29 april 2024, 00:41:08

Da´s pech... eieren weg !

Gestart door Karin, 7 november 2003, 23:34:18

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi Karin,

Wat vervelend voor je, die kapotte eieren  >:(. Maar het zou natuurlijk ook Breezer kunnen zijn die ze er uit gooit. Dus misschien idd maar gauw een infraroodcamera aanschaffen (en hopen dat je ze dan ook kunt herkennen op zo'n beeld).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Karin

Allemaal bedankt voor jullie reakties. Ik had nog een spycam liggen en die hangt nu aan de kooi. Hij staat in verbinding met de laptop die ik op de kooi van Dazzle gezet heb. De speciale verlengsnoer is maar 3 meter en dat lukt helaas niet naar de gewone computer. Ik zie dus alleen het gat in het broedblok, maar als er eentje met eieren gaat gooien moet dat genoeg zijn  ;D Er ligt nog geen ei, maar die verwacht ik morgen. Ik zet morgen voordat ik naar mijn werk ga het aan. Ik hoop dat er genoeg geheugen op het laptopje zit én dat het batterijtje van de spycam niet op raakt én dat er genoeg licht is, want ik durf niet de hele dag de grote lamp die we even aan de volière hebben gehangen aan te doen als ik niet thuis ben. Maar goed, dit is tot nu toe de enige oplossing. We zullen zien !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hello

hopelijk is dit een goede oplossing om de dader te ontmaskeren, hte lijkt wel een detectiveverhaal:D
wie is de eiervernielende valk, is het mystic of breezer??:D
alleen jammer dat dit verhaal ook echt gebeurt :-[

veel succes met de story!

SDC:D

Sander

Hello

Als er een ei gelegd is, kan je dan mystic eventueel voor eventjes in een andere kooi zetten? Als er dan weer eitjes kapotgaan weet je dat het   van breezer is en als er geen kapotgaan is het van mystic?

groetjes
sander

Stijn dc

hello

das inderdaad een goede oplossing, maar met die camera moet het ook lukken denk ik.

SDc:D

Sander

Hello

Met het cameraatje zal het waarschijnlijk beter zijn. Als de vogel gevangen moet worden ervaart hij ook nog eens stress en dat kan zeker niet voordelig zijn voor het broeden.

groetjes
sander

Karin

Nog geen ei vandaag, maar Breezer zit sinds vanavond weer in het blok. Ik verwacht dus morgenochtend een ei. Morgenochtend wordt de spycam weer aangezet, ik hoop dat er dan nog niets gebeurt is....

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hello

ik zal zeker voor je duimen dat je de da der kan betrappen.
veel succes ermee.

SDC:D

Karin

12 november 2003, 16:36:16 #23 Last Edit: 12 november 2003, 16:38:32 by kazoo
Ik kan wel janken : weer een ei kapot ! En natuurlijk deze keer in het broedblok kapot gemaakt, dus ik heb er niets van kunnen zien. Maar ja, Breezer zit de hele tijd op het ei ( ik neem aan dat het toen nog heel was ), ze gaat er even uit om te eten, Mystic gaat er 10 minuten in en als ik dan kijk is het ei helemaal ingedeukt ! Met een gaatje erin. Helaas heb ik hem dus moeten verwijderen. Ik heb nog gekeken bij de dierenwinkel, maar daar hadden ze geen kunsteieren om even als "pleegkind" aan Breezer te geven. Het arme beest. Vanavond ga ik denk ik Mystic eruit vangen en in een andere kooi doen. Ik zit nog wel een beetje te dubben. Is het mogelijk dat Breezer het hele nest zelf uitbroed én groot brengt ?? Ik durf Mystic er ook niet meer bij te zetten als ze net jongen heeft. Straks maakt hij ze dood ! De kweker wil hem wel graag terug, maar ja, en dan... Dan sloopt hij ook bij hem eieren en wordt hij weer weggedaan. Heeft iemand er ervaring mee om gewoon bij iedere "legronde" de man weg te halen en de pop alles te laten doen ? En anders moet ik er toch maar over na gaan denken om een ander tehuis voor Mystic te gaan zoeken. Ik moet al janken bij het idee, maar ja.... Als hij dit gedrag blijft doen dan zal ik nooit met Breezr kunnen kweken wat altijd de bedoeling is geweest en ik zou nooit een ander koppel in de grote volière bij hem kunnen zetten omdat de kans te groot is dat hij ook bij hun de boel sloopt. Mocht er iemand zijn die een grote volière heeft en absoluut niet wil kweken dan mag degene contact met me opnemen. Maar ik ben er nog niet uit of ik hem inderdaad weg doe hoor ! Zeker niet omdat ze juist kroelerig met elkaar worden en ik het eerst wil proberen met de man apart zetten.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Suzanne

Jeetje Karin, wat vervelend voor je  :-[

Ik hoop dat je een goede oplossing kunt vinden.

Sterkte

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hello

jammer dat er nu weer een ei kapot is. ik denk wel dat het mogelijk is dat een popje alles alleen grootbrengt, maar dan ga je echt een goed moedertje moeten hebben hoor. ik denk dat mandy dat ooit heeft meegemaakt met truus, mss kan je het haar is vragen.

SDC:D

daan

Hoi karin,

Jeetje meissie wat een elende, dat schiet zo natuurlijk helemaal niet op he'. Potjandikie. Ik snap dat je wel kan janken bij het idee om Mystic weg te doen. Je had hele andere bedoelingen. Mooie jongen kweken. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt ( ja is ook wel logisch want ik heb pas mijn 1e kweekseizoen gehad), ja mandy zal wel antwoord op je vraag hebben. Ik heb wel eens gehoord dat het wel mogelijk is om het door 1 valkje te laten uitbroeden. maar jeetje das ook wel een opgave voor haar zeg. Ik heb wel een keer gehad, dat mijn popje van de eitjes afging na 2 weken. Door een stressaanval en dat de man dus nog 4 dagen alleen heeft gebroed, maar toen ook dacht van ja hallo ik ga het niet in mijn eentje doen mevrouw. Dus ja die is toen ook van de eitjes afgegaan.
Ik wil je sterkte en succes wensen met je beslissing.

Groetjes Daan

mastolk

Hoi KArin,

Wat vervelend zeg!!!!
Hopelijk vind je eeen goede oplossing. Echt erug zeg.

Heel veel sterkte gewenst!
Groetjes Margrietha

Paul

Hoi Karin.

Wel balen dat ze dat doen zeg maar misschien stoppen ze er wel de volgende eitjes mee hopenlijk.
Mijn popjes van de eerste nestjes hebben bijna helemaal alleen de eitjes uitgebroed omdat de man er meestal alleen naast ging zitten maar niet op de eitjes.
Het eerste nest wat eigenlijk goed afwisselde is het nest wat ik nu heb.
En dan dat vreselijke plukken daar werd ik ook gek van maar tot nu toe heeft dit koppel het nog niet gedaan :-)
Het is voor een popje wel een hele klus alleen de jongen op te voeden maar het kan wel.
Alleen dan wel goed laten rusten na het eerste nest want ze worden er behoorlijk uitgeput van want zeker de jongen voeren is een hele klus.

Groetjes, Paul

Nes

Jeetje Karin,

wat vervelend  >:( Ik vind het erg sneu voor je  :(
Ik hoop dat je een goede oplossing kan vinden zodat je Mystic toch niet weg hoeft te doen.

Liefs Nes.