11 mei 2025, 17:16:19

Voiliere (veel vragen)

Gestart door Paauwtje, 2 augustus 2008, 17:04:30

« vorige - volgende »

Paauwtje

Wij zijn van plan een volière te maken, We hebben nu een nieuw huis en een grote tuin dus de ruimte is er.
Het plan is om een tuinhuisje te isoleren en daar tegen aan een volière te maken.
Maar het blijven krom snavels dus hout? aluminium?
hout lijkt me heel makelijk het gaat minder lang mee maar is makelijk te verwerken.
Ik kan nergens vinden hoe ik dat gaas nou goed op een aluminium profiel krijg.
Kan iemand ons misschien een beetje voorlichten.
De bedoeling is om de volière te maken in het najaar dan kunnen de valkjes er volgend jaar in.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

I_Xyzyx_I

Het isoleren van je nachthok is niet echt nodig behalve als je er een kacheltje in zet om het vorstvrij te houden... het is meer bedoeld als beschutte plek waar ze helemaal uit de wind kunnen zitten.

Ik heb zelf een houten voliere en ze knagen niet aan het hout, het gaas zit wel aan de binnenkant bevestigd dus ze komen er ook niet echt makkelijk aan.

En een aluminium voliere zelf maken zou ook prima kunnen, er zijn heel veel mensen die profielen, hoekstukjes enz aanbieden, al is het niet zoveel duurder het te laten maken... het gaas word overigens met popnagels bevestigd, maar je zou eventueel ook zelfborende schroeven kunnen gebruiken. Wel opletten dat het geen rvs schroeven zijn ;).

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Paauwtje

Hoi Jasper,

Weet je ook waarom het geen RVS mag zijn(domme vraag misschien)
Is dit schadelijk?

I_Xyzyx_I

Rvs en aluminium gaat niet samen, het aluminium offert zichzelf op voor het rvs (scheikundige reactie) waardoor het gaatje steeds groter zal worden en dan vallen de schroefjes er uit ;). Het is niet schadelijk voor de vogels maar als het gaas er opeens afvalt lijkt me ook niet echt prettig :-\.

Als je je voliere van hout gaat maken zou ik juist wel rvs schroeven en ringetjes gebruiken ivm roestvorming.

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Rianne

Een aluminium voliere is even een investering, maar het houdt grotendeels zijn waarde en is eenvoudig schoon te houden.
Mijn vogels hebben geen binnenhok, dus isoleren van je tuinhuis is niet echt nodig. Ze wennen aan de jaargetijden, pas wel je voeding iets aan zodat ze wat 'vetter' worden.

Mara

Hoi hoi

Ik heb een stalen voliere die verzinkt is om roesten tegen te gaan. Ook mijn nachthokken zijn niet geisoleerd maar ze zitten wel in de schuur al gaan alleen de rosella's erin. Ik zou wel zorgen dat je een sluis hebt, dus dubbele deuren. Voordat je dan naar buiten loopt, kun je controleren of er geen valkje met je mee naar buiten lift.

mara

*Esther*

In mijn fotoboek op mijn website staat hetzelfde idee als wat jij wilt maken.
Blokhut met buitenvoliere.

Ik heb bij polinder uit Doornspijk alu gaaspanelen besteld en opgehaald.

Net eens zo duur invegelijking bij andere volierebouwers.

gr Esther

Paauwtje

Dat is een goed idee.
Achter de volière een ruimte waar je de volière zelf binnen kunt wij zaten telkens te denken hoe we een extra deur in de schuur konden maken  ;D

Kimm

hoi erik,

het is niet belangrijk hoor maar ik zag net dat jij ook in emmen woont? dus dat vond ik wel leuk, ook iemand van het forum in emmen :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Paauwtje

Eigenlijk sinds kort Sleen :-[ ;)
Weet iemand overigens een leverancier voor onderdelen van een aluminium volière?

Andres

8 augustus 2008, 23:09:50 #10 Last Edit: 8 augustus 2008, 23:11:50 by Andres
Kijk eens op Marktplaats daar staan genoeg leveranciers van voliere's in de regio Sleen.

bijv. deze:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//dieren.marktplaats.nl/katten-en-kittens-toebehoren/184627765-voliere-panelen-voor-kattenrennen.html%3Freturn%3D%26df%3D1

Hier heb ik mijn volierepanelen ook besteld, ben er erg tevreden over.

Jacoba

Hoi Erik,

Wij hebben ook een voliere aan een blokhut gebouwd en in de zijwand van de blokhut hebben wij een klein deurtje gmaakt (niet zo hoog)  en zo kunnen  wij in de voliere komen. De blokhut zelf is dan dus de sluis, mocht er een vogel ontsnappen kan deze niet uit de blokhut. (moet je de deur wel dicht houden natuurlijk).
Hier in de buurt woont ook iemand die vrij goedkoop de panelen van aluminium maakt. Hij heeft een wals voor het gaas en krijgt het er daarom ook mooi gespannen op.
Ik heb mijn nacht-voeder plaats in het nachthok deze is hangend gemaakt ongeveer een meter vanaf de grond is ideaal met schoonmaken (bukken) ook hier weer een aluminium paneel voor met grote en kleine deur. Grote deur voor schoonmaken en kleine deur voor voeren en vogels erin doen. Voor het vlieggat zit een schuif om dit af te sluiten. En waar de vogels bij de wand van de blokhut kunnen komen hebben wij plexieglas op de wand gezet.
Groetjes Jacoba.

Ps. volgens mij heb jij hier jou wildkleuren gehaald.

Tjerk

Hey,

Je kwam toch uit de buurt van Emmen? Als je alluminium panelen zoekt in Fluitenberg naast Hoogeveen zit iemand die vrij goedkoop panelen maakt zoals m'n moeder al zei. Hij verdient er per paneel volgens mij €7,- op. Dat is zeer goedkoop vergeleken met de standaard volière bouwer.

Als je wilt kan ik je zijn telefoon nummer wel pm'en.

Groeten Tjerk