7 mei 2025, 20:30:56

Kenay86

Gestart door kenay86, 7 augustus 2008, 12:40:15

« vorige - volgende »

kenay86

7 augustus 2008, 12:40:15 Last Edit: 7 augustus 2008, 20:35:22 by kenay86
Hallo allemaal,

Ik zit al een poos mee te lezen hier op het forum en wil nu dan toch actief gaan mee doen.

Ik ben bijna 22 jaar en voed al enkele jaren jonge valkparkietjes en heel soms gras parkietjes met de hand op. Begrijp mij niet verkeerd, ik doe dit niet expres. Soms wordt mij gevraagt om voor een jong te zorgen die niet door de ouders gevoerd worden en ik kan dan geen nee zeggen. Ik ga dus niet expres opzoek naar een nestje valkjes die ik dan voor mijn eigen plezier met de hand ga groot brengen want er brengen zich enorme risico's met zich mee. Natuurlijk gaat dit niet altijd goed en heb ik ook wel een aantal jongen verloren, maar ik sta geheel achter het geen wat ik doe, namelijk het kleintje helpen een duw in de goede richting te geven.

Als de kleintjes groot genoeg zijn en helemaal zelfstandig eten en drinken dan ga ik opzoek naar een goed huisje voor ze. Meestal houd ik de jongen een aantal maanden om ze goed in de gaten te kunnen houden.

Ik heb zelf 1 valkparkietje op dit moment van nu bijna een jaar oud. Dit is een cinnamon gepareld vrouwtje. Tailey is erg tam en vliegt eigenlijk 24 uur per dag los door de huiskamer. Hierdoor heb ik wel een klein kooitje in de huiskamer staan, maar deze wordt enkel gebruikt als ik langer dan een uur weg ga en zodra ik weer thuis kom mag zij weer lekker los vliegen. Ik ben namelijk van mening dat een vogeltje (ongeacht welk soort) zijn vleugels niet voor niks heeft en dus zo veel mogelijk de ruimte hoort te krijgen die je kunt bieden. Groter dan de huiskamer kan ik helaas niet bieden.

Afgezien van vogeltjes heb ik ook nog 3 hondjes. 1 collie van inmiddels 8 jaar en 2 puppen-koppies van 8 maanden oud. de rasjes van deze 2 pupjes is een beetje onbekend. Deze hondjes zijn hoogst waarschijnlijk geïmporteerd uit Polen waardoor ook de inentings boekjes die we van ze kregen nogal ongeloofwaardig zijn (het zijn dierenasiel paspoortjes) de exacte leeftijd kunnen we dus niet vertellen. Zyra is een bruinig hondje waarvan wij denken dat het een kruizing is tussen een mechelse herder en een dwergkeesje. Rambo is een wolfsgrauw hondje wat volgens ons een kruizing is tussen een chihuahua en dwergkees. Ze zijn ons verkocht als broer en zus, maar alles wijst erop dat dit niet het geval is. Rambo en Zyra waren bij de koop zwaar ondervoed en uitgedroogd, zaten vol met wormen en hadden gelijk medische verzorging nodig. Dit laatste is dan ook het geen waarom wij de pups toch mee naar huis hebben genomen.

Verders heb ik ook een 8tal hamsters waarvan 7 syrische (goud) hamsters en 1 russische dwerg. Zo af en toe verwacht ik een nestje die ik fok met de rede de hamster in goede conditie te houden. Hamsters worden zoveel (door) gefokt dat de standaarden van het dier zwaar achteruit gaan en er vaak hamsters ter wereld komen met ingevalen hoofdjes, verminkte pootjes, zware erfelijke ziektes etc. Dit wil ik voorkomen door nestjes te fokken die wel aan de standaarden voldoet en de jongen aan andere hamstery's te verkopen waardoor er weer meer populatie komt die aan de standaarden voldoen. Op dit moment heb ik nog 6 jongen zitten en verwacht ik 20 augustus mijn volgende nestje.

Ik kan op dit moment niet meer verzinnen wat ik over mezelf kan vertellen, maar mochten jullie vragen hebben stel deze gerust! alles mag je van me weten, behalve mn pincode zullen we maar zeggen ;)

Kimm

hoi

wat is je pincode ;D  ;D :P

welkom en ik wens je heel veel plezier hier!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

I_Xyzyx_I

creditcard of internet inlog gegevens mogen van mij ook wel hoor ;)

welkom op het forum iedergeval!

groetjes jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.