29 april 2024, 09:33:22

Broedblok plaatsen?

Gestart door _san_, 12 augustus 2008, 20:34:07

« vorige - volgende »

_san_

Heej heej

Mijn valkjes hebben vanmiddag zitten wipwappen. Ik had hier nog niet op gerekend (eerste keer). Moet ik nog een broedblok plaatsen, of is het al te laat voor het inspecteren enzo van het blok?

groetjes Sandra

mariejj

Hoi

Wil je een nestje of denk je dat dat nou moet?  ;)
Dat ze paren betekent niet altijd dat ze eieren gaan leggen, ze willen ook wel eens een pleziertje.  ;D

Als je wel een nestje wilt; Zijn ze oud genoeg?
Het is nog niet te laat voor een blok hoor,, het duurt nog een paar dagen voordat er een ei komt.

Je moet je er eerst goed in verdiepen zodat je problemen sneller herkent en kan verhelpen, (legnood, jongen worden niet gevoert, achterstand door ziekte enz,)
Het gaat niet altijd zo makkelijk,,

groetjes Marie

_san_

hallo

haha nee hoor... ik wil al een hele tijd een nestje ;). Mijn popje was constant aan de leg.
Toen heb ik vorig jaar augustus/september een valkje erbij gehaald (mannetje dus ;) ). Het mannetje is nu ± een jaar oud. En het popje is ± 2 jaar.

Ik heb al heel veel in zitten lezen over wat er allemaal mis kan gaan enzo... maar je kan natuurlijk nooit genoeg weten

Het popje was iniedergeval zeker weten broeds... van het mannetje weet ik het niet... Hij viel me gisteren wel aan toen ik ze allebei los had...

Groetjes Sandra

mariejj

Dan zou je het kunnen proberen  ;) :D

groetjes Marie

_san_

Heej heej

hier was ik weer ik heb weer even een vraagje...

Ik heb gisteren dan het broedblok opgehangen, het mannetje zit wel op de stok voor de ingang maar gaat er niet in... maar moet denk ik nog even wennen.

Mijn popje heeft gisteren al een eitje gelegd. Deze kan toch nog niet bevrucht zijn??? (ze hebben dinsdag gepaard)  En ze heeft hem in de hoek van de kooi gelegd ipv het blok. Nu heb ik wel eens gelezen dat het kan helpen om het eitje in het blok te leggen. Moet ik dat hier ook doen of is dat niet zo slim??

groetjes Sandra