16 juni 2024, 10:20:10

Sjakie ,, NIEUW KUIKEN!! (TWISTERR)

Gestart door Dominic, 3 augustus 2008, 18:57:22

« vorige - volgende »

Kimm

hoi!

fijn dat het wel goed gaat. hou zijn vleugel wel in de gaten ;)
wat leuk van je dat je een speeltje gaat maken. ik ben zeer benieuwd hoor :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dominic

Citaat van: Kimm op  5 augustus 2008, 14:25:57
hoi!

fijn dat het wel goed gaat. hou zijn vleugel wel in de gaten ;)
wat leuk van je dat je een speeltje gaat maken. ik ben zeer benieuwd hoor :D

groetjes kim



Ik ben ook erg benieuwd wat eruit gaat komen, de laatste keer dat ik iets probeerde te bouwen sloeg ik bijna een spijker in me duim. Maarja ik heb het over voor Sjaak :p Ik ben er van overtuigd dat het iets mooi's wordt!

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dominic


Hallo Valkparkietenliefhebbers!
Vandaag naar me opa en oma geweest (die zo goed hadden gezorgd deze vakantie voor me Sjaak), bewapend met een doosje Merci ging ik naar hun toe. Toen ik in de lege voliere van me opa keek vroeg ik of hij vroeger ook valkparkieten had, toen zei hij ja. En hij vertelde me superveel verhalen over valkparkieten (die ik nog nooit had gehoord/gelezen) en was bijne een uur gefascineerd door wat ie vertelde. Toen ik thuis kwam werd ik meteen verwend door de verassing dat ik zondag mee mag naar de fokker waar Sjakie vandaan komt, dat is dus een feest! En Sjakie mag ook mee.. dus wie weet vind hij nog een leuk popje of mannetje. (hij moet ook gekortwiekt&nagekeken worden). Ook gaat het volgens mij veel beter met Sjakie, hij is heel vrolijk floot net 10 minuten (met de hele dag erbij is het wel meer dan 2 uur :p) en speelt weer vrolijk met zijn speelplankje die ik morgen nog moet schoonmaken, hoop volgende week een leuk speeltje voor hem te hebben (zie vorige posts..). Ook heeft hij nog niet gevlogen gelukkig, dus we houden het goed in de gaten dat hij niet vliegt, bewegen doet Sjakie genoeg en hij eet en drinkt ook lekker. Alleen toen ik een maandje geleden druivensuiker bij hem in zijn water deed hoefde die het volgens mij niet (zag hem niet drinken) en het stonk ook nog verschrikkelijk dat druivensuiker. Had het denk ik zelf ook niet gedronken als ik valkparkiet was. Maar al met al is hij weer op en fit hoewel ik wel het gevoel heb dat zijn linkervleugel meer naar achteren zit in verhouding met rechts. Morgen zijn er weer nieuwe foto's van schoon speelplankje en Sjakie's hokje (als ik het niet vergeet).

Kimm

hoi,

wat leuk dat je opa dat allemaal heeft verteld, dat was zeker erg interessant!
ook leuk dat je meegaat naar de fokker. spannend hoor. dat is namelijk heel erg leuk om te zien! ik ben benieuwd of je met nog een valkje thuiskomt :P
welke druivensuiker heb je trouwens gebruikt?

ook ben ik heel erg benieuwd naar fotoooooooooooooooosssssssss ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dominic

7 augustus 2008, 11:37:12 #20 Last Edit: 7 augustus 2008, 11:39:17 by VP-Sjakie

En het was inderdaad nogal interessant wat mijn opa vertelde.
De post die hier na komt staan alle foto's van mijn uitje aan een papegaaienpark in Spanje (Butterflypark.es). Maar zoals beloof eerst de foto's van vanochtend. De foto's staan er iets later op vanwege het (heftige) onweer, heb Sjakie zelf naar boven moeten halen omdat ie maar steeds zat te krijsen. (van angst).

Sjakie op zijn speeltje voordat ie werd verschoond..

Zijn vieze plankje vol met poep, veren en etensresten!


Sjakie op zijn nieuwe prachtig schone plankje :)

Ja hoor: helemaal schoon!

Ik heb ook nog een paar leuke foto's gemaakt van Sjakie op leuke plekken (meer binnekort..)

Sjakie in de rimboe.. de groeten terug.

Ik kwam zomaar binnenvallen..

Tot de volgende verhaaltjes, dit kun je nog verwachten :D:
- Ons uitje op vakantie (papegaaienpark)
- Mijn "melige" gedicht voor Sjakie.

Kimm

hoi,

wat een leuke foto';s.
leuk ook dat speeltje.
ik ben benieuwd hoe het was in het papegaaienpark in spanje. zijn ze daar wel goed voor die vogels?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dominic

Citaat van: Kimm op  7 augustus 2008, 11:39:16
hoi,

wat een leuke foto';s.
leuk ook dat speeltje.
ik ben benieuwd hoe het was in het papegaaienpark in spanje. zijn ze daar wel goed voor die vogels?

groetjes kim


Ja ze zijn erg goed voor ze in dat park, de eigenaar was Belgisch dus we konden nog goed communiceren ook! Ik kreeg zelfs een tamme Beo op me schouder (ook foto's van, maar sta er niet zo knap op :p) Heb besloten om 10 foto's per bericht te doen omdat anders de berichten zolang werden.

Hier de foto's veel kijkplezier:

Een valkparkiet maakt zich schoon..


Twee vogels waarvan ik de naam niet bepaald weet..


Aan het knuffelen.. (zie vorige foto)


Lekker blijven hangen aan de muur.. mooie gele vogel.


Kan ook nooit is lekker rusten..


Van onderen.. (gefotografeerd)


Ben er ondersteboven van..


Ik houd van in de schijnwerpers staan..


.. No Comment ..


Close Up!


Zoals je ziet nog weinig valkparkieten, maar ze hadden er maar 2! Ik wou dat Sjakie hierbij was, maar wou het jullie toch niet onthouden. (neem aan dat als je valkparkietne leuk vind dat je andere vogels ook leuk vind)
Op naar Vervolg 2 >>.. (heb zoveel foto's!)

Dominic

Zoals beloofd: deel 2 :)


Een beo dacht ik..


Beo 2..


Van afstand..


Veel vogels..


Interesse in camera's..


Ik wil weg dacht de vogel..


Actie foto!


Mooie papegaai aan de muur (van dichtbij!)


Jij weer.. :$


Klein vogeltje..

Ik probeer geen fouten te maken tijdens het uploaden maar het is best onoverzichtelijk in zo'n klein venstertje :p. Ik denk dat er nog 1 bericht komt met 15 foto's en dan is het klaar ;), heb al heel veel foto's overgeslagen omdat het anders uren duurt :p

Op naar foto's 3 >>..

Dominic

7 augustus 2008, 12:19:43 #24 Last Edit: 7 augustus 2008, 12:23:55 by VP-Sjakie

Hierbij het derde en laatste deel van mijn bezoek aan het Papegaaien park :)


Een wildkleur mannetje en een wildkleur popje (als ik het goed heb)


Ruzie tussen de parkietjes..


Ruzie? Wij weten van niets :o

Ik had even geen zin om verder te gaan, vanavond meer foto's.. (+ valkparkieten) + melig gedicht over Sjakie. Blijf lezen :D
Het zit er goed in het schrijven bij mij over Sjakie's avonturen :) erg leuk.

Kimm

hoi hoi,

nou ik vind ze prachtig hoor! hele mooie vogels!
bij de laatste foto is de rechtse als ik het goed zie een witmasker. links is wel een wildkleur.

even een tip: je kan je foto's ook uploaden via photobucket.com.
ik weet niet of je dat al doet?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dominic

Citaat van: Kimm op  7 augustus 2008, 12:23:30
hoi hoi,

nou ik vind ze prachtig hoor! hele mooie vogels!
bij de laatste foto is de rechtse als ik het goed zie een witmasker. links is wel een wildkleur.

even een tip: je kan je foto's ook uploaden via photobucket.com.
ik weet niet of je dat al doet?

groetjes kim


Ik load ze nu op via imgdumper.com en bij imageshack.us. Die vind ik tot nu toe als lekkerste werken.

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Yvette

Wat ontzettende leuke foto's heb je gemaakt
En ik vraag me net als Kim wat voor je druivensuiker heb je gebruikt en ik gebruik nu ook druivensuiker en die ruikt gelukkig niet

Dominic

Citaat van: Yvette op  7 augustus 2008, 14:00:08
Wat ontzettende leuke foto's heb je gemaakt
En ik vraag me net als Kim wat voor je druivensuiker heb je gebruikt en ik gebruik nu ook druivensuiker en die ruikt gelukkig niet


Zal vanavond even een foto sturen van het flesje. (gekocht in dierenwinkel)