8 mei 2025, 12:54:33

schoonheidsfoutje

Gestart door Puck, 14 augustus 2008, 09:40:15

« vorige - volgende »

Puck

Al onze baby-lutino's hebben een volledig kale kop, op de kuif na. Ze hebben dus wel een kuif, maar geen veren verder op de kop, wel wat kleine nog niet doorgekomen stokjes, maar ook geen oranje wangetjes, niks.
Ze zitten verder wel goed in de veren.
Het ziet er raar uit.
Zou dit nog goedkomen?

hartelijke groeten

logan

14 augustus 2008, 09:43:00 #1 Last Edit: 14 augustus 2008, 09:44:43 by logan
Zijn de ouders beide lutino's? Hebben die ook een kale kop? Ik heb ook lutino gehad met kaal plekje maar achter de rui was deze verdwenen.

Sanna

Hallo Puck,

Zijn ze niet geplukt door de ouders? Anders moet je even een foto plaatsen, dan kunnen we zien wat je precies bedoelt.

Groetjes, Sanna

Puck

ik ben erachter, ze worden dus geplukt  :(
Wat moet ik doen?
Ze hebben al een groot sepiablok, een fruitbomentak, een kalk/mineralenblok en extra eivoer in hun hok.
Ze zijn al wel uitgevlogen, maar nog niet zelfstandig. Ze worden nog gevoerd. (eergisteren de laatste uitgevlogen.)

Ze hebben alledrie wel een glimmend kaal plekje achter de kuif, ik vermoed dat dit kaal blijft, maar de rest van de kop is ruwer en er zitten wel een paar stokjes.

Kan het zijn dat de koppies in het broedblok al is geplukt? We hebben hier niks van gemerkt omdat het waarschijnlijk dan al is gebeurd voordat het veertjes waren en we bij het schoonmaken dus geen veertjes hebben gezien.

Wel zijn het idd beide lutino's. We weten dat het niet de beste combi is, maar de eitjes waren gelegd voor we er erg in hadden (op de bodem, daarna in het nestje gelegd) en we willen dit koppel niet meer laten broeden, al lijken de jongen verder wel sterk.

We hadden de jongen willen verkopen, maar nu ze er zo uitzien.....  ???

Er is er nu trouwens een die ook geen fatsoenlijk kuifje meer heeft. Nog maar 1 rechtopstaand veertje.....

Sanna

Hallo Puck,

Zolang het wel meevalt met het plukken (de jongen niet de hele dag lopen te krijsen van de pijn en ze niet vol bloederige wonden zitten), kun je het het beste zo laten. Lees ook anders dit artikel eens:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,18628.0.html

Wanneer de jongen eenmaal uitgevlogen zijn zitten de veertjes er zo weer aan hoor, dat gaat best snel. Voor de verkoop zal het echt geen problemen opleveren.

Groetjes, Sanna