«« ¤Tailey's avonturen¤ »» nieuwe valkjes + nieuwe foto's

Gestart door kenay86, 13 augustus 2008, 00:23:11

« vorige - volgende »

kenay86

dan moeten we toch maar eens snel iets afspreken hoor hermien ;) Gezellig :)

Met de vogeltjes gaat het goed, ze gaan lekker hun eigen gangetje en tailey en ricco wipwappen soms wel 8 keer op een dag :o echt niet normaal zoals die tekeer gaan... ik heb ze wel apart in een kooi zitten dus mochten er toch eitjes komen haal ik de eerste waarschijnlijk weg om te kijken of er meer komen, komen er meer dan hang ik wel het broedblok neer.. rare beesten zaten zelfs vanacht te wipwappen :o werd er zelfs wakker van ;D

Kenji gaat ook goed.. hij eet eindelijk helemaal zelf (deed ie natuurlijkw el, maar vondt het gewoon fijn om bij mij voer te krijgen) ik heb dat een dag geweigerd en de volgende dag zat ie gewoonz elf te eten in de kooi dus ben blij dat ik dat gedaan heb.. is natuurlijk hartstikke leuk een valkje die bij jou wilt eten, maar ik heb daar niet altijd even veel tijd voor en voordat ie strakjes te oud is om te leren dat het voer in de kooi staat heb ik maar een dag geweigerd om hem bij me te nemen.. meneer zat te krijsen alsof ie pap voeding kreeg (heb er met mn telefoon een filmpje van gemaakt, zal eens kijken of die gelukt is) wat ike rg raar vondt omdat ie helemaal geen pap heeft gekregen bij esther, het is echt een vogeltje met een apart karaktertje, heerlijk!

luna en nala gaan ook goed, ze zitten veel in de kooi en als nala de kooi uitgaat is ze niet te houden.. ze vliegt dan als een gek de kamer rond en eindigd met een knal tegen de muur of het raam (terwijl ze heel goed weet dat ze daar niet door kan) ik ben dus wel blij dat ze niet zoveel uit de kooi te vinden is voor ze gewond raakt.. het deurtje staat natuurlijk wel van smorgens vroeg tot savonds laat open, dus ze doen dit helemaal zelf :) kenji daarin tegen komt wel graag de kooi uit en gaat dan op onderzoek uit, de kabels van de tv zijn erg intressant en heerlijk om in te bijten.. maar ze komen allemaal ook wel bij me zitten hoor, alleen nala niet maar die is natuurlijk niet tam :)

ik heb gewoon lekker stel kroelkippen bij elkaar ;D

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kenay86

nou ja, dat hun wakker zijn is 1 ding, maar dat ze mij daarmee wakker moeten maken vondt ik toch wel wat minder hoor :D het was een uurtje of 4 vanacht toen ik ze hoorde ;) ik denk dat ik maar oordopjes moet kopen ;D

♥Debby♥

Ik zou die eitjes niet zomaar weghalen.. dan moet je ze vervangen. anders blijft je popje straks steeds maar doorleggen en raakt ze uitgeput

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kaatje

Zoals Debby al zegt kan je beter neppertje ervoor in de plaats leggen. Fijn dat het zo goed gaat met je kroelkippen en Kenji nu zelf eet, dat is wel zo makkelijk en zo hoort het natuurlijk ook  :D

Wat vervelend dat Nala, als ze uit de kooi komt tegen het raam of de deur vliegt, misschien dat je wat voor het raam kan hangen en wat op de deur kan plakken wat hun afschrikt  ;)

Groetjes, Karin

kenay86

tailey heeft om 15.17 uur een eitje gelegd.. ze is nu enorm moe en ziet er totaal niet vrolijk uit :( vindt het zo zielig voor dr.. wat kan ik nu het beste doen? wel of niet weghalen/vervangen voor nep eitjes? het eitje in een broedblok leggen en die aan de kooi hangen? ik hoop dat jullie me alweer kunnen helpen.

Rianne

Als ze het eitje gewoon op de bodem legt, kun je ze daar wel laten liggen. Net zolang tot ze er niet meer naar omkijkt. Het kan zijn dat ze ook wat chagrijnig is, maar dat is na het broeden wel weer over :)

*Esther*

Ik zou de eitjes vervangen voor nep eitjes?
Het is natuurlijk maar net of je een nestje wilt of niet.
Houdt er rekening mee dat als je de jongen niet kwijt raakt, je ze ook allemaal in huis hebt!

Als ze echt uitgeput lijkt zou je een klein beetje druivensuiker door het water kunnen doen.

Verder genoeg sepia, kiezel en oesterschelpengrit?

gr Esther

Dierenfreackske

Hoi hoi , is het binnen of buiten , want het is al zo koud buiten he
Misschien kan je het vervangen door nepperds ? Grtjs Ann

kenay86

hey allemaal,

sorry voor de late reactie maar liever laat dan nooit toch?

Ricco heeft al een gaatje gemaakt in het eitje zelf, hij zat ermee te rollen en erin te bijten en zo'n eitje is natuurlijk zo stuk.. helaas dus maar misschien ook wel goed zo.. ik had het eitje in het broedblok gedaan en het broedblok aan de kooi gehangen.. ze gingen er gelijk beiden in en gingen op het eitje zitten maar een uurtje later was het dus stuk..

ik heb tailey inderdaad wat druivesuiker gegeven want ze zag er zo moe uit.. vondt het gewoon zielig.. inmiddels zit ze weer lekker op de stokjes ens peelt ze weer met de speeltjes..

grit en kiezel staat er vollop, dit controleer ik elke dag en vul het zonodig bij.. dit is trouwens ook in de voliere zo..sepia hhebben ze natuurlijk ook, dat hoort gewoon in de kooi :) moet wel weer even een voorraadje aanleggen maar dat komt wel goed :)

het vervangen voor nepeitjes zat ik dus heel erg over te twijfelen..

tailey is 10 maanden (november 2007) en dus nog aan de jonge kant, maar ik hoorde van verschillende mensen dat het wel kon.. natuurlijk wil ik graag een nestje, maar omdat ze zo jong is twijfel ik dus heel erg.. dit eitje is afgeschreven en wordt dinsdag vervangen voor een nepeitje (dan krijg ik ze binnen) maar wat als ze nog meer eitjes gaat leggen, kan ik die gewoon laten liggen of zou het bij het voeren fout gaan? Ricco is er vollop mee bezig en zit eigenlijk continue in het blok.. ricco is plus minus 2 jaar oud en dus wel oud genoeg om te broeden/voeren.. nou wisselen ze elkaar natuurlijk af, maar het kan natuurlijk ook goed gaan wat tailey betreft.. vindt het wel moeilijk hoor..

groetjes Desire

Hermien

kenay86

uhmz zowiezo na 10 oktober hermien :D pm maar even wanneer jij kan ofzo :D lijkt me gezellig ;)

kenay86

hey allemaal,

Tailey zou vandaag haar 2de eitje moeten leggen en aan haar staart te zien gebeurt dat ook wel. Kirsten stuurt vandaag nepeitjes op zodat ik het stukke eitje nummer 1 kan vervangen morgen.. Tailey zit ook sinds vanmorgen op het eitje te broeden dus ik hoop dat ze er geen last van heeft als ik het vervang..

Ook heb ik 2 leuke nieuwtjes..

Ik heb zaterdag avond een koppel fallow gepareld x bont gepareld split fallow opgehaald bij een kweker.. helaas vondt ik het nogal een rare man waardoor ik een 3de uk mee heb genomen..

Het koppel is erg mooi en is ook echt een koppeltje, heel anders dan toen ik ricco en luna had gehaald zitten deze 2 zich dood te knuffelen, ze zijn lekker actief en zijn lekker stil ;) Het koppel is van de eitjes getrokken omdat ik ze heb gekocht, de kweker heeft de eitjes van dit koppeltje bij een ander koppel ondergelegd wat ik nogal vreemd vindt.. je verkoopt toch geen koppel als het eitjes heeft? het verhaal werd nog raarder toen ie me een wildkleur kleintje liet zien wat in een klein kooitje lag met zo'n kanarie broedhokje.. Hij vertelde dat het kleintje geplukt werd door de ouders (dit is ook wel te zien, maar hij is totaal niet kaal) hierdoor had hij het jong bij een ander koppel gelegd waarvan de pop wel voerde maar de man ook het kleintje plukte.. Nu had hij het jong apart gezet in de kooi en zat ie te wachten tot het dood was.. hij durfde niet met de hand te voeren omdat ie er al zoveel had verloren eraan en zich er dan aan ging hechten.. ik vondt dit zo sneu terwijl het kleintje nog aardig actief was (wel heel erg koud). toen die man dat zo zei heb ik geen seconde getwijfeld en verteld dat ik al meerdere jongen groot heb gekregen met de pap en dat ik het kleintje anders wel mee wil nemen naar huis.. Die man moest nog twijfelen ook :o pas toen ik zei dat ik anders wel voor het kleintje wilde betalen hapte hij toe en zei dat ie er 25 euro voor wilde hebben.. nou dat dacht ikd us niet.. ik zei hem dat het een wildkleur was en dat ik 15 euro meer dan genoeg vondt.. denkend aan de ruzie die ik thuis zou krijgen dat er meer valkjes mee waren gekomen dan de bedoeling was had ik ook in mn achterhoofd gehouden dat ik hem niet mee zou nemen voor 25 euro, dat vindt ik gewoon echt te veel voor zo'n kleintje waar nog allemaal risico's enzo aan zitten..
uiteindelijk mocht ik het kleintje mee nemen voor 15 en na veel zeuren had ie ook nog een prop keukenrol voor me over waar ik het kleintje in kon houden tijdens de reis..

Toen ik bij die man vandaan reed ben ik onderweg nog even gestopt om te kunnen bellen.. ik moest namelijk beukensnippers hebben en omdat hier in de buurt geen goede blokken te vinden zijn ook gelijk een broedblok (hier hebben ze alleen die ronde blokken die je niet aan de buitenkant van de kooi kan hangen) ik heb dus Kirsten gebeld en mocht gelijk langskomen om het te halen :) daar was ik erg blij mee:)

Kirsten wilde natuurlijk mn nieuwe aanwinsten zien en heeft het kleintje beoordeelt.. ze schat het jong minimaal 4 weken oud terwijl ie er toch wel jongen uit ziet zo op het oog.. ik kreeg van kirsten gelijk ook wormen middel mee voor het koppel en een flesje yakult, want ja, dit kwam zo onverwachts en savonds in het weekend dat ikd at niet kon halen..

Het kleintje heeft de hele reis op schoot gezeten bij mn vriendin die hem warm heeft gehouden..

Thuis aangekomen heb ik gelijk het terrarium in orde gemaakt en het kleintje erin gezet onder de lamp zodat het warm bleef.. Savonds rond 23.00 uur heb ik hem nog 3 ml pap gegeven met 1,25 ml yakult erdoor.. het was wennen voor hem maar hij at het wel.. smorgens was zijn krop goed leeg en heeft hij 4 ml pap naar binnen zitten werken waar ik ook weer 1.5ml yakult door heb gedaan..

verders ziet zijn schema er zo uit:

05-10-2008   12.30   7.5ml   1.5ml
05-10-2008   16.30   5ml   1.5ml
05-10-2008   20.30   8.5ml   1.5ml
05-10-2008   00.30   7.5ml   1.5ml
06-10-2008   08.30   2.5ml   1.5ml

vanmorgen had hij dus erg weinig pap op, maar ik had hem ook net wakker gemaakt.. dat is niet zo slim geweest van me..overigens stop ik nu ook met de yakult erdoor te doen.. zijn krop leegt goed (elke 4 uur is ie schoonleeg) dus denk niet dat dat verder nog nodig is :)

nou ja, genoeg geklets, ik neem aan dat jullie foto's willen zien :D

het nieuwe koppel:

het kleintje, geen goede foto's maar goed :D

Nala:

tailey's eerste eitje..

groetjes dees

Kimm

hoi desire,

ten eerste van harte gefeliciteerd met je nieuwe valkjes!

maar wat een verhaal zeg. wat is dat voor rare man! :o
hij wil het kleintje dood laten gaan en vervolgens er wel geld voor hebben. ik ben wel blij dat je hem hebt meegenomen. bah ik word er verdrietig van zeg. ik hoop dat je het kleintje groot kan krijgen. och arme ziel. geef hem maar een klein knuffeltje van mij! heb je al een naam voor het kleintje?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

♥Debby♥

heb je het nieuwe koppel niet in quarantaine gezet?? als ik lees hoe deze man met z'n vogels om gaat zou ik dat toch wel gedaan hebben eerlijk gezegd.. straks dragen ze een ziekte mee en zijn al je vogels straks ziek..

Ik vind het een triest verhaal van het kleintje.. hoop dat hij het gaat redden..

Nou, hopen maar dat alles goed blijft gaan met het koppel erbij..

succes.

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.