12 mei 2025, 00:39:06

zere poot door vallen.

Gestart door sliekie, 6 augustus 2008, 15:35:37

« vorige - volgende »

sliekie

hallo, ik ben angelique en ik heb een hele zielige valk.ze kan niet vliegen en daardoor valt ze ook steeds van de stokken af.gisteren ben ik naar dierenkliniek de wetering geweest en heb ik haar meegenomen.hij heeft haar nagekeken maar kon niks aan het pootje zien, ze kneep nog goed.dr ene vleugel heeft hij bijgeknit net zoals die ander zodat ze in evenwicht was, maar vandaag viel ze weer door vechten met het mannetje en nu heeft ze nog maar 1 staartpenlinks en 2 rechts.ze zit ook steeds met haar pootje omhoog, want het doet zeer als ze e rop zit.wat moet ik nou doen, ik kan er niet van slapen.nog maar een keer naar de wetering gaan of ff afwachten.ik vind het zo erg voor dr.

Kimm

hoi,

wat sneu, hoe kan het dat ze niet kan vliegen?
ook zou ik bij twijfel gewoon terug gaan naar de dierenarts. evt kan je nog een vogelarts opzoeken in het rijtje hiernaast.
en hoelang is dit al aan de gang?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Ivy

Hoi Angelique.
Zijn al jouw valkjes gewiekt of alleen deze?
Je zou haar een paar weken apart kunnen zetten in een kleinere kooi (niet klein, maar geen voliere ofzo) en wachten totdat haar staartveren weer in orde zijn.
Valkjes moeten eerste dagen ook erg wennen nadat ze geknipt zijn.

Valkjes zitten vaak op 1 pootje, zijn er nog andere tekenen dat het pootje zeer zou zijn? Klimt ze ermee goed?
Groetjes,
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

kenay86

Valkparkietjes zitten graag op 1 pootje, helemaal als ze wat langer op 1 plek blijven zitten.. dit hoeft dus niet te wijzen op een zere poot.

Ik weet niet wat de reden is waarom je valkje niet kan vliegen, maar ik merk dat kortgewiekte valkjes toch wel wat vaker evenwichtstoornissen hebben.. lang niet alemaal, maar zo heel af en toe merk je het echt dat ze gekortwiekt zijn.

Ik zou je valkje even in een andere kooi plaatsen en wachten tot al haar veren weer terug zijn. Je kunt de kooien naast elkaar zetten zodat ze elkaar wel goed kunnen zien enzo, maar elkaar niet van de stok af kunnen pesten waardoor er weer een kans is op gebroken pennen of iets dergelijks.

Heel veel sterkte met je valkje en hopelijk knapt ze snel weer op

sliekie

ze kan vanaf het begin al niet vliegen, ik heb haar in een dierenwinkel gekocht, toen keer ze al heel droppig.ze komt ook wel op haar rug terecht toen ze nog niet naar de dierenarts geweest was nu niet geloof ik, nog niet gezien,.
ze klimt wel maar ze hinkt een beetje bij het opschuiven op de stok.het is vanaf maandag.het mannetje vliegt wel goed.ik wacht het nog ff af misschien wordt het beter en anders zet ik haar in een andere kooi, wat kleiner, nu zit ze in een binnenvoliere.dan zet ik ze wel naast elkaar.moet ik wel ff goeie zitstokken maken.bedankt voor de reacties.
angelique.