8 mei 2025, 22:09:49

terugplaatsen valkje na kweken

Gestart door margo23, 17 augustus 2008, 19:52:29

« vorige - volgende »

margo23

Hoi

wij hadden 3 valkjes in een kamervoliere, 2 daarvan een koppeltje en de andere hebben we tijdens het kweken even in een aparte kooi gezet (ernaast). Nu heeft het koppeltje inmiddels 3 kleintjes in het blok, alweer 3 weken oud zijn ze. Wanneer kunnen we degene die we apart hebben gezet weer terugplaatsen? De ouders zijn niet agressief naar ons toe (in het begin wel, ook naar het andere valkje vandaar dat we haar eruit hebben gehaald). Is er een kans dat dit valkje de kleintjes iets aandoet? Omdat het zo zielig is in die kleine kooi (ze mag wel vliegen maar wil niet meer terug, in de kamervoiliere ging ze er altijd wel in) willen we haar eigenlijk weer terugplaatsen.

alvast bedankt!

Groetjes, Margo en de valkenbende :D
Speedy, Jacco en Pearl

Rianne

Hoi,

het ouderkoppel zal waarschijnlijk wel proberen om de andere valk bij het nest weg te houden, maar zwaar verwonden zullen ze haar niet. Even proberen, erbij blijven en kijken hoe ze reageren :)

margo23

Thanx Rianne, zoiets dacht ik al, ga het proberen! Het valt me overigens reuze mee hoe ouders reageren als ik de kleintjes uit het blok haal. Soms zitten ze er gewoon bij (uit de kooi), zo grappig.  :D
Speedy, Jacco en Pearl