13 mei 2025, 01:45:23

Een 2e valk erbij??

Gestart door Tess, 3 augustus 2008, 11:56:20

« vorige - volgende »

Tess

Hallo.
Ik heb een valk die op 15-5-2008 uit zijn of haar eitje gekropen is :)
Het is een lutino en ontzettend lief.
Alleen begint hij/zij soms te krijsen om aandacht nog niet echt overdreven veel.
Als ik m uit zn kooi haal en ik stop met kriebelen in zn nekkie gaat ie wel krijsen.
Ik ga pas weer verder als hij niet meer krijst.
Ik zou best nog een valkje (baby) erbij willen maar ik ben bang dat sproetje dan minder tam wordt.
Is dit idd zo want ik wil ze dan allebei handtam hebben.

groetjes van patricia

Kimm

hoi patricia,

het zou juist goed zijn nog een valkje erbij. dat is voor jouw valkje erg leuk. nee ze worden niet minder tam. het ligt ook aan jezelf. je moet het valkje wat je nu hebt( ik weet de naam niet) veel aandacht blijven geven en dan komt dat wel goed hoor! :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

Hoi Patricia,

Je kan er inderdaad beter een valkje bij nemen..dan krijgen ze aandacht van elkaar en net als Kimm al zegt..je moet ze alletwee veel aandacht blijven geven dan is er niets aan de hand.

gr gerdy

Yvette

5 augustus 2008, 03:48:18 #3 Last Edit: 5 augustus 2008, 03:57:02 by Yvette
Of hij heeft honger en dat doet de mijne ook

SANDRA

18 augustus 2008, 15:39:32 #4 Last Edit: 18 augustus 2008, 15:42:01 by SANDRA
Hallo  patricia,
mijn kuifje was ook alleen en schreeuwde ook zo,ik heb er een popje bij gezet en het gaat erg goed.
je hoort hem niet meer,hij is nu alleen maar leuk aan het fluiten.
ik raad het je dus wel aan.

groetjes sandra

Sunniesannie

Ik heb sinds maandag een tweede valkje erbij. Ze zitten nu nog in aparte kooien, maar ik zou graag willen dat ze bij elkaar in een kooi komen. De eerste dagen waren ze beide aan het aftasten. Eén valkje zat in zijn eigen kooi en de ander zat op dezelfde kooi en ze gaven elkaar kusjes door de tralies. Gisteren zaten ze bij elkaar in de kooi (uit zichzelf)en dat ging een aantal uur goed en toen begonnen ze licht te vechten (bijten).
Vandaag waren ze beiden uit de kooi en de nieuwe valk wil graag aandacht van de eerste valk. Deze wil echter niet dat hij dichtbij komt en dit eindigde weer in bijten. Ik heb ze toen maar weer uit elkaar gehaald. Gaat dit wel over? Of blijft dit zo en zullen ze elkaar nooit helemaal accepteren.
Ook is de eerste valk erg jaloers, en dit moet ik ontgelden. Ik geef hem zoveel mogelijk aandacht, maar moet toch ook aandacht geven aan de nieuwe. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
De eerste valk heet Hassan en de nieuwe valk heet Koko.

Daniëlle de Boer

Dat komt wel goed hoor, het gaat bij mij ook al beter. Ik heb nu ong. 2 maanden een nieuw valkje erbij. En in het begin mochten ze elkaar helemaal niet! En nu zitten ze elkaar al te kroelen. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat Kuifje (het valkje dat ik al had) meer aandacht gaat vragen aan mn nieuwe valkje dan aan mij. Dus als je een nieuw valkje neemt wordt die wel minder aanhankelijk naar jouw toe.

Sunniesannie

Koko (de nieuwe valk) doet alles wat Hassan (eerste valk) doet, maar daarbij springt hij boven op hem en Hassan is een wat angstige vogel en gaat dan opzij. Zou dit nog wel wegtrekken, want ik wil niet dat Hassan helemaal gestresst raakt van Koko. Ik geef Koko wel een standje als hij het doet, maar hij doet het uit enthousiastme.
Ik hoop dat ze elkaar zullen gaan accepteren. Hassan neem ik nu af en toe naar een andere kamer mee, zodat ik even met hem alleen kan kroelen. Dit vind hij erg fijn en is dan daarna ook toegeeflijker tegenover Koko.

Rico

Hoi,

Ik heb een valkje van 3,5 maanden en wil er graag eentje bij.
Ik heb onze Rico met de hand grootgebracht en het is een prachtbeestje en supertam.
Hij (of zij) schreewt niet...misschien dat het nog komt ???
Rico fluit wel een paar toontjes.
Omdat we allemaal werken vind ik het erg zielig dat hij alleen in een kooi.
S`avonds gaat Rico er wel uit.
Als ik er eentje bijneem...wat raden jullie me dan aan.
Eerst in een andere kooi apart zetten, of direct bij elkaar in de kooi doen?

Groetjes van Karin en een knuff van Rico.

Rico

1 september 2008, 19:57:01 #9 Last Edit: 1 september 2008, 20:00:07 by Rico
Hoi,

Ik heb een valkje van 3,5 maanden en wil er graag eentje bij.
Ik heb onze Rico met de hand grootgebracht en het is een prachtbeestje en supertam.
Hij (of zij) schreewt niet...misschien dat het nog komt
Rico fluit wel een paar toontjes.
Omdat we allemaal werken vind ik het erg zielig dat hij alleen in een kooi.
S`avonds gaat Rico er wel uit.
Als ik er eentje bijneem...wat raden jullie me dan aan.
Eerst in een andere kooi apart zetten, of direct bij elkaar in de kooi doen?

Groetjes van Karin en een knuff van Rico.