«« ¤Tailey's avonturen¤ »» nieuwe valkjes + nieuwe foto's

Gestart door kenay86, 13 augustus 2008, 00:23:11

« vorige - volgende »

kenay86

hey randy,

Ik heb er ook zeker vertrouwen in dat het helemaal goed komt met de geelwang.. Jouw lutino'tje zit nu veilig in de voliere bij tailey en het neiuwe koppeltje :) ze lijkt niet echt ergens last van te hebben maar dat komt misschien ook door de stress van het vangen, vervoersbak, autorit etc.. morgen kijken we even hoe ze reageert en als ze rustig lijkt dan mag ze tegelijk met de andere 3 los, als ze nog neit helemaal rustig is mag ze savonds wel los :) ze moet eerst eventjes wennen aan de nieuwe kooi enzo :)

Het was leuk je te ontmoeten en je hebt echt een hele mooie voliere hoor! de geelwang zal zich daar zeker naar haar zin krijgen.. ik hoop dat jouw kleintje zich snel thuis zal voelen hier. ze is in ieder geval al veel meer op haar gemak als de geelwang :)

hoe gaat het nu met haar na die paar uurtjes? je zal dit vast wel morgen pas lezen, maar ik hoop dat ze goed door de nacht komt en dat ze bij jou wat aansterkt :)

Groetjes Dees

Dierenfreackske

Hoi hoi ....hoe is het daar  ? Ga je het geelwangetje wegbrengen ? Heel veel sterkte he !
Leuk en mooi valkje heb je van Bonnie gereserveerd hoor ! Grtjs Ann ;D

kenay86

hey ann,

hier gaat alles goed. ik heb gisteravond het geelwangetje weg gebracht en randy's lutino popje van 3 maanden mee terug genomen.. Zij is al veel meer op dr gemak als de geelwang.. ik heb goede hoop dat zij nog wel kan wennen en misschien zelfs een beetje tam :) ze trekt in ieder geval al aardig op met de andere valkjes :) ook heeft ze al gegeten wat de geelwang nog niet echt had gedaan.. na zoveel dagen baart je dat toch wel erg veel zorgen terwijl je weet dat je er niks aan kunt doen :( ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt en hopelijk trekt ze snel bij bij randy :)

even een update'je...

Gister middag heb ik pellets gehald voor kleine parkieten.. dit wilde ik zeker niet als hoofdvoer gaan geven maar dan konden de vogeltjes misschien een beetje kiezen kwa smaken enzo.. door deze pellets zit ook fruit (het zijn die gekleurde) vanmorgen zaten tailey, het mannetje en nalo van randy als een gek te schrokken alsof er nooit geen eten in die kooi hangt.. ze vinden eht dus erg lekker maar het is en blijft grasparkieten pellets en dus geen volwaardig voer voor ze :) daarom ga ik vanavond naar kirsten toe om wat teurlings op te halen gezien de zaadjes bijna op zijn ;)

ook neem ik gelijk een broedblok en een schouwlampje mee zodat ik dat in huis heb :)

Het nieuwe mannetje (heb nog steeds geen passende naam voor hem) trekt heel erg op met tailey, zijn eigen popje laat hij links liggen.. ook zit hij tailey te versieren dus ik hoop stiekum niet dat ze een koppeltje gaan vormen..

Er is nog niks nieuws te lezen in de dagboekjes van bonnie en esther, maar het laatste bericht van Yenthe was dat hij bij esther in haar nek onder haar haren zat.. ook het tam maken gaat dus goed :D

Omdat er waarschijnlijk weinig tijdsverschil is tussen yenthe en het valkje van bonnie ga ik proberen om ze op 1 dag op te halen.. anders moet ik 2 keer het land door krossen terwijl ik dan inprinciepe langs esther rij :) maar mocht yenthe volgende week al weg mogen ga ik hem natuurlijk niet langer laten zitten als nodig en ga ik hem gelijk halen :D het valkje van bonnie is op 1 september 7 weken oud dus dat duurt dan te lang ;) maar we wachten het gewoon rustig af hoe het gaat lopen :)

ik vindt het in ieder geval steeds spannender worden ;)

Vanavond zijn de vogeltjes met mijn broertje los omdat ik naar rotterdam ga.. ik hoop dat het goed gaat en mn broertje ze toch een beetje met rust laat :D hij wil ze het liefst allemaal tegelijk op zijn vinger en kroelen, maar dat gaat niet ;) elke ochtend voor hij naar school gaat komt ie even boven om goede morgen tegen de vogels te zeggen, het mannetje reageert dan met een heel leuk fluitje alsof ie goede morgen terug zegt :D ik ben stiekum best wel trots op al mn valkjes :D

ik zal morgen even nieuwe foto's maken van ze, dan kan randy ook zien hoe het met zijn valkje gaat :)

groetjes dees

Dierenfreackske

Hoi hoi ...leuk dat het zo goed gaat met je nieuw valkje en ie al op zijn makkie is ! Grtjs Ann

kenay86

met Nalo die nu Nala heet, gaat alles prima, ik heb haar nog niet zien eten maar ben ook weinig boven geweest helaas.. dus moet dat even goed in de gaten houden :)

het koppeltje dit nu Luna (popje) en Ricco (mannetje) heet gaat ook alles goed. ze voelen zich al helemaal thuis en ricco maakt hele leuke geluidjes.. ik lig soms dubbel om de rare geluidjes die er ineens uit komen.. zo dacht ik gister avond toen ik het licht uit deed dat ze zaten te wipwappen, maar neej hoor, meneer vondt het leuk om me in de maling te nemen ;D

Met mn hondje van 9 maandjes oud gaat het helaas wat minder waardoor ik morgen ook niet mee ga naar de meeting.. zij is vanavond aangevallen door een kruizing herder x rottweiler.. ze heeft grote wonden en in ieder geval gekneusde ribben, morgen ochtend worden er foto's gemaakt van haar om te kijken of er iets gebroken is.. ze licht aan het infuus bij de dierenarts en voel me heel erg rot.. ik hoop zo dat het goed komt met haar! gelukkig was ze nog wel opgewekt, als ik haar zachtjes toesprak tilde ze haar koppie op om te laten weten dat ze best nog wel kwiek is... ik hoop dat er verders niks ergs aan de hand is en dat de wonden goed zullen genezen.. 

hierdoor zullen er voorlopig ook geen foto's komen.. ik zal mn handen vol hebben aan mn puppenkopje. dus sorry als er geen update'tjes komen....

groetjes desire

Kimm

hoi desire,

verdrietig hoor dat je lieverd is aangevallen. ik hoop dat het goedkomt hoor. heeft de dierenarts er nog wat over gezegt? ik duim voor je en snap erg goed dat je morgen niet meegaat. jammer, maar dit gaat voor. heel veel sterkte en beterschap voor je hondje :-*

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kenay86

hey kim,

ikprobeer te slapen maar moet steeds aan zyra denken.. ze is nooit bij ons weg te slaan, kan niet alleen thuis blijven omdat ze ons dan roept en de hele buurt gek maakt, wat moet ze nu wel niet denken... arm beessie..

De dierenarts kan vanavond neit veel meer doen dan de wonden een beetje schoonmaken en haar aan het infuus leggen met antibiotica en een zoutoplossing.. de foto's van morgen moeten meer uitwijzen over wat er aan te doen is.. op 2 a 3 grote wonden na valt het opzich wel mee, maar de plekken waar die gorte wonden zitten baren me erge zorgen.. 1tje is precies in haar ribbenkast op hart hoogte.. de dierenarts zei wel dat er met haar hartje niks aan de hand is, maar toch moet ik er steeds aan denken :(morgen ochtend om 8 uur moet ik bij de dierenarts wezen en dan gaat ie verder onderzoeken.. haar longen en hart waren in ieder geval niet geraakt.. ik snap niet dat zulk soort honden niet gewoon aan de lijn worden gehouden :( diezelfde hond heeft namelijk al 3 andere honden gegrepen.. als het mijn hond geweest zou zijn zou hij na de eerste al nooit meer los lopen, en als het dan nog 2 keer gebeurt laat ik hem inslapen want dat is geen leven voor jou maar voor het dier waarschijnlijk ook niet... gelukkig weet ik wel waar die mensen wonen en ga ze morgen dan ook eens een hartig woordje toespreken want die hond van hun terroriseert hier de hele buurt :(

nou ja, ik ga nog maar een keer proberen te slapen.. ik hoop dat zyra dat ook aan het doen is en niet de hele buurt bij elkaar aan het blaffen en janken is het arme dier :-*

Kimm

hoi hoi,

ik heb het ook een keer gehad met mijn hond en het baasje van die andere hond heeft toen mijn kosten van de dierenarts vergoed.

veel sterkte straks en ik hoop dat het goed gaat met haar.

groetjes kim

Dierenfreackske

Hoi ...achh jeetje wat rot dat je jonge hond zo is aangevallen ,  ik hoop dat hij er niets aan over houd hoor !
Arme Zyra toch ! :'( :'( :'(  hoe is het nu met Zyra ? Grtjs Ann

Caroline

Wat een verschrikkelijk nieuws over je puppetje.  :'(

Hopelijk heb je vandaag goed nieuws gehoord van de dierenarts.

Beterschap voor je maatje.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

Sally

Hallo,
Ik kom hier ook even binnen springen.
Ten eerste je hebt super mooie valkjes daar zitten. Echte schatjes.
En dat van de geelwang, een wijs besluit heb je genomen om hem terug onder te brengen in een voilere.
Je hoeft je niet rot te voelen hoor, nu weet je dat de geelwang een fijne thuis heeft met vele vriendjes waar ie kan doen en laten wat ie wil en niet meer in die stress leeft. :)

Goh, wat erg van je Puppy zeg! Ik vraag me nu ook wel af hoe het met hem/haar is?
En hoe oud is je puppy eigenlijk?
Die zal wel de schrik van zn leven gehad hebben :(

Groetjes Sally

Kirsten

Jeetje Desire wat verschrikkelijk van Zyra!

En enorm naief van mensen dat ze hun hond dan niet vasthouden. De kruising wijst al op een dominante hond en als je hem dan ook nog los laat lopen heeft hij het gevoeld dat de hele wereld ZIJN gebied is.

Mijn duimen draaien en ik hoop dat je vanmorgen goed nieuws gekregen hebt.
En hartig woordje praten? ik weet niet of ik het zo netjes zou kunnen. Ik denk dat ik door zou slaan!, Je moet er niet aan denken dat ie een kindje zou pakken  :-\

Sterkte meid!

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

kenay86

hey allemaal,

bedankt voor de lieve berichtjes :-* met zyra gaat alles goed gelukkig.. ze heeft wel wat wondjes maar het leek erger dan het was.. ze heeft tot gister 7 uur bij de dierenarts gezeten aan het infuus met antiobiotica.. hier zit wel een verhaal achter.. namelijk toen ik zyra en haar broertje rambo kocht waren ze allebei erg ziek. vooral rambo (kon zijn koppie niet optillen en amper lopen) ze waren ernstig uitgedroogt en uitgehongerd en zaten vol met wormen etc.. nu zijn ze hier wel goed van hersteld gelukkig, maar de dierenarts wilde geen risico's nemen omdat ze misschien toch nog wel wat zwak waren en het infuus gaf haar een stoot tegen infecties enzo.. nu zit ze verder aan de pillen antibiotica en heb wondzalf gekregen.. ook is ze geen steek veranderd gelukkig.. ze loopt nog net zo makkelijk naar grote honden toe als ervoor.. je merkt natuurlijk wel dat ze zielig is en blijft zielig kijken tot ze krijgt wat ze wilt (net een klein kind, die kunnen dat ook zo goed ;))

De hond die zyra aangevallen had draagt nu een muilkorf.. ik heb met die mensen gepraat en gezegt dat als ik die hond nog een keer zonder baasje en muilkorf buiten zie lopen dat ik aangifte doe.. zyra is niet de enigste hond die aangevallen is en strakjes pakt ie een kind! die mensen waren het totaal niet met me eens en willen de kosten ook niet op zich nemen van de dierenarts, maar dat pik ik toch niet zomaar.. toch hebben die mensen nu wel een muilkorf gekocht voor die hond.. ik heb er dus toch iets mee berijkt :)

Ik las van iemand de vraag hoe oud zyra is.. Zyra is 9 maandjes oud al geloven we de passpoortjes niet helemaal.. ze schijnen op 1 januari geboren te zijn, maar die mensen vertelde mij dat zyra 8 weken was toen we haar haalden, terwijl ze toen al ruim 3 maanden was.. dus ik weet niet zo goed wat ik nu moet geloven.. ze heeft net de groeispeurt gehad.. ik moet nog altijd eens kijken met welke leftijd honden die krijgen, dat zou waarschijnlijk wel wat meer duidelijkheid bieden :)

met de vogels gaat het nog steeds erg goed.. ik heb het idee dat tailey een nieuw mannetje heeft ;) yenthe heeft dus pech en krijgt een lutino popje ;) vindt het stiekum wel jammer omdat ik yenthe echt aan tailey wilde koppelen, maar dat gaat nu dus niet meer..

Over Yenthe en het mannetje van bonnie is er nog geen nieuws.. ik ben erg benieuwd hoe het met ze gaat en of yenthe al wat zelfstandig eet :) we wachten het in spanning af :)

Groetjes dees

Randy

hej dees 8)

ik heb nu net vandaag pas gezien wat er met je hondj is gebeurt....
k vind het echt erg voor je hooor, en hoop dat ze snel en goed zal herstellen!

echt achterlijk dat die  :censuurmensen zoown hond gewoon los laten lopen, dit mag gewoon niet gebeuren!

ga je nu alvast geen aangifte doen??
zodat je wel die kosten vergoed kan krijgen??

sterkte ermee meid :-*

en met nala nog steeds alles goed??

Groetjes randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE