«« ¤Tailey's avonturen¤ »» nieuwe valkjes + nieuwe foto's

Gestart door kenay86, 13 augustus 2008, 00:23:11

« vorige - volgende »

kenay86

even snel een foto dan :D

het mannetje lacht je uit :D heb al helemaal dubbel gelegen om 'm :D strakjes wordt ik door 3 mannetjes uit te lachen met Yenthe en het andere kleintje ;)

Ik zal morgen verder vertellen over het kleintje ;)

kenay86

Hallo allemaal,

Zo zit ik nog alleen in mn grote vila en zo zijn we met zijn 4en! eerst kwam er een heel sagerijnig popje bij met gele wangen.. zij is echt een bangepoepert.. zodra er iemand langs de kooi loopt schiet ze al in de stress en slaat ze bijna haar vleugels stuk tegen het gaas.. Het baasje zegt dat ze dit nooit had verwacht en er jammer genoeg te laat achter is gekomen maar dat ze het probeert goed te doen door haar naar Randy te brengen waar zij in een hele mooie buiten voliere mag gaan wonen.. het baasje heeft er wel verdriet van hoor want ze vindt het heel erg dat ze nu 2 keer moet verhuizen maar ik denk dat het geelwangetje zich wel veel fijner gaat voelen als bij ons in mijn vila..

Gisteren avond ging het vrouwtje rond half 8 weg en ze kwam pas rond 11 uur thuis :o ze had weer 2 vogels mee en ook zij mochten bij mij in mijn vila.. Er is nu een cinnamon lutino gepareld popje erbij en een wildkleur (gepareld?) mannetje die ik stiekum toch wel helemaal zie zitten hoor! maar het vrouwtje zegt dat ik Yenthe krijg, wie is Yenthe?!

vanacht schrokken we heel erg en het vrouwtje heeft wel een uur bij ons moeten zitten o ons gerust te stellen..waarvan we schrokken weten we zelf niet eens hihi.

Vanmorgen toen het vrouwtje teug kwam van het andere baasje weg brengen mochten we gelijk los.. Ik ging als eerste want ik wist natuurlijk de weg naar buiten en moest het goede voorbeeld geven.. Het mannetje volgde mij en het vrouwtje heeft de lutino eruit moeten halen..

Het mannetje kan hele rare geluiden maken waar ik wel hard om moet lachen hoor.. hij lijkt wel Ricco te zeggen en hij lacht je uit maar geeft ook kusjes en hij kan heel hard fluiten :o daar doen mn oren nog zeer van..

We zijn met zijn 3en een heel leuk stel.. kijk maar naar de foto's ;)

eerst gingen het mannetje en ik naar buiten..

het mannetje durfde nog niet zo goed, maar kwam uiteindelijk wel hoor, de macho ;)

even rekken en strekken voor ie er vandoor ging

hij ging vrijwel op het hoofd van het vrouwtje zitten

omdat de geelwang absoluut niet rustig naar buiten kan komen en overal tegenaan knalde schrokken wij zo erg dat de hele boel op stelte werd gezet door haar.. maar uiteindelijk lande we bij..

De TV

de geelwang lande op de kast en zit daar nu al een hele poos.. ze is er ook niet van plan af te komen, dat wordt nog wat als het vrouwtje haar moet vangen..

Groetjes Tailey

Kimm

hele mooie foto's hoor! leuk om te zien!
gaat er nu eentje weg?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kenay86

hoi kim,

De geelwang gaat naar randy en bij hem vandaan neem ik zijn lutino popje van 3 maandjes oud mee terug.. de geelwang voelt zich hier totaal niet op haar gemak, is 1 grote stress kip en dit is ook geen leven voor haar.. ik had haar nooit uit een buiten voliere moeten halen en heb hier ook super spijt van, niet voor mezelf maar voor het vogeltje.. ze moet nu 2 keer verhuizen terwijl ik het had kunnen weten als ik misschien wat verder had gelezen :( maar ze krijgt het vast en zeker erg goed bij randy! ze heeft haar staart er ook al vanaf gebeten :( die is echt door de helft dus ik vindt het gewoon zielig als ik haar langer hier houdt..

Overigens heb ik het aparte mannetje bij bonnie gereserveerd.. ik zat in haar dagboekje te lezen en zag de foto's van hem en was spontaan verliefd.. ik heb bonnie dus gelijk gemailt en ja hoor hij was nog te reserveren :) 1 oktober wordt hij naar binnen gehaald (is dan 7 weken oud) en gaat bonnie kijken of hij al zelfstandig eet of niet. als hij dan zelfstandig eet mag ik hem op komen halen :D het gaat om het volgende ventje die Keoni of Yoni gaat heten..

Door dit koppie werd ik verliefd :-*

Kimm

hahah dan had ik het goed geraden! hij is nl erg mooi hoor.

en je hebt goed gehandeld hoor om de geelwang weer weg te doen, dat is ook erg zielig. ze zal het nu wel goed krijgen.

groetjes kim

kenay86

dat ze het goed gaat krijgen weet ik zeker, maar het voelt heel erg rot :( (zal me netjes verwoorden) de tranen lopen over mn wangen als ik er aan denk hoeveel stress ik dat beestje heb geleverd omdat ik haar zo graag wilde hebben dat ik er niet bij na dacht of ze wel van buiten naar binnen kon wennen :( voortaan hou ik het bij tamme valkjes die of het nest mogen verlaten of niet meer voor gezorgt kan worden net als het laatste koppeltje... zowiezo komen er nu geen vogels meer bij gezien ik er 6 heb en beloofd heb niet meer dan 6 te nemen :D ik kan niet wachten tot de laatste 3 hier ook zijn, terwijl het me aan de andere kant niet lang genoeg kan duren dat de geelwang weg gaat, maar ik hoop inderdaad dat ik nu wel er goed aan hb gedaan om haar naar een mooie voliere te brengen met alle zorg en liefde die ze hier ook zou krijgen..

Kimm

wanneer kan je de geelwang dan wegbrengen??

en meid, je leert hier weer van en het komt goed.

kenay86

ik hoopp dat ik het vanmiddag ga redden, anders zowiezo zondag.. maar vanmiddag moet opzich wel lukken, sta allen verschrikkelijk in de file dan, maar dat moet dan maar :)

Kimm

zou fijn zijn voor het valkje als het vandaag nog kan he?
succes!

groetjes kim

Anke

Hoi ,
mooie valkjes heb je hoor!
Gaat het wel goed, nu je ze allemaal direct bij elkaar in 1 kooi doet?

Je hebt een wijze beslissing genomen wat betreft het geelwang popje.
Sterkte met wegbrengen!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

candy

Hallo Desire,

Hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten.
En het combineren klopt dus wel.
De fout met je geelmaskertje kan je eigenlijk zo niet noemen.
Wij hebben hier ook eens 2 valkjes uit een volière gehaald, welke dan wel niet volledig tam zijn geworden, maar omdat wij een vrij grote groep volledig handtamme valkjes hebben werden de 2 wel gedwongen om zich aan te passen.

Groetjes Henk

Karin

Hoi Desire,

Wil jij in deze kooi 6 valkjes houden en er mee kweken of koop je er nog kooien bij ? Voor 6 valkjes is het sowieso te klein, maar als je ook nog eens broedblokken op gaat hangen wordt het een bloedbad  :-\ Wel iets om alvast rekening mee te houden  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

kenay86

hoi karin,

natuurlijk komen ze niet alle 6 hierin te zitten ;) zodra yenthe en keoni of yoni hier is gaat het koppeltje (wildkleur x cinnamon lutino gepareld) verhuizen naar een andere kooi.. :) ze gaan dan nog wel samen los, maar niet bij elkaar in de kooi :) in die kooi van de foto's komen dus 4 valkjes, maar misschien komt er ook wel een grotere voliere waar ik ze wel alle 6 in kan doen :)

Het kweken wil ik zoweizo in een aparte kooi doen :)

Ik heb de geelwang even apart in een kooi gezet (Tailey's oude kooi) zodat ze straks makkelijker te vangen is.. ik ben bang dat als ik haar uit de voliere moest vangen dat de rest een te grote stress kregen dat ik haar maar gelijk even apart heb gehouden :) we vertrekken rond half 4 naar shciphol toe en vandaaruit naar randy toe :) ik hoop dat het geelwangetje het volhoudt en niet al te veel stress beleefd hiervan :(

groetjes Desire

Mara

Hoi Desiree

Mooie foto's van je valkjes.

Je komt zaterdag toch had ik gelezen? Leuk hoor... :)

Mara

Randy

hej desire :D

ik zie dat je het nieuws al verteld heb dat je geelwang mijn team komt versterken 8)

nou meid ik zie je strax(als je dit leest heb je me al gezien denk ik ;))
maar dan zie je waar ze terecht komt en wat een ruimte ze straks buiten heeft met de rest van haar soortgenoten!

we vertrouwen elkaar erop dat we goed voor elkaars valkjes zorgen, ik heb goede hoop dat nalo het naar der zin gaat krijgen bij jou!

:-*Randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE