echt van overtuigd dat tattoo geen pijnlijke snavel heeft!!
ik was zojuist chips aan t eten (mama mia's) en hij zat op mijn schouder en kwam gelijk een beetje mee-eten aan het stukje dat uit mijn mond zat,heb hem nochthans nooit chips gegeven.
ben dan aan de tafel gaan zitten met hem en heb een heleboel zaadjes op de tafel gestrooid en meneer begon te eten,zelfs de kleine ronde die hij nog nooit gegeten heeft.
Ik denk dat hij eenzaam is als ik weg ben werken.
Wij hebben buiten 2 grasparkieten waarvan het mannetje denk onvruchtbaar is want hebben 4 nestjes loze eieren gehad dit jaar. Nu denk ik eraan om het mannetje naar binnen te halen en hem laten te wennen in een apparte kooi en ze dan later bijeen te zetten. Zo is hij niet meer alleen en zullen zijn eetgewoontes misschien verbeteren.

Groetjes sofie.
Denk dat ik nu bij gedrag een topic zal moeten starten voor mijn verwend jonkie.

Martha

Hey hallo Sofie,

Nou gelukkig valt het mee met tatoo'tje!!!
Misschien wel even goed blijven wegen en zijn poepjes in de gaten houden!

Maar is het niet een beter idee om een valken-vriendje voor tattoo te kopen???
Grasjes spreken nml. geen valkparkiets (ook al zullen ze het vast en zeker héél erg gezellig hebben samen)...

Het lijkt een grote stap in het begin maar als je die stap één keer genomen hebt ben je blij toe hoor!

Succes, groetjes Martha en de kippies
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

sofie

hallo,

ja,zou er een valkje ook kunnen bijzetten,we hebben ook nog een 4-tal jongen zit van de valkjes,maar mijn tattootje is een heel stuk kleiner en is supertam en ik ben bang dat de andere de baas gaat spelen en dat tattootje zich niet zal kunnen verdedigen. Dat grasparkietje is ongeveer even groot als hij.
En de jongen buiten zijn van dezelfde ouders,moest tattoo dan een man zijn en dat ander dan een popje,zouden ze kunnen kweken en ik denk dat dat niet goed is,broer en zus.

Hij is nu weer als een gek aan het eten en dat is al een pak van mijn hart. Het is echt mijn zorgen'valkje'.

Groetjes sofie

Hermien

Ga je toch nog wel even langs de va?

sofie

hallo,

net terug van bij de vogelarts,die kon alleen maar bevestigen wat ik al dacht,ik heb een rotverwend valkje!!
Heb wel een staaltje van ontlasting achtergelaten maar de ontleding zal volgens alleen maar uitwijzen dat de voeding te eentonig is.
Tattoo weegt volgens hem wel genoeg voor zijn grootte.
Op aanraden probeer ik nu met weekgemaakte pellets,omdat hier ook geen pelwerk aan is ,maar ik neem de zaadjes niet weg.
Ik zou tattoo een beetje meer in de kooi moeten laten maar dat is echt wel moeilijk,want hij is zo lief.

Groetjes sofie

Hermien

Nou, in zekere zin is de uitslag wel geruststellend. Ja, het is moeilijk om een lief valkje van zijn vrijheid te beroven, daar weet ik alles van. Hopelijk bekeert Tattoo zich snel en gaat-ie weer normaal zaad eten.

Sterkte ermee.