4 mei 2025, 09:49:07

Plukken in gezicht

Gestart door Angelique84, 11 augustus 2008, 20:15:04

« vorige - volgende »

Angelique84

Hoi hoi...

De laatste tijd plukt mijn valkje van 6 maanden in mijn gezicht, nek en oren als ie op mijn schouder zit. Het is geen pikken en bijten, maar het doet ontzettend zeer. Hij pakt dan een klein stukje huid bijeen en gaat dan lekker ´plukken´ ofzo. Dat doet ie achter elkaar op meerdere plekken. Negeren lukt niet omdat het echt heel pijn doet. Of dan zit ie aan mijn moedervlek en dan lijkt het soms bijna alsof ie m eraf trekt  :( Wat is dit ´plukken´ eigenlijk en hoe kom je ervan af ???

Groetjes, Angelique

trienke

Ook ik heb een valkje die dit doet sinds kort.
Binkie is dan al rond de 3/4 jaar.

Ik ben ook erg benieuwd of iemand iets weet wat we er aan kunnen doen.

Ik vind dit namelijk echt niet leuk meer.
Soms geef ik hem een tikje op de snavel, maar ook dit helpt dus niet, blazen naar hem helpt ook niet.

Groetjes Trienke

Hermien

Heb je mijn 'elipeerstory' nog niet gelezen? Valkes plukken en pulleken graag. Omdat ze vlijmscherpe snavels hebben is het voor hun een makkie om zo'n klein velletje van je huid op te pikken. Het is geen fijn gevoel, maar echt héél veel pijn doet het ook niet. 'k Denk niet dat je het ze kunt afleren. Negeren is nog steeds het beste.....auw!
;D

Sanna

Ik zie maar 1 oplossing: sjaaltje om je eigen koppetje binden ;D ;D. Ik heb ook zo'n moedervlek-sadist, is niks aan te doen helaas.

Groetjes, Sanna