16 juni 2024, 07:33:37

Sjakie ,, NIEUW KUIKEN!! (TWISTERR)

Gestart door Dominic, 3 augustus 2008, 18:57:22

« vorige - volgende »

Dominic

3 augustus 2008, 18:57:22 Last Edit: 30 augustus 2008, 10:34:31 by VP-Sjakie

Heb nooit echt een dagboek gehad, dacht altijd dat verhalen meer waren voor "eenmalig" maar nu ik hier langer zit is dit meer om vaker verhalen te vertellen over je parkiet.

Daarom ga ik nu een verhalenboekje van mijn Sjakie bijhouden.
Dit is Sjakie:

Ik houd heel erg van hem, en kan eigenlijk geen dag zonder hem.
Ook al heb ik hem 3 weken moeten missen.

Dit is hoe het allemaal begon:
Ik had al anderhalf jaar geen huisdier meer gehad, me laatste was een cavia die stierf op de dag van mijn verjaardag (18 Oktober 2006) die heette Bollie.
Toen had ik heel lang gedacht wat voor dier ik wilde, had nog nooit gedacht aan een vogel (had vroeger een grasparkiet maar daar vond ik niets aan, die pikte me alleen maar) want ik dacht die pikken je alleen maar.
Totdat ik afgelopen kerst bij mijn tante en oom op bezoek ging voor het kerstdiner, hun hadden twee valkparkieten Nikkie en Rikkie ze waren allebei heel tam. Ik wou er wel eentje op mijn schouder hebben, maar inplaats van dat er 1 op mijn schouder kwam kwamen er twee. Ik zei dat ik dit een erg leuk beestje vond tegen mijn ouders mijn broer vind dit ook dus mijn ouders gingen erover nadenken, deze valkparkiet die wij gingen krijgen moest alleen wel van dezelfde fokker zijn als Nikkie en Rikkie. Dus we moesten 2 maanden wachten op een valkparkiet, deze parkiet was al een tijdje uit het huis en zat bij een gehandicapte vrouw met het syndroom van down, deze vrouw sloeg de valkparkiet vaak als hij floot, daarom heeft de fokker hem uit het huis genomen en een nieuw baasje gezocht. Toen zeiden mijn tante en oom dat wij er eentje wouden, en zo kwam na 2 weken bij ons in huis: Sjakie, hij was heel stil maar kwam direct uit zijn hokje.

Nu heb ik hem bijna een halfjaar en ben helemaal weg van hem.
Ik denk dat ik zelfs meer valkparkieten wil, dit is echt een beest die op je reageert als je boos bent wordt hij boos, als je vrolijk bent gaat ie fluiten. Ook zie je aan hem als hij het koud hebt/vrolijk is hij mist je ook.
Want toen ik op vakantie was zeiden mijn opa en oma heel de tijd waar is Dominic dan en toen keek die helemaal de kamer rond.

Ik probeer de verhalen bij te houden maar kan niks beloven..
Groetjes
Dominic (VP-Sjakie)

Yvette

3 augustus 2008, 19:02:21 #1 Last Edit: 3 augustus 2008, 19:05:54 by Yvette
Wat ontzettend leuk dat je ook een verhalenboekje gaat beginnen over je lieve Sjakie
En ik wil jou gaan volgen

Dominic


Vandaag is het noodlot gekomen, Sjakie heeft zijn linkervleugeltje bezeerd/gekneusd. Rond 2 uur vanmiddag zat ik achter de computer, mijn ouders beneden hun krant te lezen en Sjakie op zijn hok. Toen de bel ging van een buurvrouw van ons schrok Sjakie en vloog die, hij vloog tegen het raam aan (wat die overigens wel vaker doet, maar dan heeft ie niets) en kneusde zijn linkervleugeltje.
Ik zag meteen dat er wat aan de hand was, heb een uurtje met hem staan kroelen maar het hielp niet. Nu zit zijn vleugeltje al een beetje rechter maar het is nog niet helemaal perfect. Als het morgenochtend niet over is ga ik naar de dierenarts. Had eigenlijk vandaag al willen gaan, maar dierenartsen werken niet in het weekend, en het zal me ook niet verbazen als ze niet in de vakantie werken. (ook vreemd, mensen kunnen overal terecht en dieren niet).
Hoop dat het goed komt, vanavond zet ik Sjakie op mijn kamer zodat ik hem in de gaten kan houden, zal jullie morgen vertellen of ik naar de dierenarts ben gegaan of niet. Nu ik hem terugheb van vakantie trouwens fluit Sjakie wel meer, volgens mij begint hij nu echt te wennen.
Morgen zal ik jullie het vertellen (hoop op goed nieuws!  :'()

Dominic

Citaat van: Yvette op  3 augustus 2008, 19:02:21
Wat ontzettend leuk dat je ook een verhalenboekje gaat beginnen over je lieve Sjakie
En ik wil jou gaan volgen


Dankje :) En leuk dat je me gaat volgen. (Had niet verwacht op zo'n snelle reactie)

Yvette

Heeft jouw DA geen spoedeisend hulpdienst in het weekend en dit ook 24 uur per dag
En ik wens jou ook veel sterkte toe met zijn gekneusde vleugel

Dominic

Citaat van: Yvette op  3 augustus 2008, 19:08:01
Heeft jouw DA geen spoedeisend hulpdienst in het weekend en dit ook 24 uur per dag
En ik wens jou ook veel sterkte toe met zijn gekneusde vleugel


Nee, hadden wij vroeger ook geprobeerd met de cavia. (heel erg stom eigenlijk).
Dit is een foto van zijn gekneusde vleugeltje:


En dankje voor de steun, maar ik ga er van uit dat het allemaal goed komt ;)!

Yvette

Het komt inderdaad wel goed met Sjakie's vleugeltje

Dominic

Citaat van: Yvette op  3 augustus 2008, 19:15:25
Het komt inderdaad wel goed met Sjakie's vleugeltje



Sjakie zit nu naast me en probeert te ontspannen op 1 poot maar hij komt net niet ver genoeg van de grond af (hij slaapt op zijn rechterpoot, linkerpoot naar binnen) dit is zo zielig.. kan die nog wel slapen zelfs als zijn linkerpootje niet helemaal naar boven is?

Kimm

hoi

ik denk wel dat hij kan slapen.
wat ik wel graag zeggen wil is dat jij zegt dat hij wel vaker tegen het raam vliegt en dan niets heeft. dit risico zou ik onmiddelijk verhelpen als ik jou was. misschien komt hij er nu goed van af maar de volgende keer heeft hij ernstig letsel aan zijn hoofdje of nog erger dat hij dood gaat. ik neem aan dat je dat niet wil meemaken. dus hang alsjeblieft wat voor de ramen. ook al is hij gekortwiekt, het kan erg fout aflopen. ???

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dominic


Vanochtend werd ik wakker van het gefluit van mijn Sjakie, het was een vrolijk gefluit dus ik had al zo'n voor vermoeden dat het goed gaat.
Zijn vleugeltje staat nu weer recht maar isd volgens mij nog niet helemaal genezen, maar ik denk dat dat wel beter wordt als hij een tijdje rust.
Hij zit nu naast mijn computer op zijn speelparadijs en zit lekker zijn veertjes op orde te brengen.
Alles is dus gelukkig met een sisser afgelopen.
En ik zal proberen of ik iets voor de ramen kan laten hangen, ook al denkt de rest van het gezin daar anders over..

Kimm

hoi,

ik hoop dat het goed gaat met sjakie :D
ik ben benieuwd of je het voor elkaar krijgt om wat voor de ramen te hangen.
ik heb zelf jalouzien, dan heb je altijd veel licht nog in de kamer.

succes!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Yvette

En ik sluit bij Kim aan of je nog voor mekaar hebt gekregen met iets voor de ramen

Kimm

hoi.

hoe gaat het met sjakie's vleugel?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dominic

5 augustus 2008, 11:07:27 #13 Last Edit: 5 augustus 2008, 11:09:52 by VP-Sjakie

Gisteren was ie weer gevallen (van zijn hok) en toen zat zijn vleugel weer raar, vanochtend ging het gelukkig wel beter.
Zijn vleugeltje zit alweer rechter maar volgens mij nog niet helemaal zoals het hoort. Ik denk dat het nu een kwestie van tijd is dat hij beter moet worden. In ieder geval bedankt voor jullie steun. Al moet ik jullie wel vertellen dat Sjakie wel koppiger is geworden sinds vakantie, maar dit zal dan wel weer herwenningsverschijnselen zijn. Hij kroelt veel, maar zodra je even geen aandacht aan hem geeft krijg je een pik tegen je kinnetje, opzich ergens wel schattig maar soms vervelend. Verder gedraagt ie zich erg "druk" sinds sdie thuis is gekomen van vakantie, en dat zullen we maar gooien op goed :) Hij is erg tierig en fluit erg veel. Vanochtend ook weer ik kwam beneden en meteen een kwartier fluiten. (heel het huis wakker gemaakt :P) Dus ik denk dat hij er met een paar dagen weer bovenop komt. Trouwens ga ik vanmiddag zijn speeltje weer schoonmaken zodat ie er weer op kan spelen, dit weekend ga ik waarschijnlijk met mijn vader een speeltje bouwen van hout voor Sjakie (dit speeltje dat ik had gekocht is nogal klein voor zijn pootjes). Ik hoop dat het doorgaat (ook al denk ik van niet). Hebben jullie nog leuke ideeën voor op zijn speeltuintje? Ik dacht al aan een soort ingebouwde kom waar ik water in kon doen (soort badje). Maar volgens mij krijg ik dan teveel fantasie. In ieder geval gaat het erg goed met onze Sjaak :) Heb je trouwens al onze inzending gezien van de fotowedstrijd van Augustus? Sjakie en ik gaan proberen iedere maand een inzending te doen, al is onze camera erg slecht. Ik ben trouwens van plan om binnekort weer met onze Sjakie onder de douche te gaan zodat al het stof er weer is een keer uitgaat :)

Yvette

Ik wens jou veel sterkte met het vleugeltje van Sjakie
Ik had gedacht aan een schommeltje maar eentje die voor valkjes is bestemd en inderdaad een badschaaltje waar Sjakie lekker gaan poedelen en dit ook leuk aankleden